Afiqah Yusof, 18.
IG; afiqah.y
Twitter; afiqahyusof_

Here's where I membebel about things you're not interested in.



   Photobucket





Oh! TERENGGANU.
Saturday, February 5, 2011 @ 6:23 PM


Cerita tentang terengganu ni tak panjang langsung. Ehem, takpayah lah kau nak scroll down nak tengok entry ni panjang mana. Tak perlu. LOL.

Okay, kawankawan. Bermulalah kisah satu dua tiga ACTION! Ya Allah, merepek betul. Ahmad Idham, kau sini buat cerita. Lalalalala. Dahdah, ceni.

Malam dalam pkul 9 macam tu kitorang dah siap packing barang. Dah semua bag dah siap atas kerusi. Nak tidur satu malam je tapi packing barang macam setahun nak duduk sana. Bag semua gedabak. Okay, malam dalam pkul 10 macam tu tetiba blackout. Tengah makan pulak tu. Gila bahagia rumah macam I-City. Terang. Satu lorong rumah aku semua lampu terpadam. So bukan rumah aku *je* kay. Maka aku pun amik torchlight dan makan dalam keadaan yang awh, macam duduk dalam api pun ada :') Walaupun malam. Dan aku pulak jadi lampu bukan elektrik, tak bayar bil. Dok suluh lampu dekat kak Wani -.- Kak Wani, bak gaji meh sini. Penat jadi lampu berdiri tak berbayar you knw.

Setelah habis makan, aku basuh tangan dalam keadaan gelap again, bila lah lampu nak betul baliksss. Dalam rumah tu pun dah boleh buat cerita Paranormal Activity. HAHA, dah tengok cerita tu? Gila seram. Aku baru tengok separuh.

Jap, ni cerita pasal terengganu ke pasal blackout?

Takpa, lagi sikit je.

Bila lampu semua dah menyala seperti asal. Rumah dah jadi macam Icity betulbetul balik, kami pun berangkat ke rumah MakTeh. Yang terletak di Malaysia. Semua tahu kan HAHA. Okay, malam pkul 2 centu aku still meng-rabunkan mata aku bagi spec lebih tebal haha. Menghadap laptop on facebook accept friend request HAHA bajet. Lepastu chat sorangsorang. Takda sapa online. Oh, aku chat dengan aqil. Tetiba dia kena out. Aku pun sama, sebab mata dah takleh tahan. Plan taknak tidur sebab nak bertolak kul 5 pagi centu. Tapi tak leh jugakkk. Heh, jadi aku tidur lah pkul 2 lebih centu.

Bangun dalam pkul 5, seperti yang ditentukan. Tapi aku tak mandi sebab dah lambat. HAHA, sejuk. Kitorang pergi terengganu sebenarnya semata mata nak gi kenduri JE. Haha, then bila dah sampai terengganu, duk rumah Kak Sayang. Mandi di sana. Meet Awatif and Balqish :) Menjerit macam baru jumpa anak. LOL, lepas mandi siap siap gi kenduri.

Bila dah sampai kenduri, kitorang makan pastu tunggu mothermother sekelian bersembang lepastu BALIK. Saat yang aku tunggu tunggu sampai ke sudah akhirnya hadir. Haha, balikkkkk! Bila dah sampai rumah yang agak ah jauh gila dari kenduri, aku balqish awatif main puzzle berulang kali. Maklumlah, bosan.

Ada lah kitorang main berlakon2.

Then makan Satar. Aku tak lalu makan satar so menjamu selera makan Nasi Goreng Cili Padi. Nyuuuuumm! Aku sorang je makan nasi. Semua makan satar. Blushingggg. HAHA, sian. Budak kampung, budak pelik mana makan benda lain kan. Apatah lagi makanan orang putih seperti strawberry chocolate tu benda bulatbulat pusing apa tah tu. Budak kampung macam aku tak makan benda macam tu :) Tapi kalau bab steak tuu, Ya Allah menjilat jari kaki. LOL.

Lepastu beli ikan, singgah pantai, beli cengkerang tiup amende aku taktau, kicen tuk kawankawan. Isnin nanti aku bagi kayhh :D

Lepastu esok tu hari Jumaat aku balik petang. Sampai rumah dalam pkul 11 lebih. Tu pun sampai rumah makteh. Datang rumah mak teh tengok cerita Paranormal Activity jap. Pkul 12 lebih balik rumah. Tidur dalam pkul 1. Heh, lepastu tadi bangun pkul 8 jumpa DATO DR HJ MOHD Fadzilah Kamsah. Banyak betul gelaran. Agak panas tadi Nuha tak datang. Heh, bye.



PAST
PRESENT