Afiqah Yusof, 18.
IG; afiqah.y
Twitter; afiqahyusof_

Here's where I membebel about things you're not interested in.



   Photobucket





Yaaay!
Friday, October 28, 2011 @ 6:49 PM


Bismillahirrahmanirrahim.
Assalamualaikum.



Selamat petang kepada pembaca. Okay, siapa budak comel yang muka macam aku dekat atas tu? Ehem, macam aku? Hikhik. Jangan gedik.

Dia anak saudara tercomel sekali ceh ceh. And, today is her birthday! *clapclap* Selamat Hari Lahir, Cinta. May Allah bless you. Ceh macam dia baca padahal. Esok sambut birthday dia dekat rumah dia, tak sabar gila! Insya'Allah pergi.

Insya'Allah. Hehe.

Jadi, okay tu je lah.

xxx

Belum habis entri. Sabar. Kuikuikui... xD

*Entri ni panjang* Sorry baru nak cerita sekarang benda tahun lepas.


Hmm. I miss this srsly. Itu masa dekat Melaka. Kitorang buat family day and baju semua ikut tema thts why semua putih. Hmm, nak cerita semua lah apa kitorang buat. Itu pun kalau igt.


Ok, kitorang stay 4 hari 3 malam. *kalau tak silap sebab dh lama*. Sebenarnya plan nak 3 hari 2 malam je but something happen and tukar plan. Firsssst day, kitorang bertolak dari rumah pergi Petaling Jaya dulu sebab nak tunggu mak saudara ke siapa entah. So kereta aku dengan saudara mara semua stop tepi jalan. And;



Tak ingat berapa kereta kitorang semua. Maybe dalam 8 - 9 something? Meriah gila time tu. So after mak saudara dah sampai, kitorang pergi Port Dickson makan dekat situ. Mak saudara aku yang kitorang tunggu tadi yang bawak makanan. Seingat aku, asam pedas. Semua tema warna hijau time tu ^_^ Tapi gmbar aku tkda. Heh. Lepastu bila balik rumah sewa. Kitorang mandi kolam;


Aku yang paling comel sekali dekat situ ehemz. Ni mandi kolam ramai ramai tapi ramai jugak dalam rumah mak dara mak dara tu hikhikhik HAHAHA. Ok lepastu aku tak igt apa jadi. Ni thun lepas. Well.

Hari kedua ke ke berapa entah tak ingat dah. Pergi Safari Park. Okay best gila semua pakai baju sama. Siap cop dekat belakang "Hajah Saodah Family" Hajah Saodah nama nenek.


Ni rehat rehat sekejap lol penat.



Ni time beratur nak naik apa truck ke ape tah panggil dia. Nak tengok haiwan haiwan. Memang penuh satu trak tu family kitorang je lah kan. Tu pun main menyempit nyempit.


Ni time tengok gajah. Hahaha, aku takut sebenarnya.


Okay no comment.


See. Ni truck hahaha truck ke.

Next hari ketiga (kot?) Pergi cowboy town. Masa nak masuk tu siap bayar ticket semua orang. Kira kira RM2000+ (refer to kak sayang's blog). Ok kitorang kira kira 30+++ orang. Then orang tu kata, anak sedara aku sorang tu takde ticket so tak boleh masuk padahal dah bayar. Dia kta kitorang tipu dh bayar (maksud dia, dia nak cakap kitorang tk bayar) hek eleh. Dh bayar 2000 lebih takkan 25 ringgit pun tk leh bayar. Tak logik guard tu. So hero kitorang sepupu lelaki aku, dia koyak tag kat tangan dia (yg mcm pergi sunway lagoon tu) then dia kasi anak sedara aku. Terpaksa. Lepastu dia beli tiket baru. Yeah mcm ape je.




Ni semua time kat cowboy town tu lah after tengok show. Hohoho best gila aku ada naik ni;


Hahahaha.


HAHAHAHAHAHA. Ok best gila time ni. Lama gila aku naik binatang ni. *clapclap*

Lepas dah kejang kaki, aku terjatuh hek eleh. Ok, hari ke berapa pulak tema warna hitam, pegi makan ikan bakar dekat umbai. Panjang kemain meja family kitorang;



Kalau boleh satu kedai makan tu tempat kitorang je. Hahaha. Ni hari ktiga ni. Patut nya dah nak balik tapi driver semua penat nak bawak kereta so menetap dekat hotel Persona kalau tak salah. Malam tu pergi shopping dekat mane entah. Mula mula cousin cousin je nak pergi then abang aku ajak aku pergi. Mulanya memang aku nak pergi tp fikir fikir balik tknak. Then abang aku pujuk jugak, aku pergi haha cam keling.


Tapi panas baran time tu sebab anak saudara aku nak ikut aku. Walhal mak dia tk bagi. Tp dh nak buat mcm mana aku tkda hak nak halang kan. So lantak dia lah, bukan aku nak jaga dia. Aku bagi je lah dia ikut. Anak saudara aku lagi satu tinggal sorang sorang .___. Bila turun nak follow gang gang yang nak pergi meronda tu mak sedara aku sorang kata;


"Kenapa ikut"


Aku mcm... "Saja?"


Lepastu diorang marah sebab pergi bawak anak saudara aku tu. Padahal bukan aku ajak pun kan. Bengang habis lah masa tu. Nak je aku patah balik taknak ikut. Nak buat acane kan. Ikut je lah. Mmang muram all the way sakit hati sangat aku pulak yang salah. Ckp lah dekat anak sendiri siap siap lain kali .___.' Lol ape ni. Benda dah lama..


Ok so itu je lah. Aku pun pelik kenapa baru cerita skarang. Hek.


Oh lupa! Kitorang ada pergi taming sari haritu time pakai baju putih gmbar ataaas sekali. Then masuk rumah hantu. Lol lawak gila time masuk tu. Abg sedara aku kata kt penunggu pakai jubah bongkok pegang tongkat;


"Tak penat ke berdiri mcm tu?"


HAHAHA. 


Assalamualaikum. 
I miss this forever.



PAST
PRESENT