Afiqah Yusof, 18.
IG; afiqah.y
Twitter; afiqahyusof_

Here's where I membebel about things you're not interested in.



   Photobucket





Oh! Trend terkini?
Monday, February 14, 2011 @ 10:37 PM


Adakah cara type bahasa 'eew' seperti yang dikatakan oleh Anwar Hadi itu bahasa trend terkini? Atau bahasa budakbudak facebook sekarang? Adakah orang yang mengeja sejenis macam aku ni, orang ketinggalan zaman yang bodoh tak reti guna bahasa dakdak zaman sekarang, dakdak facebook sekarang? Oh baru ku tahu, aku ketinggalan zaman! I loike.

Baru aku tahu, orang yang tulis macam ni;

"aq x wt pewr pown.. ko ?? aq bsn doo. kwn aq sume bz tk leh hangout do. bnci jewr drg sme 2. "

Adalah budak facebook zaman sekarang. Tapi, budak yang type macam aku ni, huruf penuh macam ni, budak ketinggalan zaman ke?

Tidak kot.

Tapi ada sorang tetiba cari gaduh, dia cakap "dax dax cm ko ni tlis cm uh ketinggalan zaman ! haha, ne de dax dax fb skang gunewr ayt cm tuh. ketinggalan zaman tol ko nihh "

Apakah? Anda mencari pasal dengan saya? Aww, I loike. Jadi, aku nak bertanya lah kan. Adakah menganggu rakan rakan FB anda kalau aku tulis begini?

Atau cam nirw.

Langsung tak ganggu sesiapa.

Dan, dax dax fb skang tk gne ayt cm nih? Aku tengok berlambak je. Budak form 1 form 2 form 3 pun guna ayat macam aku. Even form5. Kau nak cakap apa sekarang.

Oh, kau malu.

Tapi apa pun, ramai yang guna ayat ceni. Okay? Nak kata, hampir semua friend kat friend list fb aku, semua pakai ayat macam ni. Kecuali kau, dan geng kau yang ohhhhhhh. Tersangat gedixxxx tu. Nak eja budak pun dah tak reti. Entah cikgu apa yang ajar kau BM. Cikgu tu yang bengong ke kau yang termenung dalam kelas fkir boyfriend kau yang tak handsome langsung tu. Heh.

" Der, wa kecoh pasal lu malukan bahasa gua. Wa tak kisah lah pasal shotformshotform ni. Wa pun guna ja. Tapi takyah lah sampai nk shotform sampai centu." Bak kata Anwar Hadi.

Aku sambung..

" Over sangat kalau shotform macam tu. Aku google translate pun tak jumpa apa maksud nya. Bahasa apa ya  tu? Bahasa rempit? Eh, bukan. Bahasa dakdak facebook zaman sekarang ye. Okay okay. Guys, aku dari zaman purba, jangan lupa! "

Siapa lagi yang datang dari zaman purba tu? Meh sini join aku. Jom kita pergi balik zaman purba kita jom? Nanti dakdak fb zaman sekarang kata kita ketinggalan zaman pulak.. Ishishish, kenapa lah budak zaman sekarang ni kan? Kutuk memanjang. Bila lah korang nak bertaubat, dakdak fb zaman sekarang. Dakdak zaman purba sakit hati tengok korang.

Jap, cerita tak habis lagi.

Dia cakap " Kenapa korang takda hati perut? Cuba lah jadi macam aku, ada hati perut sikit. "

Yes, kau yang cari pasal, kau yang kata kitorang takda hati perut tak tentu pasal. Apa kehe ni  yo? Setakat hati perut, Alah. Semua orang ada, tak kecoh pun? Kau ada sikit je. Kitorang satu dunia ada banyak ah weh! Tak kecoh macam kau pun. Pergi masuk TV3 cakap kau ada hati perut sikit je. Baru kecoh satu dunia. Setakat kat facebook, lepastu famous kat blog aku yang tak famous langsung ni, kau takkan famous macam biskut famous-amous tu.

Jadi budak fb zaman sekarang, semoga berbahagia memalukan bahasa kita. Semoga anda hidup tenang. Semoga bahagia mengutuk orang. Oh, dan kau yang cakap aku takda hati perut tu ekkkkk, aku harap kau pun makin lama increase lah kau punya hati perut tu, dari skit jadi banyak, nanti takde lah kerje nak mengutuk. Okay bye



PAST
PRESENT