Afiqah Yusof, 18.
IG; afiqah.y
Twitter; afiqahyusof_

Here's where I membebel about things you're not interested in.



   Photobucket





Hmm.
Monday, January 9, 2012 @ 1:26 AM


Bismillahirrahmanirrahim,
Salam.


I am trying, to be a better person. I really am, trying. 


I cried..listening to 99 Nama Allah - Hadad Awi. Thinking about all of my sins ive made. Runtuhkan tiang agama, bila tertidur masa Azan berkumandang. Dan paling kerap tertinggal solat. Secara jujur beberapa kali sengaja tinggalkan solat. Time beli hp, mana ingat nak solat. Yg penting the hp is in my hand! Lepastu lupa semuanya.


So many things to xplain. Kalau nak dikira dosa aku ni, haih wallahualam.


I cried, everytime listening to the boy yang baca Yaasin tu. Search on youtube, it will be the first one to appear. 'Budak lelaki baca surah yasin'. I cried. I really am. Remember everything what i did before. How dare me, to be a very very stubborn daughter.


Berani nya aku, membentak ibu, kata 'ish, malas la, tak larat la' when i dont even did anything. Aku hanya main laptop serta melayan bb baru all the time lepastu bila ibu mintak tolong sikit pun aku dah marah. Beraninya aku.


Ya Allah, ampunkan segala dosa ku.


I repeat 'Astaghfirullahal'azim', 'Alhamdulillah' & 'Subhanallah' everytime in my heart. Tak tahu lah kenapa, aku jadi mcm ni. Reading to the islamics online, (iluvislam) dengar ceramah ustaz azhar idrus, dengan nasyid.. i was.. haih.


Bila solat, aku bertaubat. There goes, my first ever tiang agama..I mean, ye la. Tertinggal solat sekali dengan sengaja, atau leka, tiang agama runtuh balik kan. Solat balik, baru lah terbina lagi.


Allah maha Pengampun.


I believe, "Berbuat satu dosa, merupakan satu titik hitam dalam hati. Makin banyak kita berbuat jahat, makin banyak lah titik hitam pada hati sampai lah hati kita benar benar hitam. Dan apabila kita bertaubat, hati kita akan kembali suci. Dan perkara akan berulang sehingga kita bertaubat tanpa putus." I read this, on Farah Waheeda's prof..owner of dirikudrcinta.blogspot.com/ -I read this blog, so many times.


I admit, aku memang jenis suka marah2. Even dengan family sendiri. Marah dengan abang, kurang ajar dengan kakak walaupun dalam ym. Kekadang gurauan pun maksud kasar berdosa jugak kan. Lagi2 dengan parents. Adakah hati aku memang hitam? Hanya Allah yang tahu.


All I can do is just, doa. Solat. Mintak taubat. Semoga Allah ampunkan segala dosa. One and only way, before dunia tinggalkan kita atau aku yang tinggalkan dunia suatu hari nanti. 


I scared of my sins. All of my sins ive ever made. Takut, Allah murka pada aku. Takut. 


"Orang yang menangis kerna takutkan Allah, takkan bau pintu neraka"


Cuma Allah yang tahu, banyak mana rasa takut yang bergelamang dalam diri. I am scared of Allah. Kekadang bila kita tak dapat apa yang kita nak, kita rasa Allah tak adil. Sedangkan terang terang kita pun sendiri tahu,


Allah Maha Adil.


And the last one i scared of, rasanya semua orang takut pada yang satu ini. Hidup bergantung pada yang satu ini. Allah yang menentukan bila ia datang.


Ajal.


Saat kita sujud, saat kita ketawa, setiap saat..kita patut bersedia. I heard something about this tapi lupa. Pasal "Barang siapa yang bersedia untuk mati.." then i forgot. From Kak Najwa i think.


For seriously, aku harap aku sempat bertaubat sebelum ajal datang
"Sesiapa yang banyak ketawa di dunia, maka dia akan banyak menitiskan air mata pada hari akhirat"
Wallahualam.



PAST
PRESENT