Afiqah Yusof, 18.
IG; afiqah.y
Twitter; afiqahyusof_

Here's where I membebel about things you're not interested in.



   Photobucket





Buat taik.
Thursday, October 20, 2011 @ 3:16 PM


Bismillahirrahmanirrahim.
Assalamualaikum.


Hi. Pecah rekod dunia, Afiqah Yusof pergi sekolah harini. HAHAHA. Ok, itu cuma gurauan. Sebenarnya, kata hati malas betul nak pergi sekolah. Tapi tibatiba dalam facebook semua sibuk nak serang *nama perlu dirahsiakan*. Maka aku terpaksa lah datng. Sobs T___T Baru nak rehat.


Sampai ke sekolah kira kira jam 7.15 pagi. Dalam hati bercampur baur segala perasaan. Takut. Marah. Tak sabar. Dan banyak lagi! Sebab bila sampai sekolah tu aku boleh agak apa akan berlaku. Dari mula dah simpan semua tenaga. Tapi...


Naik tangga lagi, aku dah nampak ada gang kemaiiiiin lagi besar buat bulatan dekat situ. Aku bersedia letak bag dah dalam kelas. Teeet, lepastu keluar balik dan berkumpul sekali. Aku memang suka masuk campur. HAHA, padahal memang aku termasuk sekali. Dah Amelyn mcm ceramah segala benda, aku tak boleh nak bercakap. Ngek.


Bila aku nak cakap, dia nangis pulak. Kau memang, mengada. Kes mak bapak kau, kau ceritakan sekali. Kenapa? Mintak simpati? Agar kami slesaikan kes ni dengan cepat dan maafkan kau sekali mcm tu je? Maaf, bukan sesenang tu.


Shahz pulak, pergi naik atas smpai tak nampak btg hidung dah. Nasib baik aku baik, klau tk dah lama aku cekik.


Entah mcm mcm dia cerita. Sampai kata aku ...., sampai kata Shahz bohsia & bangkai. Dan mcm mcm. Tak ke tak boleh sabar tu? Dlm facebook mcm mcm ya Allah. Kalau boleh kutuk, nak je kau kutuk kan? Bila depan depan. Tibatiba masuk kau ckp hidup kau mcm tu lah mcm ni lah. Cerita kau nangis dekat rumah pun nak cerita. Apa cer?


Kau lelaki ke perempuan? Ke perempuan dn sbenarnya kau pengkid? Ok tu tak.


Kau nangis. Entah lembut nya hati Zzzzzz. Bab bab keluarga, tak ada kena mengena dengn hal kita gaduh, weh. Eh? Tolong lah. Tunjuk simpati, tak perlu mcm tu. Aku tahu, ye, kau sedih. Takda siapa nak kawan dengan kau kan? Susah ke, nak keluarkan perkataan "Maaf" saat tu? Susah sangat ke, aku nak tanya ni. Dalam fb, kau boleh lagi kata, "dari pada kau tu, mngada nak merajuk bila cikgu tak layan"


Habis, kau tak cukup mengada bila merajuk dan marah bila kawan kawan kau tak kawan dengan kau. Siap menangis lagi. Itu apa namanya?


Semua ini, salah kau. Maka kau bertindak lah mcm kau salah. Tak perlu nak berdalih lagi. Kau cuma perlu kata Sorry. Ye, aku tahu. Even kau ckp sorry, bukan petik jari dengan cepat kitorang akan maafkan kau. Tp cuba kau mintak maaf dekat Shahz, dengan ikhlas hati katakan maaf, kan senang?


Hati aku keras maka aku tak sesenang tu nak maafkan kau, setelah apa yang kau dah buat selama ni. Walaupun, hidup kau tunggang langgang ke sampai tunggang terbalik what the hell lah apa kau nak semua lantak kau la. Tkda kena dengan aku pun kan. Hidup kita 2x5 je, kenapa kau sebagai lelaki, kau over?


Aku tak pun.


Mungkin sebab aku dah biasa. Mungkin.


Entah lah. *ceh tetibe pasal hidup aku*


Kau dh mintak maaf dekat aku, kan? Tapi seperti aku kata. Aku tak sesenang tu nak maafkan kau. Kau buat lah apa pun, kan, smpai mati aku takkan kawan kau. *mcm kau nak sgt kwan dengan aku padahal* HAHA perasan.


Kawan baik kau dlm kelas tu pun, dah tak layan kau kan? Kesian kau. Itu lah padahnya, bila buat jahat ;) Kesian. Harap kau sedar apa yang kau dah buat. Kau marah pada seorang, jangan babitkan orng lain. Itu tak perlu.


Ok?


Kau berubah, aku harap kau dpt kawan lain. Hidup aku takkan tenteram, selagi dengar nama kau dan asyik bersangkut paut dengan manusia seperti kau.


xxx


Dengar cerita, bieber fever dah datang balik oh. Asaaaaaal? wtf wtf wtf O.O Ish, geli.


"Why can't Muslims be as peaceful as Christian?"


Masih maafkan lelaki seperti ini? ;)


xxx
Pasti dalam facebook kau cakap mcm mcm kan? Kau bila depan depan, tak seberani dalam facebook. Hahaha. Kalau salah, mengaku je :)



PAST
PRESENT