Afiqah Yusof, 18.
IG; afiqah.y
Twitter; afiqahyusof_

Here's where I membebel about things you're not interested in.



   Photobucket





Seksa.
Friday, September 23, 2011 @ 6:39 PM


Bismillahirrahmanirrahim,
Assalamualaikum.


Kalau boleh aku nak lagi edit blog ni sampai jadi hitam semua. Kosong. 


Sedih.


Peristiwa hitam terus berulang dalam otak. Taknak hilang. Taknak pergi. Terus melekat dalam otak. Entah bila, entah lagi berapa tahun, entah lagi berapa abad aku mampu lupakan semua. 


Kau jawab semuanya, relax je. Macam takda pape. Takpe, aku boleh tahan kesabaran aku lagi. Perkataan "Setan" terus menerus keluar. Tak boleh lepas. Diri dah tak boleh kawal. Apatah lagi jari jemari yang sibuk menaip. Kesabaran kian hilang. Aku tak sanggup lagi terima semua ni. 


Boleh ke aku lupakan benda dulu dulu? Tibatiba jadi macam sekarang. Tak senang nak lupakan semua tu. Cuma kau, yang perangai dah macam si syaitan. Senang je la nak lupakan. HAHA, siapa aku dekat mata kau? Cuma sehelai kertas yang kau boleh konyok macam tu dan terus buang. Hok aloh, apa nak difikirkan sangat. Mungkin itu detik hati kau.


Eh, dulu dulu kau orang pertama aku sayang, sekarang kau orang pertama aku benci. Kenapa? Jawapan memang dah lama dekat tangan kau. Kau tak perlu fikir kan? Kau boleh senyum sinis lagi, kau dah tahu jawapan. Lepastu nanti pandai lah berdalih. Buat muka tak bersalah. Entah kenapa aku bodoh sangat dulu, tak reti pilih kawan. Selagi ada depan mata, takpa ambil je. Ingat ikhlas... Padahal.


Tersiksa. Hati aku tersiksa, jiwa aku tersiksa. Aku tak sanggup nak hadapi tiap masalah dalam satu masa. Tak sanggup. Ingatkan kau boleh faham keadaan hidup aku. Rupanya... Kau lagi menambahkan beban hidup. Ye, mungkin dulu kau hanya satu boleh buat aku gembira. Sekarang, kau hanya satu yang boleh buat air mata aku jatuh. 


Eh, tak sedar ke aku. Memang dari dulu lagi.


Takdir hidup. Lumrah hidup. Kadang naik, kadang turun. Aku redha. Aku takkan ulangi kesilapan yang sama. Kau penyebab aku jadi jahat. Hm. Mungkin ini dugaan buat aku, juga pengajaran. Terima kasih, Tuhan.



PAST
PRESENT