Afiqah Yusof, 18.
IG; afiqah.y
Twitter; afiqahyusof_

Here's where I membebel about things you're not interested in.



   Photobucket





Sakit.
Monday, October 10, 2011 @ 4:57 PM


Bismillahirrahmanirrahim,
Assalamualaikum.






Tengtengtengtengteng #Ni bunyi jam loceng. Bernanah telinga dengar bunyi jam loceng tu. Ganggu orang tidur je. Jam 6.40 pagi aku bangun dari tidur. Memang sengaja kunci jam lambat. Malam semalam, sempat basuh baju kira kira jam 1 pagi. Lepastu, terus letak bawah kipas bagi kering. Kalau tak, nak pkai baju apa kan? Semangat betul nak pergi sekolah. Esok dah tknak pergi. Semua pergi Pahang. Kalau pegi, frust pulak. Muahahahha >:)


Padahal esok nak pergi jugak.


Lmbt lmbt mandi. Sebab terasa awal. Biasa la, SK. Smpai sekolah lambat tak pernah kenda denda pun. Lagipun tak belajar. Mesti berterabur murid, dekat blok sini dekat blok sini. Takda maknanya nak duduk dalam kelas semuanya, fikir hati.


Tibatiba ayah kata ayah demam, jadi ayah tak dapat nak hantar. Dengan itu, terpaksa kejut ibu bangun dari tidur untuk pergi hantar aku. Alamak ai. Time otw tu, ada lah tempat jual nasi lemak tepi jalan. Ibu pun nak singgah. Ok tkpe, aku tetap dengan kata hati aku. Tak belajar, tak kena denda.


Tibatiba... sampai sekolah dengan gaya kerek serta muka yang bajet ayu comel cantik hotzzzz ni, masuk je.. "Adik duduk sini. Lmbt" kata seorang pengawas sebaya aku pada aku. Ish! Tak tahu pulak kena tahan! Malunya!


Agak ramai datng lambat. Dendanya, kena kutip sampah. Ala kacang je. Tetiba kena tulis karangan. Nasib baik la aku boleh tahan dengan karangan. Kalau suruh buat science, mati terkangkang.


Selesai, masuk kelas. Semua tanya "eh. Namy dtg lambat la. Kenapa?" "Kena denda". Muka sedih, muram. Hahaha. Sedih sgt la. Tadi kan, tolong cikgu sampai tak perasan waktu rehat dah berlalu 2 minit. Lepastu cikgu masuk, "dah jom rehat dulu". Terus pergi kantin. Malang sgt, waktu berjalan terlalu cepat. Aku makan mungkin laju, tapi Syahirah punya makanan tak sempat habis. Banyak sangat tinggal, ayam pun banyak lagi isi. Tapi terpaksa buang sebab cikgu suruh beredar. Wktu rehat dah habis.


Kecewa betul. Tp nasib baik la aku dh habis makan =='


Hmmm. Entah apa aku nak ceritakan lagi. Blog ni makin lama makin bosan lah kan? Nnt aku cari idea haha. Assalamualaikum xx



PAST
PRESENT