Afiqah Yusof, 18.
IG; afiqah.y
Twitter; afiqahyusof_

Here's where I membebel about things you're not interested in.



   Photobucket





Pergaduhan.
Saturday, October 8, 2011 @ 5:14 PM


Bismillahirrahmanirrahim,
Assalamualaikum.
 
Jam 4.53 petang. Hmmm, aku baru selesai 'menyegarkan' diri. Mandi lambat. HAHA, pathetic gila. Jangan kata aku pengotor. Aku bangun lambat, itu pasal mandi pun lambat. Kan cool tu (Y)

Penghujung buat aku digelarkan sebagai pelajar tahun enam bakal tiba. Lagi berapa bulan je aku digelar pelajar tingkatan satu. Sekolah menengah. -______-' Ah! Bencinya! Skejap nya masa berlalu. Pantasnya masa berjalan. Lagi beberapa bulan rakan rakan aku ada yang pindah, 18 November tarikh keramat. Tamatnya persekolahan.
 
15 November tarikh penting. Ambil keputusan yang di tunggu tunggu selama dua bulan. Keputusan UPSR. 3 hari lepas tu, terus harus meninggalkan sekolah. Sekolah yang aku sayang, warna kuning campur merah (ni aku tak faham) dan sekolah yang sangat bersih (sebaliknya).

Si Nuha ni katanya pergi Johor. Nuha, confirm ke? :'(

Tapi dalam sedih nak habis sekolah, rasa seronok pun ada tersirat dalam hati. Nanti cuti panjang :> Ehehehe. Lagi sadis yang dua orang duduk meringkuk dekat perlis tu. Tak leh balik setahun. Kena tunggu cuti dua hari (Y) Kesian.. (ni untuk kakak dengan kak wani).

Oh, sebelum pergi lebih jauh. Lebih baik ceritakan apa yang patut.

Pergaduhan di antara Aisyah dan Amanda. Jengjengjeng..

Ish. Main kecut kecut dekat facebook. Buat mata lagi tertarik nak baca semuanya. Mulut terkumat kamit membaca. Ish, sadis betul. Amanda sangat ganas. Aisyah sangat,... entah la. Aisyah selamba je. Pelik betul. (padahal mcm lah aku tk gaduh).

Sudah lah, hentikan semuanya. Kan sekolah dah nak habis. Tp aku tak faham. Dalam facebook gaduhnya macam melepaskan semua api yang membara dalam hati. Ye, lepaskan. Marah lah. Gaduh la. Macam bertumbuk tumbuk dalam fb? Tp kalau jumpa. Hanya pandang sekilas dan berikan jelingan tajam. Satu ayat pun tak terpacul dari mulut nak keluarkan kata kata kesat seperti apa yang ditulis dalam fb. Kenapa ye? HAHA most of the people on earth macam tu.

Aneh. Tunjuk berani dalam laman sosial tapi hakikatnya... sama sama pengecut.

So, think before you type :p

Apa guna nya gaduh gaduh kaaaaan. (lol, tengok cermin dulu fiqah). Aku dgn aisyah pun sekarang ada masalah, sebab kan aku ter-tak sengaja tak layan mereka haritu. Iyelah, kalau difikirkan.. kalau duduk lepak dgn diorang aku bukannya dilayan sgt. Pling tk pun dengan shahz. atau sekadar berdiri duduk bersama tanpa berkata apa apa. senyap je. Sebab tu buat seketika aku pergi dgn wawa sekejap. tak salah kan? tapi tibatiba aisyah tulis dekat status mcm tu. aku cuma meniti senyuman di bibir. takkan nak marah maki maki sebab memang salah aku.

Entah lah. Rmai jugak yang main gaduh gaduh skrg. Mcm aku. Tkpe lah, jom ramai ramai gaduh. Nnt kang cuti takleh contact gaduh gaduh rindu pulak kan. Ape kata apa kata jom gaduh. 

I am not only a pacifist but a militant pacifist. I am willing to fight for peace. Nothing will end war unless the people themselves refuse to go to war.
 Assalamualaikum.



PAST
PRESENT