Afiqah Yusof, 18.
IG; afiqah.y
Twitter; afiqahyusof_

Here's where I membebel about things you're not interested in.



   Photobucket





Mackenzie.
Sunday, June 19, 2011 @ 9:22 PM


Okay, since most of the people keep asking me "Who is Mackenzie?". I will tell you here.


Mackenzie, is my pet(s) name. I have 3 tortoise, and I called them all, "Mackenzie". Okay they're all actually have their own name.


Violet.
Romeo (HAHA).
And, Tito (Given by my niece. Dia punya dia bagi aku).


So yeah, Mackenzie tu aku saja je. Nak panggil tigatiga takkan nak kata "Hi VioletRomeoTito!". Oke tu gila. And i am really thank to Allah cause He gave me chance to adopt them more than 5 months. Aku cukup bersyukur. Masuk hari ni dah 10 bulan 2 minggu. On 5 Aug, aku akan jerit sekuat hati sebab dah jaga diorang setahun.


Aku mintak dulu, aku nak jaga Noddy sampai setahun, tapi aku dapat sebulan je. I keep on praying supaya kurakura after Noddy aku dapat jaga lebih lama. Finally, 10 bulan :) Alhamdulillah. 


Aku berdoa aku dapat jaga diorang sampai besar. Sampai kena buat kolam besar untuk letak diorang. Sampai pergi sekolah pagipagi tak payah nak kereta, aku naik diorang je. Haha oke tak.


Masa aku baru adopt dorang, aku rasa macam geram gila sebab diorang tak reti duk diam. Dari 5 Aug 2010 sampai sekarang, tak reti duk diam. Tp rasa sayang aku, takkan pernah lepas lah. Lagilagi Violet. Lagi besar dari tapak tangan aku. Bila nak pegang pun aku rasa susah. Kuku tajam, besar gedabak. 


Kadangkadang aku selalu terlupa bagi makanan. Selalu jugak lupa bagi mandi. Malam aku selalu turun nak tengok ada ke yang mati. Aku cuak. Takut. Taknak ade yang mati! Bila dah tengok, takde. Aku mcm lega gila. Tp bukannya aku bagi makanan. Aku biar je. Takut memang takut, tapi bukan nak basuh ke ape. Fikir takut je. Kalau dah mati baru nak bagi makan baik tak payah.


Aku memang bodoh.


Bila ingatingat balik, sekarang setiap hari aku cuci. Nampak kotor sikit aku cuci. Aku dah jadi macam dulu. Aku taknak menyesal kalau diorang mati. Sumpah aku akan menangis 7 hari 7 malam kalau diorang mati. Jaga sepuluh bulan weh! Siapa tak sedih? Orang takde perasaan je watlek. Hahah, oke tu sakai.


Aku jaga Frangipani tiga minggu pun aku dah nangis mcm kawan rapat aku mati. Noddy aku jaga sebulan je pon aku nangis macam saudara terdekat meninggal. Takde boyfriend, ade kurakura boleh ajak main samasama dekat luar pon dah perfect hidup aku.


Oke bye. Iloveyou, Mackenzie. So much :"> 



PAST
PRESENT