Afiqah Yusof, 18.
IG; afiqah.y
Twitter; afiqahyusof_

Here's where I membebel about things you're not interested in.



   Photobucket





Goodbye, best buddy :'(
Sunday, January 1, 2012 @ 11:42 AM


Bismillahirrahmanirrahim,
Assalamualaikum.



Nuha. 

Please, before kau pergi aku betul betul nak jumpa kau. Kau pergi esok. Entah pukul berapa. Aku nak pergi sangat rumah kau tadi, tapi aku taktau kau ada kat rumah ke tidak. Nuha, please. Aku banyak sangat kenangan dengan kau. Aku tak boleh terima kau nak pergi dah. Time cuti kita susah sangat nak jumpa kan. Hari Jumaat lepas (semalam punya semalam) 30 dec, hari terakhir aku jumpa kau dekat KFC.

Nuha, aku macam tak percaya tahun depan dah tkde kau dah. Sampai bila pun aku takkan pernah lupa kau. Remember that.

Kau kawan aku sampai mati. Aku rindu tangkap tangkap gambar dengan kau. Jalan kaki pergi rumah kau and all. Aku rindu sangat sangat. Kau tahu banyak pasal aku. Kau hampir tahu semua. Aku pun dah tau kau suka siapa semua. Kita kongsi banyak rahsia. Kau terbaik.

Kau kawan baik aku. Bila aku baca status kau kata nak pergi asrama, aku memang tahan je air mata. 

Aku baru ingat 4hb start sekolah nak jumpa semua kawan kawan lagi lagi kau. Kau budak hot sksb, hampir semua mamat mamat dalam sekolah tu suka kau. Mata bulat. Comel. Aku tak boleh bayangkan kau takde nanti. Jumaat time orientasi kau takde.

Tolong la Ya Allah aku macam tak percaya T__T Aku sayang kau, Nuha. Forever will. Jangan lupa aku, jangan lupa kawan kawan dekat sini nanti. Birthday kau 16 Jan aku takkan lupa. Aku sayang kau sangat. Aku akan rindu kau :) Bye Nuha. Jaga diri baik baik dekat sana nanti. Jangan tinggal boyfriend kat sini pergi curang kat sana :P

I love you.

xxx


Arisha Ibnor. One of my bestfriend, too.


Arisha, kita kawan since last year. I mean, since 2010. Kita rapat sangat kan. Tak boleh berenggang pun. Tapi makin hari kita dah tak kawan. Kita kawan biasa biasa je. Entah la kita gaduh teruk sebab apa dulu kan. Kita pun dah tak ingat. Tahun 2011 kita kawan balik. Rapat tu, rapat jugak la.


Kita banyak buat salah dekat awak. Kita tak jumpa awak lama sangat. Awak tak pergi KFC pun haritu. Awak nak pergi jauh dah lepas ni. Time sekarang pun susah gila nak jumpa padahal rumah kita bukan la jauh mana pun. Dulu awak selalu datang rumah kita. Sekarang? Susah sangat.


Awak, Seremban tu jauh. Jangan lupa kita and semua dekat sini. Kita sayang awak. Ingat lagi, kita gaduh dekat kantin dulu nangis nangis. Ingat lagi kita duduk kelas 5 Anthurium main kura kura. Ingat lagi bila time Math je kita mesti duduk sebelah awak share kerusi. Haish.


Please dont forget me :'(


xxx


Wawa Rahman. 


Entah kau dapat ke tidak. Kau kawan paling rapat. Kita kenal dalam Myspace. Ingat lagi nama aku Stupid Genius masa tu. Kita kenal kat situ chat chat sampai la aku rasa kita ni annoying gila. Masa tu cuti panjang akhir tahun. Aku ajak kau jumpa. Tp kau malu. Alasan kau sebab kau pakai tudung -___- Aku takleh lupa tu.


Daripada Myspace kita berkawan sampai la ke dunia Facebook. Masa guna facebook kita chat chat tak berapa sangat pun. Sekolah dah mula masa tu. Beberapa bulan lepas tu, Arisha nak buat gang. Aku, kau, Arisha, Bella. 5GDH eh nma gang kita dulu? Hahaha. Tringat lagi.


