Afiqah Yusof, 18.
IG; afiqah.y
Twitter; afiqahyusof_

Here's where I membebel about things you're not interested in.



   Photobucket





Oh! Ustaz oh ustaz...
Wednesday, May 25, 2011 @ 4:51 PM


Aku dengan Syirah turun ke tingkat bawah sekali, kalau kat giant dinamakan "G" dalam lif. Kalau rumah flat flat Ground floor ye? Ke situ lah aku masa dekat sekolah dengan Syirah, hendak ke bilik guru amik kismis, yang memang disediakan setiap hari oleh ustazah Salmiza. Kena makan setiap pagi, 7 biji. Sekolah korang ada? Takda kan, diam :p

Lepas amik, aku naik ke tingkat dua, saja nak lalu kelas kat situ. Padahal kelas aku tingkat tiga. Malas nak lalu depan kelas Violet. Aku melepasi kelas 6 Canna, aku menuju teruuus ke tangga yang menghala ke atas, dimana terletaknya kelas aku. Aku menaiki anak tangga satu persatu dengan lembab se lembab lembab yang boleh, sebab aku dengan syirah kan suka borak waktu jalan.

Tibatiba aku dengar ada orang jerit "Namy". Suara dia relax, tak de lah jerit sangat. Aku pelik. Aku toleh ke belakang, yang ada cuma Ustaz Azizul yang sedang mengajar di kelas 6 C. Dia mengarah arah kan tangan dia ke aku tanda "datang ke sini!" Aku macam "saye ke ustaz?" Ustaz angguk. Aku kesana. Muka aku dengan Syirah, pelik.

Sesampai nya aku di depan 6C, kedengaran kelas 6C gelak terbahak bahak melihat aku dengan Syirah. Ada sorang tu kata, aku tak kenal. Bila aku sampai dia jerit "Ha, tu namy! Dah sampai". Aidil tengok aku macam Alien. Cikgu soal aku dengan 1001 soalan.

"Dari mana kamu amik kismis tu?" Soalan ditujukan ke Syahirah.

"Bilik Guru"

"Kalau habis macam mane?"

"Tambah la"

"Oh oke." Cikgu beralih arah ke aku.

"Kamu, Namy?"

"A'ah"

Aku tersenyum sampai ke telinga, tergelak kecil. Kenapa ustaz pun panggil aku Namy dan dari mana dia tahu niii?

"Kamu rapat dengan Aidil?"

Tibatiba soalan tu terkeluar dari mulut cikgu. Oh! Trick Aidil rupanya -.-'

"Tak."

Ringkas jawapan aku.

"Dulu?"

"Dulu ye lah sikit, sekarang tak dah."

Tergelak aku dibuatnya, soalan macam tu pulak yang keluar.

"Oh, sekarang dah ni ni? (cikgu buat tangan macam berpisah la)"

Aku gelak,

"Hahahaha, a'ah kot. Tapi dulu kitorang kawan biasa je la cuma rapat sikit je! Cuma sekarang dah tak serapat dulu." Terus jawapan sebenar aku keluar.

"Oh ok ok. Dah sekarang masa apa?"

"BM"

"Oh okay, masuk kelas"

"Ok."

Bila aku pergi, kelas 6C gelak terbahak bahak.Kuat sangat.

Aku naik ke kelas membawa ketawa yang kuat bersama Syirah. Erkkk, terus aku duduk buat bodoh. Macam takde ape yang berlaku (",)

Btw,

Isnin ni 30 May right? Maknanya, dah genap setahun aku dengan dua gadis bersama =) Nuha Wawa dan aku. Syahirah dan Shahz, lambat sikit. Tapi still dikira setahun. Aku sayang korang =)

Thanks for making me smile for about 1 year :)
Thanks for making my life more happening ah bak kata orang en :D
Thanks for making me laugh all the time~

Gaduh,

Biasa lah lumrah hidup, lima sekawan mesti selalu gaduh kan. Kalau tak gaduh mana nak suwit ♥ kan kan HAHAHA. Oke, bye. Terima kasih, kawan sebab sudi baca story story aku yang tah pape gile nak matitititi. Kboiii muah muah :* Haha



PAST
PRESENT