Afiqah Yusof, 18.
IG; afiqah.y
Twitter; afiqahyusof_

Here's where I membebel about things you're not interested in.



   Photobucket





It was the hardest goodbye.
Saturday, November 19, 2011 @ 12:41 AM


Bismillahirrahmanirrahim,
Assalamualaikum.


Harini hari terakhir sekolah. Tp disebabkan sakit tulang belakang and i hve another appointment with the doctor itu pasal tk dpt nak datang raikan 5A plus raikan the-last-day-with-friends yang nak masuk asrama semua tu. U knw, this is the last day! Yang dpt lima A ramai ramai tu confirm ada yang nak masuk asrama.


I will miss all of you. Termasuk yang tak masuk asrama. Berpisah lebih sebulan!


I will miss all of you. All.


Seriously, this is the hardest goodbye. I afraid theres no chance for us to meet again. Itu je. Semoga aku dengan kawan kawan baik aku tkkan berpisah. Setakat ni aku takthu pulak ada yang nak masuk asrama ke apa? Amelyn, masuk asrama ke?



Till then....

Tau tak, aku tak puas hati gila nak berpisah mcm tu je. Ingatkan nak datang harini tp kenapa lah kenapa appointment harini? Sedih gila. Plus dpt bad news pasal spine ni ha lagi rasa nak nangis taknak henti. Dah lah tk dpt nak jumpa kawan kawan.

Whtever it is, 6F is the best. I love 2011 forever. Sebab start tahun ni lah, aku dapat kenal erti kawan sebenar. Sebelum ni, aku mana pernah ada bestfriends. Time nak beginning of the year 2011 dulu, aku mcm alamak ai plizzzz la dah darjah enam T___T' Lepastu, "Gonna miss 2010 so muchhhh". Padahal aku rasa, 2011 is the best year ive even been through.

Dapat bestfriends, dapat kejayaan. Cuma bad news dia, sakit tulang belakang ni je.

Thats the only one.

Aku sedih gila sekarang ni. Mak aku kata, dia janji boleh bawak aku pergi rumah Aisyah, Amelyn and Shahz next week ke bilabila. Sorry, tak dpt ikut Ahad ni. (:

xxx

Tadi pagi bangun pukul 5 sebab tidur semalam awal sangat plus siang pun tidur so mcm lama gila tidur jadi bangun pun awal :/ Pukul 5 tu bangun sebab dengar azan and then amik laptop sebab taktahu nak buat apa dah. Nak tidur balik takkan dapat.

Main laptop smpai pkul 8 pg lepastu kejut ayah sebab katanya nak pergi hosp pkul 8.

Lepas dah siap semua gerak hosp. Dalam hati aku memang berdebar sebab nak jumpa proffesor pasal sakit belakang ni. Dia bnyk experience psl scoliosis.

Dah sampai tu, memang pening gila cari tempat destinasi wahaha. Tanya nurse, nurse pun mcm taik. Jadi cari sendiri smpai jumpa. Fuh, bila dah masuk blik tu kan. Doktor check apa semua lepastu borak dengan ayah. Semua setiap patah perkataan prof tu memang peh, mengalir air mata aku.

Dia ckp omputih  tp takpe aku translate sebab aku tak reti nak ckp english balik HAHA.

"Haritu dekat KPJ salah kata 37 degrees kan. Sebab sebenarnya 47. Biasanya kalau 30 sampai 40 kitorang bagi pakai bracis tu. Tp kalau lebih 40 memang kena operation sebab serious."

Time tu aku dah nangis sangat sangat sangat sangat. Ada empat doktor dalam tu untuk satu patient, aku :| Nurse dalam tu memang tengok je aku sebab dia perempuan and aku tahu muka dia muka kesiankan aku. Time doktor tengah explain aku nangis gila babi -.-

Doktor tu muka takda perasaan pulak kan.

"Dia dah datang bulan ke apa belum?" Doktor tanya bapak aku.

"Belum." Jawab aku dengan ayah serentak.

"Ok, dia belum datang haid jadi kitorang tk boleh operation lg. Sementara ni kena pakai dlu bracis tu smpai 3 - 4 bulan. Dlm May or Jun tahun depan kena datang lagi, mungkin nak tengok hasil bracis tu. Kalau time tu dia tak datang haid jugak, terpaksa jugak operation lah."

"Memang kena operation ke, doktor?"  -ayah.

"Tak jugak, kena tengok hasil bracis tu. Kalau makin kurang bengkok so pakai lah benda tu smpai 18. After 18 boleh bukak. Kita tak boleh buat sekarang sebab belum datang haid. Sebab, kalau operation sekarang pun tak guna. Nanti sebab bila dia dah datang haid, tulang dia akan still bengkok and will getting worse."

"Berapa kos dia untuk operasi tu?"

"Nak paku paku paku dekat tulang semua almost cost 25,000"

Ayah aku tunduk. Aku faham, ayah aku sedih. Even aku pun sama.

"Kalau nak operasi, 99% boleh berjaya. Lagi 1 risiko. Boleh penyebab kematian. Selama ni tak pernah berlaku, tapi kami tak janji takkan berlaku. Kita pun taktahu"

"Hm hm" *sambil angguk* -ayah

"Ok, tuan cari bengkel ni. Ukur badan dia. Nak buat baju tu" -nurse.

Lepastu cri bengkel.

Time jalan tu, mak aku call. 

"Fiqah kat mane?"

"Kat hosp la."

"Doktor kata apa?"

"Jap"

Aku cakap kejap sebab aku tengah nangis. Mak aku tanya kenapa, aku cuma diam je. Sebab aku terkelu. Tak boleh nak cakap. Asyik nangis je time berjalan. Risau. Takut. Aku bagi handphone dekat ayah suruh ayah cakap. Line terputus lepastu call pun terputus. Lepas je tu, phone mati. Bat habis.

"Siapa yang call?" -ayah.

"Ibu." *suara nangis*

"Habis tu, fiqah nangis pasaipa?"

"Takda apa." *tengah nangis lagiiiii*

"Fiqah jgn la nangis. Kalau operate pun fiqah tak sakit aih. Fiqah tak sedar pun" *ayah gelak tp sedih.*

Aku gelak sambil nangis.

"Fiqah toksah nangis dah. 20 ribu pun ayah sanggup"

*kesat air mata*

Sampai bengkel, doktor lagi satu kata, swimming is the best sport. Ayah aku tanya la mana tempat swimming apa semua. Dia dah bagitau, ayah aku kata nanti ayah aku bawak la belajar swimming.

Memang seronok sangat dpt belajar swimming semua ni. Ye, tapi terseksa sakit tulang ni.

Doktor kata sakit tulang belakang paling bahaya.

Kalau salah operate boleh sebab tkleh gerak kaki lah apa lah. Bahaya sangat sangat.

Bayangkan kalau jadi aku, nangis tak -.-'
Ya Allah,  Kau sembuhkan lah aku.



PAST
PRESENT