Afiqah Yusof, 18.
IG; afiqah.y
Twitter; afiqahyusof_

Here's where I membebel about things you're not interested in.



   Photobucket





Reply surat kakak.
Sunday, December 4, 2011 @ 12:44 PM


Bismillahirrahmanirrahim,
Assalamualaikum.


To my kakak yang perasan cantik padahal tak langsung, this is from your pretiest and cutest adik you have;


Ye la kak ye ye ye. Jangan kata tak pernah eh! Dah dua kali hang keluar dengan Kak Farah apeee? Dua kali eh? Ke sekali? Ughhh what so ever. 


Tu je la nak reply sebenarnya.


Ok, semalam pergi kelas renang la kan baru daftar lepastu terus pergi belajar. Mula mula tu aku rasa memang malu tahap nak jerit, apahal lah air tu cetek sangat. Paras peha je ke? Paling malu aku sorang je budak yang dah besar dekat situ. Macam nak balik rumah taknak berenang dah! Rasa malu memang nombor satu.


Bila dia dah ajar ajar semua aku dah boleh la kan nak berenang sikit. Sebab sebelum ni nak naikkan kaki pun tak boleh :'B Kesian aku.


Oh ya, apa pun masa belum mandi tu. Tengah tunggu cikgu masa first time, aku taktahu cikgu yang mana satu. So aku dengan pakaian mandi tertonggek sebelah dinding tengok je orang lain tengah belajar dengan cikgu masing masing. Aku mana tahu apa apa. Lepastu, ada satu lelaki lalu depan aku. Gaya dah macam cikgu.


Mak aku dah pandang pndang aku dah :p Tu isyarat lah tu konon nak kata cikgu tu handsome hahah! Memang gila nak la kan kalau dia cikgu aku. Lpstu lelaki lain pulak lalu. Aku kata dekat mak aku, "Kalau dia cikgu fiqah, fiqah taknak. Tak handsome". HAHAHAH. 


Bila ada perempuan suruh aku ikut dia pergi kat cikgu rupa rupanya dua dua cikgu aku. Termasuk yang handsome tu XD Alamak gatal nya. Ye ye ye. Dah belajar apa semua bila dah habis aku pergi try kolam yang dalam tu. Lega aku. Takde lah kena tundung kaki semua jadi katak sebab kolam cetek sangat.


Bila dah puas, kitorang pergi The Store. Mula mula aku terjumpa baju lawa, teringin gila. Lpstu mak aku kata nak tekan duit dulu. Pergi lah. Cari kedai baju tu tak jumpa :/ Pastu terjumpa bag domo. Kira bag tangan domo la. Nak beli, mak aku kata takde duit sebab mahal. Padahal 35 rnggit je. Ceh konon aku bengang la ni aku pergi jalan dengan ayah aku sampai la dekat kereta. Mak aku dengan kak Najwa tak datang datang lagi dekat kereta.


Lama skit, diorang sampai. Beli rotiboy rupanya patut lah lama. Lepastu kan,


"Ha Najwa. Sekarang pun takpe lah."


Aku pun buat buat fham la kan. Ape bnda yang sekarang pun aku tk faham.


Kak Najwa pun keluarkan lah bag domo tu bagi aku. Heheh aku senyum je :b


***


Tadi kan belajar lagi benda yang sama pulak tu. And then cikgu yang tak handsome cakap, 


"Kakak nanti next week blajar dekat kolam sebelah tu lah eh. Kakak nak kan? Pandai berenang? Ok tak kolam tu?"


"Oh boleh boleh. Nak nak." Dan aku angguk.


Lpstu main tiup tiup bola dalam air. Aku tak fham betul apa tujuan tiup bola dalam air dengan belajar berenang? Apakah? Ingat sukaneka ke. Cikgu yang handsome tu dia guna surfing board kipas kipas. Aku pun tak faham kenapa lepastu benda tu terpukul kepala aku -___- Eh, nasib baik la cikgu ni handsome kalau tak aku repot bapak aku. HAHA, tapi takpe. Dia ada la pegang goggle dekat kepala aku tu, lpstu gelak kata sorry. Aku pun memang gelak la kan. Kipas pun agak agak la brader. 


Hewhewhew.


Oh ya, time tengah belajar tadi ada budak lelaki ni kira kira darjah 2 3 something la. Kacau betul aku nak belajar! Ade ke patut dia menyelam dalam air lepastu tarik kaki aku. Nasib la kolam tu cetek. Takde la aku terjatuh ke ape. Lepastu dia kembali ke permukaan, *ceh ayat* siap kata Hi! Bila cikgu kata "follow me" dia pun ikut aku sekali padahal dia tak belajar pun tau -___- Geram je aku. Cekik kang budak tu hahah.


K bye.



PAST
PRESENT