Afiqah Yusof, 18.
IG; afiqah.y
Twitter; afiqahyusof_

Here's where I membebel about things you're not interested in.



   Photobucket





Oh! Erkk~ Alhamdulillah.
Wednesday, May 25, 2011 @ 4:32 PM


Abaikan title buat berjulung kalinya. Sebab aku taktahu nak letak tajuk apa. Hm, sedih. Otak aku macam dah takde. Okay tak.

Tadi, dia bagi aku singgit. Buat kali kedua tanpa diminta oleh aku yang sakai laut suka mintak kat orang ni *peminta sedekah* -.-' Tapi tadi aku tak mintak eh, bebaik sikit. Aku pernah mintak dekat orang sekaliiii je! Erkkk.

Dia nampak aku dari jauh, nama aku dijerit dengan nada nya yang tinggi, "Namyy!" Aku dengar lalu aku toleh ke belakang mencari dari mana datangnya suara itu. Tuup, aku lihat dia pandang aku sambil menunjukkan kertas berwarna biru (RM1). Cara dia macam dia nak bagi aku wang tersebut. Aku pun menghulurkan tangan, tanda ingin mengambil wang itu sambil senyuman kecil melirik di bibir aku. Ceh, ayat taknak kalah! Dapat rm 1. Aku fikir dia cuma bergurau, erk. Dia serious rupanya (",)

Walaupun RM 1 je, masih boleh beli air Milo secawan, atau pun gula gula getah sepuluh, ataaaau gula gula lain yang berharga cuma 50 sen tu, boleh beli dua. Seringgit ni bernilai oke. Aku bersyukur :p

Setelah RM1 tu beralih tangan, dia pergi cepat cepat menaiki van dia yang memang tunggu dia naik sebenarnya =.=' Van dia berjalan sloww-mo--tion. Perlahan, macam kurakura baru nak lahir. Dia mengambil kesempatan itu untuk jerit dekat aku, "Namy!" Aku pandang muka dia buat kali ke 123456789, tak larat aku tengok muka yang sama je setiap hari. Kalau handsome takpe jugak xD

"Aku belanja kau hari hari!"

Aku tergelak kecil. Tanpa membalas kata kata dia yang tah pape gile tu. Haha

"Tau?!"

"Tak payah!"

Aku senyum. Bangga,

"Takpe, nak jugak"

Aku cuma gelak, tanda balas. Lantas dia berkata (...) jap aku tak dengar pun. Sumpah aku tak dengar apa dia cakap. 

"Aku tak dengaaaar!"

"Takpe lah takpe lah".

Van dia berlalu pergi, laju macam cheetah. Tak macam tadi, pada waktu yang sama Shahz datang menepuk bahu aku dengan kuat, memang macam sengaja nak patahkan bahu aku.

"Heeey!"

"Hiii, eh shahz? kau stayback ke? lambat balik?"

"No lah, aku naik track ke 2."

"Why?"

"Saje."

Lama sikit,

"Oke lah bye" - shahz

"Oh ok bye," - aku

*****

Lagi sorang mamat,

"Namyy"

Aku kenal suara tu. Disebab kan tu, aku buat dunno. Aku pandang sekilas lalu aku jeling. Malas nak tengok muka dia, muak. Aku macam dah menyampah dekat dia. Entah kenapa.

"Ada orang tu kan dia balik lambat tunggu mak dia" -dia.

Aku cuma senyum kecil. Taknak dikatakan sombong. Malas lah nak layan dia. Heh.

"Weh Namy,"

Aku mendongakkan kepala aku, tanda "apa?".

"asdfghjkl tu sape?"

aku geleng, taknak jawab. asdfghjkl tu aku taknak bagitahu siapa nama dia.

"oh, bf kau eh?"

aku geleng buat kali kedua.

"patut lah, taknak terima aku. dah ada rupanya..."

aku geleng buat kali ketiga tanda "takda". malas nak layan kata kata kosong dia tu. kalau aku tak terima, sudah lah. heh. nak babitkan asdfghjkl pulak.

aku jeling. ya allah, menyampah nya tengok dia! kalau boleh baling kayu, dah lama aku buat. dalam kesabaran aku datang menyinggah, time tu jugak nabil datang ke aku. nabil sengih sengih macam kerang busuk kat aku, membetul betul kan tali pinggang dia. kawan dia ada bersama. 

lelaki yang aku menyampah tu ada lagi. aku kan malas nak layan dia jadi aku tegur lah nabil buat kali pertama. dah dia yang asyik sibuk tegur aku, apa salahnya kali ni aku yang mula xD

"nabil, kau stayback eh harini?"

dia senyum. bangga festaim aku tegur dia kot. HAHA, 

dia angguk, sengih sengih macam nak sepak.

"ohhh". 

takda lagi yang aku patut jawab selain tu.

"kau?"

"tak, tengah tunggu mak aku. lambat pulak dia harini :/"

"hmm, sombong do kau."

aku senyum. tak tau nak kata apa, lama sikit aku jawab "mana ada." pada waktu yang sama mak aku datang, terus aku blah. alhamdulillah, *btw nabil ni suka aku. jangan cakap aku perasan sebab memang aku serious. hahahaha, tapi aku rasa takyah kot nak bagitahu dalam blog. tertulis pulak eh -.- *bangga.

btw, tadi periksa math. Susah gila nak matititititititititit macam *******. Kajian tempatan pulak memang terbaik dia punya soalan. Waktu KT aku selalu tidur jadi aku ambik waktu sejam tadi siapkan soalan KT dengan cuma menembak. Dia tanya sumber mineral apa, aku jawab, "Gas Asli, Petroleum," dengan apa tah lagi 3. Tak ingat (",)

Nasib baik KT tak masuk UPSR.

Aku tak sabar tunggu hari jumaat, Muzik! Lepastu the enddd. Tamat lah riwayat exam. Tapi nnt ada lagi kan. Heh. Esok science. Die die die!



PAST
PRESENT