Afiqah Yusof, 18.
IG; afiqah.y
Twitter; afiqahyusof_

Here's where I membebel about things you're not interested in.



   Photobucket





Lagi sekali? Oh no.
Sunday, December 11, 2011 @ 1:54 AM


Bismillahirrahmanirrahim,
Assalamualaikum.

First sekali, meh kita cerita pasal aku berenang tadi. Huhuhu, dah ada activiti time cuti ni nak la cerita kan. Kita harus isikan belog kita yang comel ni. Hek hek hek puih.

Mula mula bangun pkul 7.30 pagi. Awal gila kan? Awal kan awal kan? Hehehe. Suka la bangun awal, dah biasa. Ok tak. Bangun awal sebab takut sesat. Ibu tak biasa jalan tu. Tp bila pergi takde la sesat. Cuma lambat la ibu bawak. Sampai pkul 8.30. Hewh.


Terus makan. Klas mula pkul 9. Makan nyam nyam. Lepastu kan kan. Tahu tak, memang dah lama bengang dengan makcik jual nasi lemak tu. Dia tanya, nak air apa. Aku kata, milo ais. Set semua dah order.


Sekali air semua orang dah sampai, tinggal air aku je belum T___T Aku macam, apadahal la acik ni. Bak kata Shahmy,


"Puasa ke?"

"Puasa?" -kak najwa.



"Tak korek telinga"


Peh! Makan dalam siot!!! Hehehe.


Sabar je dengan mak cik tu. Takpe, cik takpe. Saya tahu acik tu indon. Saya sabar je. Acik ni dah dua kali macam tu. Jangan sampai saya ketuk kepala acik tak menjual dah. Hehe.

Tadi yang ajar berenang cikgunya lain. Cikgu handsome dah hilang T___T The best part is, dua dua cikgu  yg ajar sekarang dua dua handsome. HAHAHA, ya allah. Miangnya anak Yusof. Hehehe kidding je. Sorang cina, sorang melayu.


Yg melayu handsome tp sombong dia mcm @#$%^&*(). Menyampah. Mungkin dia tak sombong tp tak reti bersembang. Yang cina tu comel dan sangat lawak. Haha lawak gila. Gelak je aku sepanjang masa.


"Akak, kenapa akak punya goggle bersinar?" -budak renang.


"Entah la" -aku.


"Sebab kan...dia kayeeee. Cikgu tak mampu beli. Seluar ni cikgu jumpa tepi tu je. Cikgu duduk bawah jambatan" -cikgu

"Hahaha jkjk" -sambung ckgu.


Lol aku gelak je la :p


*Gelak kena sopan*


Sekarang lets get serious. Ini baru topik sebenar.


To my dearest friends; Aisyah Muaz, Amelyn Shahida, Shahzreen Iman.


Ini kali ke berapa korang gaduh? Hah hah hah? Rasa mcm nak celup muka korang satu satu dalam jamban tahu tak? Hehehe takde lah, aku gurau je. Jangan terasa ok chill lek luuuu :p


Adalah hak masing masing untuk berkawan dan rapat dengan sesiapa saja yang diorang nak. Aku bukan la masuk ke pihak Aisyah mahupun pihak Amelyn dan Shahz. Tapi ini sekadar rasa hati aku. Perasaan aku la kan. Lewl.


Aku faham weh, korang ni tersangat la sayang kan bfffl korang kan. Ye la, rasa macam... ala dia rapat nya dengan Ilie! Ilie, maaf awak tu bukannya batu api oke. Dah biasa dah kitorang mcm ni. Gaduh gaduh gaduh. Nasib baik la aku tak termasuk.


Tp korang kena ingat eh. Aku pun pernah kena. Aku faham, kita semua bff. Aisyah bff tu bff ni. Takpe aku faham. Kita semua, selalu sangat gaduh pasal jealous jealous iri hati cemburu huk huk comel betul kita semua ni kan. Gaduh jealous. Gedik manjew. Eeew.


Tapi korang mana boleh halang Aisyah kawan dan post dekat blog pasal Ilie. Bukan menyebelahi Aisyah. Bukan mempersalahkan korang. Tidak sama sekali. Cuma ini kebenaran. Korang tak boleh larang. Aisyah ada hak sendiri. Kita semua ada hak masing masing. Adakah salah nak ada kawan ramai ramai?


Kita mana boleh halang kawan kita nak kawan dengan orang lain. Aku ada pengalaman sendiri. Hohoho itu pasal aku over semacam ni.


Ingat lagi korang jealous aku kawan dengan wawa ? Buat alternate name 'Style' pun korang dah nak gaduh bukan main lagi? Ingat lagi?


Aku rasa dah cukup. Aku hidup terkongkong dalam rumah pun dah ckup. Bayangkan macam mana aku survive hidup 12 thun tanpa pernah pergi taman depan rumah sorang sorang, even dengan kawan pun tak dapat.


Pathetic.


Huhuhu.


Aku dah ckup hidup mcm tu. Korang jangan tambahkan lagi hidup terkongkong aku. Jangan weh. Not good not good. Huhuhu. Aku taknak gaduh ok pisss. Plizz, for once. Kita buat open friendship. Kita kawan baik forever, tapi kita jangan halang kawan kita untuk rapat dengan orang lain.


Aku pun pernah jealous bila Shahzreen banyak woooo bukan main bff dia ramai! Aku pun pernah bengang. Tapi bila aku fkir balik, apa sebenarnya hak aku nak marah dekat dia? So yes.


Damai ok korang. Aku sangat tak suka bila tengok kita ni empat katanya bestfriendforeverforlife. Tapi hakikatnya bfffl nya asyik gaduh tanpa sebab yang munasabah. Ini sebab sebabnya tak tertentu. Jealous lah apa lah. Damai la. Aku tak suka. Japgi aisyah dengan amelyn gaduh dengan shahz. Shahz dengan Amelyn gaduh dengan Aisyah.


Korang tak terasa ke nak gaduh dengan aku? :p


Hehehe jk jk plizzz dun.



PAST
PRESENT