Afiqah Yusof, 18.
IG; afiqah.y
Twitter; afiqahyusof_

Here's where I membebel about things you're not interested in.



   Photobucket





Lapar.
Tuesday, November 15, 2011 @ 1:15 AM


Bismillahirrahmanirrahim,
Assalamualaikum.


Kata hati, "Ish, sekolah dah nak habis. Teringinnya nak keluar dengan kawan kawan for once" Cuma kata hati, cuma impian dan mimpi yang mungkin bakal menjadi mimpi selamanya. Mimpi yang tak akan menjadi kenyataan. Habuk.


Kekadang otak pulak sibuk berbicara "Pujuk lah ibu sekali ni je, 18 nov hari terakhir. Ada kawan yang nak pindah. Buat lah itu sebagai alasan. Mungkin ibu bagi peluang?" Kata otak mungkin betul. Kalau nak pujuk memang menjadi tempat pertama dalam carta hati buat masa sekarang. Pujuk pujuk pujuk! Sampai dapat!


Tapi sia sia je tenaga dan air mata, kalau pujuk rayu bukan membuahkan hasil yang memuaskan hati. Ye tak? Lagi mcm pasang lighter dengan minyak dicampur aduk lepastu baling dalam hati. Sakit.


Tapi betul, teringin sangat. Kalau nak tunggu form 5 baru boleh keluar...baik tak payah. Duduk mati terkangkang dekat rumah kan lagi senang -___-"


12 tahun, tak pernah pun keluar dengan kawan kawan pergi mana mana. Dua belas tahun! Dan aku pun baru dua belas tahun. Oke, itu sebenarnya clue nak cakap yang aku tak pernah keluar dengan kawan kawan ke mana mana selama aku hidup dua belas tahun ni.


Agak agak time umur berapa nanti eh baru pintu hati ibu terbuka nak bebaskan anak anak?


xxx


Normal. Rumah tak ada makanan. Selagi boleh setiap hari makan ikan dengan sambal belacan plus kalau spesial ada budu. Ye, memang tu fevret tapi jemu lah oke makan tiap hari. Kadang kadang ada lah sup, ke apa. Tapi jarang sangat. Bleghhh. Boleh mati kalau mcm ni.


Terliur tengok blog cousin. Selalu sangat buat benda sedap sedap. Ish, untung lah.


Ni masalah malas je ni.


Kan best kalau ada spaghetti ke apa ke dekat rumah benda sedap sedap yang boleh buat isi perut. Peh, confirm terliur gila rasa mcm tak pernah makan 10 tahun =_= Nak makan sedap sedap memang 2 bulan sekali. #Ceh tipu.


Bukan lah kerap sangat. Tp mcm bila seminggu tu, sekali je ada lauk yang sedap.


Boring!


Even sekarang pun bawah tudung saji ada satu mangkuk kecik. Isinya....budu. Dalam periuk ada ikan tapi not my taste langsung sebab dari bau pun tak sedap. Aku memang memilih. Mungkin ini salah satu sebab kenapa badan sangat keding dan perut pun kempis since lahir.


Ehem *_*


xxx


Tulang belakang is getting worse! Kalau duduk ke, tidur ke, baring ke, berdiri lama sangat, boleh sakit. Pergi kedai pun kena pilih pilih barang aku duduk meninggung jugak dekat tepi tepi cover sebab memang sakit gila. Rasa nak patah dah.


Kesian.


Dah banyak kali pujuk ayah pergi hosp tapi alasan yang paling buat telinga berdesing asyik keluar. Kalau mcm ni, mungkin kena tunggu tulang belakang ni betul betul patah sampai aku tak boleh berdiri atau aku dah mati ke apa baru pergi hosp kot.


"Ayah penat. Esok lah"
"Mengantuk. Sabtu ni lah"
"Nanti lah, ayah amik cuti eh? Rabu ni"


Tension. Sekarang memang malas dah nak pujuk. Hari Ahad lepas dah ajak pergi tapi ayah kata rabu ni nak amik cuti (lusa). So, yea. Keep waiting. Kalau betul, tak jadi pergi. Memang lantak lah. Malas dah nak ajak banyak kali. Buat stress kepala otak je. Aku sakit nak mampus pun takda siapa kisah. Benda sakit gila gila boleh diangggap kecik.


Tak faham aku. Biarlah. Sakit tulang belakang bukan bahaya pun.  Bukan boleh penyebab mati pun. Tak boleh bangun je. Bukan boleh berjangkit. Kan? Hewhewhew. Dah, aku tak kisah lah.


Aku lapar xx


Padahal tadi dah makan ~.~


xxx


Qistina Enara, dah popular dah dia. Sejak masukkan gambar dalam fb dengan Greyson Chance siap peluk pegang tangan apa semua masuk fb memang famous habis lah cerita dia kan -___-" Jealous aku dia amik gmbar dgn greyson padahal aku bukan lah big fans greyson tapi mcm minat lah jugak sebab comel.


Jealous tetap jealous.


Assalamualaikum.
Atas tu saja je emo. Haha.



PAST
PRESENT