Afiqah Yusof, 18.
IG; afiqah.y
Twitter; afiqahyusof_

Here's where I membebel about things you're not interested in.



   Photobucket





Oh! Lipas?
Tuesday, May 17, 2011 @ 12:38 AM


Aku nak cakap pasal lipas ni. Siapa yang memang geli dengan lipas tu takyah lah baca. HAHA,

Tadi aku tonton cerita Dining With Death. Merupakan salah satu cerita kegemaran aku. Channel 703. AFC, masak masak. Sebab tu Dining With Death. Ha, masa pertama kali aku tonton. Aku rasa macam boring gila. Tapi lepas lama sikit, aku macam "Eeeee," Dan sebutan Eeee tu lah yang buat aku rasa macam nak tonton lagi dan lagi. Alah, macam Fear Factor? Tapi cerita ni takde kena mengena dengan FF pun hahah.

First, dia cerita orang Korea, *boyfriend aku?* makan sotong besar gedabak yang lapan kaki tu, hidup hidup. Weh, aku tahu semua manusia makan sotong, tapi ni hidup hidup T_T Tak masak tak apa, terus makan. Macam Eeeee Yucks! Geli gilaaaaaa! Ada lagi satu makanan, aku lupa pulak.

Tadi aku tengok lagi, ni lagi geli. Jap ni lah sebenarnya aku nak cerita dari tadi. Pasal Lipas. Atau lebih sedap alau aku gelar "babi". Memang kalau dekat rumah, aku panggil lipas dengan semut, babi. Aku taktau asal kena babi jugak. Ular Ayam semua ada taknak sebut. Mungkin kasih sayang terhadap babi tak boleh lepas. Kejap, aku merepek sebenarnya.

Episode kali ni, dia cerita yang Jepun makan lipas? Lagi Eeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee,

Saya rasa orang lain takkan terfikir nak makan serangga. Saya mendapat idea ni bila begitu banyak lipas bekeliaran di kawan rumah saya jadi saya kumpul kan semua lipas yang saya lihat lalu kurung dia setelah beberapa hari, setelah itu saya masak. Dicampur dengan mentega, make it taste more delicious. 
Semuanya tu dia cakap dalam bahasa English. Alaaaaaaah, Jepun kan. Tu yang aku ingat je la. Kejap, yang aku tengok dia masak lipas tu kan, dia kurung lipas tu 3 hari. Lepastu dia letak dalam air panas, dia buang kulit, pastu dia makan dengan butter, and sayur sayur pun ada ^^ Macam sedap bunyinya.

Eeeeee, pengotor dah aku...

Kesian. Wife dia pun kata at first wife dia pelik but then lama lama lipas tu dah jadi macam fav food family diorang. Hish, geli. Papo jo lah. Jepun katakan.

Second dorang makan serangga yang scary gila ah, kalau dorang gigit tu boleh lumpuh. Ke mati, tapi tah dorang buat acane. Lipas lah lipan lah CACING lah! Mcm mcm. Banyak lagi makanan. Bukannya dorang miskin sangat takde duit nak beli makanan, sampai kena makan binatang binatang ni. Hish,

Ok bye.



PAST
PRESENT