Afiqah Yusof, 18.
IG; afiqah.y
Twitter; afiqahyusof_

Here's where I membebel about things you're not interested in.



   Photobucket





Copycat.
Saturday, July 16, 2011 @ 3:59 PM


Bismillahirrahmanirrahim,
Assalamualaikum :)


Insya'Allah ini bukan entri marah marah. Cuma sedikit nasihat lah ye. Hahaha,


Oke, rasanya ada marahmarah XD


Tak boleh kawal perasaan. Kay tak tak tak.


Dah nampak title tu mesti lah tentang copycat atau lebih senang disebut Peniru. Yes, peniru. Peniru ni macam macam gaya sebenarnya. Walaupun orang tiru sikit pun ayat aku, aku akan rasa macam nak campak laptop keluar tingkap oleh kerana geram sangat tengok ayat dia sama macam aku. *hyperbola*
Aku pon pernah jadi copycat. Sejujur nya pernah. Tapi gaya aku tiru, lain. Berbeza. Ye? Bak kata omputih "different". Orang kolumpo kan suka BI~
Kenapa lain?


Sebab kalau aku tiru, maybe macam... Okay let see. Entri entri aku sekarang macam BM sangat itu sebab aku terikut novel novel yang aku baca. Tapi aku bukan amik ayat novel. Aku cuma macam, amik gaya je. Novel over BM hamek aku pun over BM tapi aku takde lah amik ayat novel tu sebijik sejibik. Ape kau ingat aku rajin sangat nak type apa yang dalam novel tu?


TAK.


Yang aku tak suka nya, orang amik ayat aku walaupun 20 patah perkataan tapi still sama. Macam sebijik sangat. Allah beri otak dekat kita sempurna, fikir lah sendiri buat ayat eh. Jangan lah nak copy ayat orang je.


Dekat kelas pulak ni lagi sekor. Cikgu pesan awal awal 


"Gerak gempur ni buat lah macam periksa, jangan bincang".


Mamat depan aku ceni, "Namy namy.. Nak tengok kertas kau kejap, boleh?"


Aku pun respon muka bengis ah, "Mana boleh heish kau ni". 


"Ee, kedekut ilmu betul.. Macam Harith Syaza Shahmi".


Ada rasa macam nak bagi sekeh free?


Aku bukan kedekut ilmu, tapi kalau kau nak tengok kertas aku memang aku tahu niat kau nak tiru. Aku tengah buat pon boleh lagi kau sibuk tanya 


"Namy namy, dah siap? Ni macam mana? Kasi jawapan kau".


Fikir lah sendiri, aku ulang aku bukan kedekut ilmu k. Faham sikit ^__^


Sebab tu dalam about me aku kata, "im sometimes short-temppered". Kadang kadang, tapi kalau mood aku baik memang aku baik sangat :) LOLOLOL :O


***


Aku baru balik dari Family Day dekat Wet World. Ohyeah tempat yang mandi kolam bagai tu. Kata family day tapi aku pergi dengan ayah aku je. Yang lain semua taknak ikot. Rindu masa family day dekat Sunway dulu. Semua pergi, sekarang? Dua orang je.


Pergi tadi ayah aku takut aku boring, ayah aku tanya enam kali 


"Fiqah taknak mandi kolam ke? Kalau nak, jom lah beli baju mandi kat sana tu. Ayah belikan eh?" 


Aku geleng enam kali jugak lah tadi.  


"Ayah taknak fiqah jemu je. Nak ice cream?" 


Bila soalan akhir keluar, baru aku angguk. Makan nasi lemak dengan nasi apa tah tadi. Kenyang sungguh harini. Aiskrim tiga batang. Milo ais, teh, oren.


Aku memang nak mandi tapi tah macam aku sorang je. Malas nak mandi.


"Ayah tunggu lah, fiqah mandi. Ayah duk tepi ni." 


Takpe lah, yah. Hahaha tak penat ke ayah tanya nam kali =.='


Okay then whatever, makan je lebih tadi. Bye, xx



PAST
PRESENT