Afiqah Yusof, 18.
IG; afiqah.y
Twitter; afiqahyusof_

Here's where I membebel about things you're not interested in.



   Photobucket





First and second.
Thursday, January 5, 2012 @ 11:49 PM


Bismillahirrahmanirrahim,
Assalamualaikum.


So I am form 1 now. Hahahaha it is not cool at all since i have to collect points, and yet i dont have to sit on PMR which I wait for a long time lepastu takde? Halamak, big problem. Susah tkde PMR ni sangat susah ok.


So yesterday was my first day of being in secondary school. I reached the school and plan to met the Headmaster but the kerani asked us to met the PKHEM (Penolong kanan hal ehwal murid). My mother told the pkhem everything about my spine. Alhamdulillah shes very kind. Tak macam kerani etc macam harimau tak cukup makan. Menyampah. Astaghfirullah jahat pulak haku! wkwkwkwk


After done xplaining to the pkhem, we then goes to the dataran (tapak perhimpunan to be exact). Menjemur for a few mins and gerak dewan pulak. Nasib baik. Kulit dah cukup hitam japgi jadi negro pulak. Haaa lagi la. Buat malu je. Budak form 5 pun dah tegur lain, dlam facebook harap je nampak putih padahal..macam udang bakar pun hade.


In dewan the teachers xplaining so many things sampai aku rasa nak tertidur terbaring terjatuh terduduk (terjatuh terduduk takde sebab memang dah terduduk dari masuk dewan). It is a very boring first-day-of-school. They xplain about we didnt have to sit for pmr lepastu nak earn points sampai bulan october. Peh, bontot dah kebas.


But before that, sebelum they started their xplaining things ada satu cikgu tu cakap, "Kita ada dua murid istimewa. Satu budak lelaki, okay Haikal sila bangun. Cikgu mintak tolong jangan sesiapa pun cederakan mereka, singgungkan perasaan mereka dan sebagainya. Seorang lagi murid perempuan. Dari kelas Litium? Nur Atilah. Nur Atiqah. Something Nur.. Sakit belakang" Bila dengar sakit belakang dengan cepat je aku bangun berdiri.


Ha tu dia. "Nama apa?" "Nur Afiqah". "Ok nur afiqah. Jangan pernah cederakan dia, singgungkan perasaan dia. Ok duduk. Mereka berdua di bawah jagaan saya 100%"


Fewh. Gua dah rasa gua ni macam orang hreismnf oku pulak. Cerita dekat abang mir dia kata "Ape je satgi org lain ingat fiqah tk betoi". Ok mir ok. You dont know how i feel... Org lagi malu berdiri tengah tengah depan orang. Rase macam taknak bangun je time tu!


Okay then mula lah she started explaining mcm mana susahnya berada menjejak kaki dalam smk. tyhgfuijsxdg starting then i hate smk so much hahaha. Cikgu garang, pakcik kantin pun makan kaki. Etc. So many things i hate. Thank Allah there is still my friends besides me. Kalau tak aku dah jadi gila!


Lepas dah habis semua tu, solat Zohor Asar break time etc.. it is time to rest our leg our butt our eyes!!! Solat Maghrib at home and sleep! Yeah cool. Itu je yang aku tunggu for about 7 hours (7 hours in school). Sleep is the best exercises...for our brain. Haruslah tidur lama lama baru lah cool! Hehehe. Jangan lupa solat sudah ler.


Hari kedua sama je.. nothing special. Tp bayangkan jadual dah padat skrg. Gua memang penat tahap gua pun xtau nak cakap. Gua rasa macam nak pengsan jee takde rehat. Hari Ahad je gua dapat rehat. Zzzzz. Isnin - Jumaat cam biasa sekolah yang memenatkan serta menghitamkan kulit yang memang dah hitam.


Setelah itu pagi Sabtu gua kena pergi swimming sejam pukul 9 - 10. Pkul 10 sampai 12 gua pergi hosp buat fisio. Pukul 12 - 1 gua otw balik rumah hehehe penat duk dalam kete. 1 sampai la malam tu baru gua dapat rehat if i got time. Biasanya lepas balik hosp, biasanya la bukan setiap sabtu. Lepas balik hosp pergi rumah cousin, sampai malam centu. Itu pun tak dapat tidur sebab borak dngn cousin, makan etc. Kalau tk pergi rumah cousin pun kitorang pergi jalan jalan. Ade la pergi giant ke ape ke. Hari sabtu je mesti ada benda nak kena beli.


Huaaa.


Sabtu ni confirm la gua balik lmbat disebabkan nak pergi Petaling Jaya atau Plaza Masalam atau PKNS yang dekat tapi ayah kata nak prgi Petaling Jaya nak beli saya punya belekberi wwuwwuwuwu jangan jeles aw! Hehehe :'> Padahal semua dah ada dah. Kita je lambat hua T_T Kerek ah kita. Kecoh. Belekberi je pun. Semue boleh beli ene en en en. Buah beri hitam, 4 ringgit 90 sen sekilo. Brrr.


Nanti kite bbm aw hehehe gedik tak kite harini. Bye i have to study, tomorrow got exam science and BM! Jangan tanya kenapa periksa on second day of school and third. Cikgu yang tak faham betapa peritnya hidup ini perlu bersekolah dan amik periksa pada hari kedua.... kasi la minggu kedua. Hurm. Ini adalah Ujian Penempatan ye. Dimana nak susun balik kelas. Japgi gua turun masuk kelas last gua taktau apa nak cakap ah. Tawakal redha pasrah je lah.


Salam.


Harini post kasar sikit hehehehe tkde ah kite gurau je halamak lu ni!



PAST
PRESENT