Afiqah Yusof, 18.
IG; afiqah.y
Twitter; afiqahyusof_

Here's where I membebel about things you're not interested in.



   Photobucket





Oh! Papan tanda "JANGAN LIPAT LENGAN BAJU" dekat sekolah.
Tuesday, April 26, 2011 @ 2:44 PM


Harini saya sangat bengang dan malu. yawww yaww cikedowww. K diam.


Setahu aku, takde pun sekolah yang larang anak anak murid mereka nak lipat lengan baju kat sekolah kan. Bukan nya lipat lengan baju tu, boleh hilang fokus bila cikgu ajar, bukannya kacau cikgu cikgu buat kerja, bukannya lipat lengan baju tu boleh menyebabkan orang mati. dan macam macam lagi bukan bila lipat lengan baju ni, bukan buat masalah pun lah der!


Mungkin cikgu dengki sebab cikgu takleh lipat lengan baju cikgu tu.


Alim.


Satu kemungkinan.


Atau, cikgu jeles eh cikgu takde gelang macam sayeeee xD


Kidding. 


Tang gelang tu memang tak kisah lah cikgu nak marah pun kan, dah memang semua sekolah dalam MALAYSIA ni tak leh pakai gelang kan.. So, tang cikgu nak marah bila pakai gelang ni tak kisah la. Marah lah marah lah. Nanti aku pakai jugak pung hihihi. Nakal.


Tapi, bila sampai cikgu marah bila lipat lengan baju tu, sangat......... tak logik.


Suka hati la kan nak lipat ke tidak. Kalau panas? Kalau tak selesa? Ah! Obvious cikgu dengki.


Cikgu lain, tak pernah pun suruh aku turun kan lengan baju. Tak pernah langsung. 


Tetibe cikgu Z ni, memang seriously semua menyampahsss dekat satu cikgu yang bernama Zu... ni. Time tadi dekat Laman cikgu kata


"Kamu pergi biar pinggan atas meja lepas makan, makan sampai ke tingkat atas. Apa semua tu, LIPAT LENGAN BAJU. SIAPA YANG LIPAT LENGAN BAJU TU TURUNKAN SEKARANG! RIMAS SY TENGOK. "


Saye sarankan ye cikgu paling dihormati atau perkataan yang lebih sesuai, ditakuti ramai, kalau rimas takyah tengok. Takde murid yang lipat baju setakat ni kata "CIKGU! TENGOK SY LIPAT BAJU NI COMEL KAN I KNOW". Takde pun.


Malah kalau aku lalu depan guru besar sekali pun, cikgu tak bising pasal lengan baju aku. Like heh, ape masalah cikgu Z? 


Dengki kah


Tension kah


Stress kah


Atau..


GILA KAH?


Dia pulak tak macam cikgu Roslawati dan Puan Sapiah. Bila bercakap tentang sesuatu, konon memalukan mereka takkan sebut punya lah nama pelajar yang mereka maksudkan tu. Takkan punya. Ok lagi la kan dari cikgu z ni.


"*** ****** siapa tu? Apsal bawak hp pergi sekolah ha? dapat ape? huh?" Semua menumpukan perhatian pada ************. Kesian.


Time cikgu sebut pasal lipat tangan tu, budak baboon yang paling aku sakit hati tu pulak sebut kuat kuat pulak en "Fiqah!". Mana tak geram. Lagi 2 orang badak, "Namy". Peh, dah ok bagi aku cikgu tak sebut nama aku (tak kenal mmg ah haha) korang pulak nak sebut -___-' Wa sabar je.


Seriously, aku macam nak pindah. Semua cikgu kat sini... macam heh aku benci sangat. Satu satunya cikgu yang aku sayang, pindah. Lagi ah tension aku. Kalau aku pindah, takde lah nak jumpa muka cikgu yang sama serta menyakitkan hati. K bye.


Lagi satu, kalau lah memang semua sekolah dilarang kan lipat baju ni, buat lah papan tanda ke apa


"JANGAN LIPAT LENGAN BAJU DI SEKOLAH! HARAM."



PAST
PRESENT