Afiqah Yusof, 18.
IG; afiqah.y
Twitter; afiqahyusof_

Here's where I membebel about things you're not interested in.



   Photobucket





Secrets.
Monday, July 18, 2011 @ 12:25 AM


Bismillahirrahmanirrahim,
Assalamualaikum.

Rahsia. Tahu apa makna rahsia? Confirm lah kau tahu. Bak kata omputih "Secret". Eh, perlu ke translate omputih? HAHA.


Semua orang ada rahsia, okay rasanya tak semua. 9/10. Aku pun ada, kau ada? Rahsia aku banyak. Aku selalu bagitahu dekat sorang, dialog nya sama macam dekat gambar tu. Walaupun kata "Jangan bagitahu sape sape". Akan tersebar jugak. 

Kalau la ayat "Jangan bagitahu sape sape" tu terus ada, dalam dunia ni rahsia sesiapa pun takkan menjadi rahsia, unless kita simpan dekat diri kita sendiri, tak kasi tahu orang lain. Even, orang yang kita rapat. Tak semestinya dia takkan bocorkan rahsia kta. Mana tahu, time gaduh ke kan.

***

Kalau satu cerita tu kita dapat tahu dari someone, lepastu kita sebarkan cerita tu, sampai lah tersebar luas. Tapi yang sampai dekat orang cerita dia lain. Faham?

A (cerita sebenar); Weh weh, semalam ada someone accident petang, kat simpang sana tu.
B; Weh weh, semalam ada someone accident dekat simpang sana petang, dengan lori!
C; Weh weh, semalam ada someone accident dekat simpang sana petang, dengan lori and motor. Budak perempuan tu main slumber je jalan, kan accident.
D; Weh weh, semalam ada someone accident dekat simpang sana tu, petang. dengan lori and motor, dengar cerita budak tu main slumber je jalan, accident terus. Koma 3 hari..

And so on..

Makin lama cerita makin berubah, makin lama ada je skrip bertambah. Katakan lah someone tu kita, accident sikit je padahal. Kita sihat walafiat, Lepastu orang terakhir datang cerita dekat kita, D lah orang terakhir.


D-kita; Weh weh, aku ada dengar cerita semalam ada someone accident dekat simpang sana dengan lori, petang time tu, budak tu main slumber je lintas depan lori, accident terus. Koma tiga hari.

Kita pun mesti macam "Tak silap aku, semalam aku yang accident? Petang? Tapi bukan dengan lori lah.. Motor je, tu pun aku sempat elak, erm. Dekat simpang depan tu jugak, takda pulak ada orang lain accident petang tu. Eh? Orang lain mana pulak eh?"

Dah blank.


So, yea. Main pas pas cerita tapi lain pulak yang diceritanya. Susah. Pasal rahsia tu, korang faham je lah kan. Aku sekarang, dah tak bagitahu rahsia aku dekat orang terdekat. Even terdekat gila ke.. Mak aku? No comment. Rahsia yang aku rasa aku ptut cerita, aku cerita. HAHA, macam jahat gila pulak dengan mak sendiri -.-


Okay ciao, kena tidur. Assalamualaikum xx



PAST
PRESENT