Afiqah Yusof, 18.
IG; afiqah.y
Twitter; afiqahyusof_

Here's where I membebel about things you're not interested in.



   Photobucket





Oh! Choral Speaking.
Tuesday, March 29, 2011 @ 1:41 PM


Assalamualaikum. Hi dan Hello. 


Lama lah jugak kan aku tak update blog. Sebab, setiap petang aku akan ada latihan choral speaking yang -sangat membosankan tu- kalau tak datang kena drop dari team lah pulak. Itu best. dan power, namanya. Haha, sedih.


Setiap petang kerja aku hanya membaca script choral speaking yang berapa perenggan tah kena hafal tu, memang penat ok kena jerit bagi suara kuat. Sedih lagi T_T Sampai sekolah belajar, lepas rehat dari pkul 11 pagi sampai lah 6 petang kami kena berlatih lagi dan lagi. 2 Minggu sehari kami buat semua tu ye. Tepuk tangan sikit. 


Bila dapat 5 minit rehat, kami akan cari budakbudak comel yang ketot ketot sekolah petang tu, dan... PHOTOSHOOT! Maksud aku masa untuk amik gambar lah ye. Kami hanya amik budak comel, yang tak comel tu shuh. Eceh, jahatnya. Agak kejam sikit aku harini ya, *muka anoyying


Setelah 2 minggu sehari kami berlatih sampai nak patah kaki dan hilang suara, kami errrrrrrrr, berjaya melakukannya dengan baik bila competition tadi. memang bangga. 19 Sekolah kami lawan termasuk kami 20 lah ye. Kami kena lawan dengan 19 sekolah, maksud saya. Bila aku tngok video yang dirakam oleh wawa tu, aku macam *best nya sekolah aku buat heheheheh diam*. Tapi satu sekolah ni lagi best. entah sekolah mana.


Kami perform dekat sekolah SS 17 SUBANG JAYA. Agak ah jauh jugak dari sekolah, aku sampai sekolah dalam pkul 7:20, 10 minit kemudian aku naik bas yang besar gila muat 40 orang ke berapa ntah, kami pergi ke sekolah tu, SS 17 tu. Sekolah yang agak besar. Dan kami dari SKSB sangat jakun. Memalukan.


Sir cakap kitorang dah out of control. Seronok memang seronok tapi 19 sekolah yang lawan sekali yang datang tu takde pun bawak camera sampai berpuluh puluh then tangkap gambar sampai ke kantin pun nak tangkap. Para CS sekolah aku tangkap sini tangkap sana. AKU PUN SAMA, bila sir cakap tetiba -malu sampai tak terkata, baru perasan orang lain tak gitu eheh-.


Sekolah tu macam sekolah orang kaya, aku tak selesa sebab orang kat situ sombong sombong belaka. Auch, aku senyum pun muka dorang macam muka orang nak cakap "ee, die ni apahal senyum? kenal aku ke?" itu over. aku taktau pun zz.


Waktu lagi berapa minit nak perform, aku dengan Syirah pergi beli air dlu. Dengan cepat kami berlari berkejaran ke kantin ceh. Macam sekolah kami pulak lah kan. Aku beli air yang masukkan duit kat mesin lepastu pilih lepastu keluar lah air tinnya tu. Bila aku jalan sampai ke dakdak sekolah aku balik. Semua nak skit. Mygod, memang semua dahaga lah nampaknya. Kesian. Aku pun bagi. Dorang suruh aku belikan tau kat kantin, tetiba.... masa nak beli tu terjadi perkara yang sangat memalukan bagi aku dan Syirah tadi, ya allah. taknak cerita lah. malu lah, muka aku dah hitam. er,



Dalam bas waktu baru nak pergi sekolah tu, memang gila lah kitorang amik gambar sini sana. Macam macam emosion. Memang best gila lah tadi masa otw. Gila. Bila nak balik tu, lagi lah. Nuha wawa dengan zawani and all lah nyanyi lagu JB lah bruno mars lah. Aku macam skit skit je la. Kerja aku amik gamba dorang dan syok sendiri amik gamba aku. Tengah tengah aku amik gamba sambil dengan dorang nyanyi, tetiba sir ckp "Fiqa, diam" Aku pun macam, AKU PULAK? Terus aku takda mood duduk dekat sit, dan tidur. Tapi tak lena langsung sebab bas gerak gerak heh.

Kitorang tak tau ah sekolah kitorang menang ke tidak. Tapi Insya'Allah menang. :)



PAST
PRESENT