Afiqah Yusof, 18.
IG; afiqah.y
Twitter; afiqahyusof_

Here's where I membebel about things you're not interested in.



   Photobucket





Oh! Baru nak rehat.
Friday, February 18, 2011 @ 8:15 PM


Heh. Aktiviti aku harini sedikit berubah. CHANGE CHANGE CHANGE CHANGE bak kata 4 minutes. Sebab biasanya bila blik rumah terus hadap laptop sampai malam. Tibatiba harini rasa macam letih sangat pulak sampai tidur seharian. Gitu lah nampaknya.

Memandangkan esok sekolah, ganti cuti bila entah. Maulidul Rasul mungkin, aku yang baru seronok nak cuti ni tibatiba nak menitiskan air mata 10 baldi. Haish, Nuha dan lainlain terus memaksa aku. I dont care ay ay ay ay ay bak kata 2NE1 ok. Hihihi, aku taktahu nak datang ke tidak. Mr.M tetiba mengorat aku. Apa lah, padahal aku selalu tunggu Mr. R mengorat. Setahun sekali je Mr.R tu nak mengorat. Hish, mula lah namy nak merepek.

Semua cakap esok tak belajar. Jadi aku berharap lah mulut mereka masin. Supaya nanti aku datang takda lah nak melelapkan mata. Yang aku tahu lepak. Malas nak belajarrr. Nak rehat. Cikgu konfem ramai tak hadir esok. Mesti cikgu pun penat jugak. Takpe cikgu, rehat je, Kami sanggup tak belajar demi cikgu. Alah, sehari je. Hehehe, kalau cikgu rasa kami ni pandai. Takyah datang sebulan pun takpa. Lagi bagus. Kami sayang cikgu terus.

Oh, sudahkah aku memberitahu berita gembira ini bahawa laptop aku telah pun back ke home sweet home. Baru pulang dari hospital beberapa hari lepas. Setelah 5 bulan tak guna. Hihi, saya tipu je. Kalau 5 bulan tu, entah takda masa nak repair dah. Kau nak hancur terus pun takpa. Nobodys care. Hahaha, kalau dah 5 bulan tu. Takda sapa nak peduli dah. Klau 2 bilan tu takpa lah jugek. Lol. Laptop ni dah berapa lama entah? Lupa daaaa.

Um, borak pasal Score A.

Seperti yang aku beritahu dlu, aku masuk score a. Bukan main dlu bersorak gembira sampai tak ingat dunia. Konon diri terasa bangga mentangmentang belajar melalui komputer. Tapi sekarang, harap nak taip scorea.com pun susah. Apatah lagi nak taip dari segi yang panjang, http://scorea.com.my/ lagi lah. Susah betul. Apa lah nak jadi ye dengan aku ni? Memang, waktu first first memang rasa bangga. Lamalama lupa dah ^^

Setiap benda yang aku benarbenar inginkan, macam Baby Alive dlu dlu tu. Masa year 3, aku jeles tengok Awatif. Selalu dapat apa yang dia nak. Baby Alive pun, aku dapat tahu dari dia. Lepastu, pandai lah bodek ayah aku untuk belikan. Darjah 3, aku pandai. Selalu dapat 5A, nombor 1. Lepastu, ayah aku janjikan nak belikan Baby Alive tu. Ah! mood menyesal tibatiba datang bila dah menjelang tahun 2011 ni. Patutnya aku mintak laptop ke, handphone canggih ke, DSLR ke. Apalah kan aku ni? Kalau tak, mesti semua tu ada kat tangan aku sekarang. Hish, menyesal.

Hrapkan sekarang nak dapat nombor satu, bermimpi indah pun belum tentu boleh hadir. Hish, apa lah aku berbicara sebegitu rupa. Jadi betul kang. Tibatiba je have a nightmare setiap malam dari yang diharapkan sweet dream. Hish, mintak dijauhkan. Kang bangun dari nightmare bernafas tercungapcungap. Masih terkejut akan mimpi yang diterima.

Baby Alive yang dlu aku sayang sampai balik sekolah terus grab tangan dia, sekarang mana ada dah. Bateri pun kena harapkan kedai. Sejuta kali pergi kedai, sejuta kali lah aku nak beli bateri untuk mengisi 6 ruang di belakang baby tu. Tak jaga dah. Makanan, jamban, sudu, pinggan, botol air, semua dah hapus. Entah kemana mereka lari. Jamban yang besar macam laptop ni pun dah hilang. Apa nak jadi?

Sekarang aku nak tnya, kenapa kita tibatiba cerita pasal Baby Alive eh? Nanti lah aku baca balik. Malas nak scroll up lepastu scroll down balik. Aku rasa lebih baik kalau aku buat score A sekarang. Kalau tak, buat rugi je ayah aku bayar mahalmahal. Tapi tak buat. Hish, menyusahkan je aku ni. Suruh buat score a pun susah. Padahal bukak facebook bukan buat apa apa. Memusingkan mouse sahaja dari tadi. Al maklong lah, tiada yang online. Semuanya sibuk menyiapkan kerja sekolah mungkin. Bukan macam aku, kerja sekolah pun dalam laptop. Appointment dengan laptop setiap hari 24 jam.

Baiklah, sampai sini je ke-skemaan aku tersebar luas. Bye, Assalamualaikum.



PAST
PRESENT