Afiqah Yusof, 18.
IG; afiqah.y
Twitter; afiqahyusof_

Here's where I membebel about things you're not interested in.



   Photobucket





Aku benci 21 June x)
Tuesday, June 21, 2011 @ 3:13 PM


Hi, awarkz.


Itew sakit hati gila, wak ^.^v Betul. Sebab kan tadi dekat sekolah banyak gila kita kena malu muahaha. Takpe, kite suka :'>


Aku pon tak faham kenapa mesti gedik.


First, dengan cikgu ape tu? Alah cikgu yang muka garang macam singa tapi baik tu? Jap, apa eh nama dia. Alamak lupa la. Dia ajar saya math. Ummm, Oh! Puan Sham. Puan Shamsa. Puan Shamsazila la. Itew lupa. Jangan la marah tsk tsk T__T Kite cepuk kang tak hidop dah mung.


Dia kate macam lebih kurang macam ni;


"Semua dah kenal saya macam mana. Saya okay je kalau orang tak carik pasal dengan saya. Budak budak kelas 6 Orchid ni memang dah kenal saya macam mana, tapi yang baru datang dari enam F ni, tolong jaga. Awas ye,"


Tibatiba aku terdiam. Lidah terkelu. Macam batu duduk atas kerusi. Diam. Bila cikgu kata,


"Saya jarang tengok awak datang, kenapa semalam awak tak datang?"


"Err, um.. *Senyum*. Datang lambat."


"Lambat? Lambat tu bukan murid kelas 6O, kak. Bangun pukul berapa?"


"7 setengah."


"7.30 pun boleh lagi datang sekolah. Pukol lapan pon boleh, tu baru murid kelas 6 O, awak nak masuk balik kelas 6F ke? Kalau nak, awak boleh bagitahu cikgu kelas awak,"


Aku geleng. Malu.


Entah kenapa masa tu aku rasa macam nak pitam. Kabur. Itu apa yang aku nampak dalam kelas. Ya Allah, malunya aku. Aku tahu aku tak layak masuk kelas enam Orchid tu. Keputusan merosot.


"Saya paling tak suka murid merayau merayap tunjuk muka konon lawa konon handsome."


Aku pon macam terasa jugak bila cikgu cakap macam ni sebab Syhrh selalu ajak aku keluar, kadangkadang bila aku taknak nnt dia pergi dengan orang lain. Ah, lantak dia la kan. Tadi pon dia tak layan aku, dia dudok dengan Miera je bila aku taknak teman dia cari cikgu hape ntah. Aku malas. Aku takot. Kena marah dengan cikgu nanti, mesti dia biar aku yang kena marah. Dia mana ada kisah.


Whatever whatever.


Bila kerja Math, kalau aku betul mesti dia kata "Eh salah lah HAHAH". Bila cikgu bagi jawapan, aku yang betul, dia yang salah. Oke, puas.


Whatever whatever.


Second, dengan Pn Jane. Ni paliiing malu :O


Semua budak kena berdiri lepastu baca jawapan ade la kertas cikgu bagi kan, aku baca lepastu cikgu kata "I can't hear your voice. Speak louder." Aku baca, lepastu "Speak louder, please. Class, can you hear her voice?" "Nooo!" Oke, aku baca kuat gila. Lepastu duduk. Hahahha, itu je.


Lepastu, cikgu kata, who hve a short hair, please stand up. Aku bangon, muka bodoh je. Padahal rambut aku panjang, aku ingatkan ckgu kata rambut pendek macam paras bahu ke ape. Rupenye pendek yang jenis tak boleh ikat, lepastu dia kata "Eh, kau dudok la. Rambut kau panjang kan." Aku duduk.


Bila aku duduk dia kata "Asal kau bangun. Ape bodoh nye kau dah tahu rambut kau panjang kan? Ya Allah -.-" Siapa tak terasa? Thanks.


Lepastu banyak lagi lah kan, Sumpah hrini malu gila. Aku benci. Kalau tak datang pon takpe muahahaha >:) Oke, bye,



PAST
PRESENT