Afiqah Yusof, 18.
IG; afiqah.y
Twitter; afiqahyusof_

Here's where I membebel about things you're not interested in.



   Photobucket





Oh! Cerita sekolah #100.
Friday, February 18, 2011 @ 10:33 PM


Rajinnya aku membuat 2 entry dalam sehari. Tibatiba pulak memuji diri sendiri, pahadal memang dah selalu aku buat banyak entry dalam satu masa. Pandai menguruskan masa, katakan. Hehe, itu sangat poyo.

Harini aku tak jumpa Danish, malas pulak nak menjejakkan kaki ke taska itu. Bosan. Lagi lagi kena jaga budakbudak. Tak berbayar pulak. Rugi je. Tunggu esok aje lah Danish datang ke rumah aku. Irfan pulak datang rumah aku tadi.

Sekarang aku nak cerita soal Youtubers. Youtube ni macam macam video ada. Aku cuma layan yang orang ramai duk nyanyi lagu artis tu. Khusyuk macam lagu tu kepunyaan mereka sendiri. Ada yang sedap gila suara, tapi ada yang over gila walaupun suara bukannya merdu mana. Tapi mereka mencuba ye. Tak baik mengutuk weh. HAHA, antara yang aku layan sekali. The most lah katakan, Sam Tsui.

Sam Tsuii, kalah JB. Peminat JB tu ha, layan lah Sam Tsui ni. Sekurangkurangnya dia tak gay. Hihi, sorry Nuha. Sebenarnya, Justin gay ke? Entah lah. Dia yang telah memberitahu satu dunia dalam oprah. Dulu aku salah satu peminat dia. Sekarang tak dah.

Sebenarnya aku nak cerita soal sekolah. Cerita sekolah kali ke- 100. Tadi, cikgu suruh aku mencari cikgu Azizah yang berada di kelas 6 tulip. Cikgu mulanya suruh aku cari di bilik SU. Maka aku pun pergi lah, malangnya cikgu pulak macam banyak gila. Aku pun pusing la satu sekolah seorang diri seperti anak ayam mencari ibunya. Hish, susah betul hendak cari cikgu Azizah ni, bilik guru, pejabat, bilik SU dua kali aku patah balik tak jumpa. Aku tanya je cikgu mana yang lalu bersebelahan dengan aku, Seorang pun tak nampak. Macam mana ni?

Lama betul aku keluar kelas. Cikgu suruh cari cikgu Azizah untuk ambil satu surat ni, aku cari lastlast jumpa dekat kelas Syahirah. Penat betul aku cari, disini rupanya. Lagi satu dugaan aku terima, cikgu suruh pergi blik SU buat kali ketiga dan beliau suruh aku cari sendiri kertas itu? Ya Allah, macam mana?!?!?! Aku bukannya tahu kat mana dia letak. Tapi takpa, aku cari.

Dalam 30 minit aku menghabiskan masa hanya untuk cari cikgu dan cari surat tu dekat atas meja cikgu. Tapi takda, baru aku tahu, surat tu dah habis. Buat habis tenaga dan membazirkan peluh aku aje. Bila dah balik kelas, ehem. Dupdapdupdap jantung aku. Lama betul masa aku ambil! Lembab ke apa. Kurakura aku pun tidak sebegitu lembabnya.

Balik je kelas, dah rehat rupanya. Dari mula mata pelajaran sampai tamat waktu aku cari semua tu? Mala petaka apa lagi ni. Takut hendak bersemuka dengan cikgu. Aku hanya meletakkan pas keluar di atas meja cikgu yang terletak di dalam bilik guru. Perasaan takut aku, tiada siapa yang tahu weh. Semua budak kelas bising "Weh, kau pergi mana doh lama sangat. Cikgu marah!" Lagi lah hati aku nak tercabut dibuatnya. Dilanda masalah jadi penolong ni. Maka dengan itu, aku tak sabar sangat cikgu nampak kemalasan aku supaya nanti dia akan kembalikan aku ke murid biasa. Tiada jawatan, walaupun penolong. Heh, buang masa jadi penolong. Menyusahkan.

Esok sekolah. Aku takut cikgu tanya soal tadi. Macam mana nak buat ni? Taknak datang laaaa. Aku pun rasa malas nak datang esok. Hish, entahlah. Bye,



PAST
PRESENT