Afiqah Yusof, 18.
IG; afiqah.y
Twitter; afiqahyusof_

Here's where I membebel about things you're not interested in.



   Photobucket





Oh! Apa nak kata...
Thursday, March 17, 2011 @ 11:49 PM


HOMEWORK.

Homework? Boleh sesiapa di sini terangkan pada aku apa itu homework? Oh, dalam bahasa melayu;

RumahKerja. Diterbalikkan; Kerja Rumah.

Er, Rumah punya kerja ke? Atau apa. Entah, aku taktahu. Korang pandai kan. Cucite cucite (baca; Cube cerita cube cerite)


Seperti yang aku sudah beritahu kalian di post post yang lepas bahawa aku sekarang menetap di rumah ibu saudara aku (mak uda) buat sementara waktu. Tumpang ye, ude. Aku menghabiskan waktu dengan menggaru garu kepala yang gatal gila ni, sambil menyentap nyentap keyboard di sini, selain itu, aku berdengkur atau menonton tv. Atau marah danish atau entah lah.

Dan disebabkan aku duk penang ni lah, aku tak bawak semua homework aku dan shesh! Memang tak sentuh lah jawabnya. Kesian homework, pasti menunggu aku untuk melangsaikan beliau. Haiya, apa aku merepeks.

Kalau cikgu tanya kenapa sepanjang minggu ni aku tak siapkan hw, boleh tak kalau aku jawab "ATOK SAYA SAKIT, SAYA BALIK KAMPUNG TAK BAWAK PULAK BKU TAK SEMPAT NAK SIAPKAN. JADI BUKAN NENEK SY YE YANG BUAT KAT RUMAH ATAU BIBIK SEBAB SEMUA IKUT BALIK KAMPUNG." Okay, bab yang bukan nenek atau bibik tu main jawab je sebab cikgu selalu cakap "Kamu biar kat rumah tu, nenek kamu ke buat kerja rumah kamu?!" Gitu. 

Kita haruslah jawab sebelum cikgu soal. Lagi bagus, tak gitu?

Tanya Sama Hati. Aku sedang menikmati keindahan lagu ini saat ini. Sambil mendengar ibu aku nyanyi sekali. Wow, ibu aku dah boleh relief penyanyi lagu ini dah ni. Bagus bagus. Go go go, ibu. Haha.

Mari balik ke topik asal, iaitu homework. Benda fav yang selalu diberi oleh guruguru kita semua kan kan kan, Mungkin cikgu suka dekat hw kot. Haish, macam macam lerrrrrrr aq nirw.

Daa, aku nak UPSR lagi berapa bulan je tapi tak sentuh pensil pung. Podaaaa, scorea aku sentuh. Takpe. No worries. Bergantung pada score a je la. Memandangkan dunia dah maju kan? Teknologi mudah, katanya. Haha.

Haish kerja rumah atau lebih difahami sebagai homework ni memang nyebelin dan ugh! Menyemak. Tak suka lah, kboi.



PAST
PRESENT