Bila dah dalam 1 bulan mcm tu kita dah buat gang semua, tapi tak rapat pun la. Aku baru tahu yang kau lah manusia aku selalu chat selama ni. "Awak stupid genius tu eh?" Soalan kau. Lepas sebulan lebih sekolah baru sedar kita ni sebenarnya satu kelas. Halamak malunya. Pdahal dlm fb selalu chat. Face to face tak kenal pun.


Sampai la kita makin lama makin rapat. Kenal berapa hari terus rapat macam kakak adik. Bayangkan. Dari tahun 2010, sampai la tahun baru ni 2012. Kita asyik sama sama je. Kalau boleh pergi semua tempat macam dah biasa nak pegang tangan. Pedulikan orang kata kita ni lesbian. Even baru je kawan setahun lebih. 


Aku banyak cerita masalah dekat kau. Semua benda aku cerita. Kau datang rumah aku pun selalu. Cuti cuti ni pun kau datang jugak kan. Kalau kau pergi asrama, aku tak boleh bayang lepas ni aku kawan dengan siapa. Tolong la jangan pergi. Aku memang tk sabar tunggu keputusan mrsm kau.


Dengan kau aku cipta banyak kenangan. Banyak sangat sangat. Aku tak terkira semua. Gambar gambar kita selama ni still ada dalam album fb aku. Tapi aku private kan. Kita stayback pergi rumah Balqis, kita choral sama sama. Kita kena kejar anjing. Kita lari sama sama. Masa lumba lari pun kau lari sebelah aku. 


Kita main laptop sama sama. Kita plan everything sama sama. Prof pic mana lawa aku tanya kau. Editkan photo kadang kadang kau. Kau tahu password fb aku. Aku pun tahu kau punya. Hampir semua benda kita kongsi sama sama. Atau patut aku kata semua.


Aku rindu kakak aku ke, aku sedih tengok abang aku ke, aku cerita dekat kau. Mana pernah cerita dekat orang lain. Even kita pernah gaduh teruk dulu.


Mak kau pun baik dengan aku. Kakak kau pun baik sangat dengan aku. Semua kelakar kelakar. Kita dapat result sama. Kau selalu bagi aku hadiah birthday. Teddy Bear, Cawan, kau bagi aku pin ribbon tanda kita bestfriend. Aku simpan lagi. Kau bagi aku baju. Every year, every time kau keluar kau beli aku pape. Gelang pink tulis girls bff =)


Aku jujur aku mmang nak kau happy pergi sana tapi dalam hati aku, aku taknak kau dapat pergi. Aku jujur ni. Aku taknak. Tp masa depan kau cerah prgi sana. So..


Kita kawan mengumpat gosip mengutuk zzzz. Kita jahat. Aku jangkit dari kau hahaha. Ok tak. Kau ajar aku banyak benda :/ Dari kau la aku start nak ber hot hot ni (pfth). Kau cite semua benda kat aku. Kau kawan baik aku sampai mati weh. Percaya lah.


Even aku mngaku memang la dlu aku pernah ngumpat kau. Kita gaduh berapa bulan dulu tu? Aku sorang je. Sampai delete delete dalam fb semua. Kan kan. Serious gaduh paling teruk. Facebook tempat kita berbaik. Thanks fb -.-


Aku sayang kau sangat sangat Wawa. Kau nombor satu dalam hati. Thankyou for everything.


xxx


Syahirah Hidzer.


Ni lagi sorang. Entah dapat entah tidak. Tapi dorang pandai pandai. Nak kata tak tu tak berani la. Syirah ni kawan manja. Selalu cakap Iloveyou. Selalu peluk bila jumpa. Selalu pegang tangan. Selalu bengang dengan dia. Haiseyman.


Syahirah syahirah syahirah.


Tolong la jangan prgi. Semua nak apply asrama je. Tkya la tinggal aku T_T Mcm memang plan je korang ni tau ~.~' Aku taktau nak kata banyak apa pasal Syahirah. Kau sekali je pernah jejak kaki kat rumah aku. Tp kita kalau dekat sekolah... mcm mak dengan anak.


I love you Syirah.


xxx


And lain lain tengah tunggu result dpt ke tak. Guys, kenapa la korang semua yang rapat dengan aku nak pergi dah? :'( Paling tak boleh byang if Wawa dengan Syahirah pergi. Aku dengan siapa lepas ni. Msti menangis gila. Korang, please la doh please :'(
Its the hardest goodbye. I love you guys forever and always xx



PAST
PRESENT