Afiqah Yusof, 18.
IG; afiqah.y
Twitter; afiqahyusof_

Here's where I membebel about things you're not interested in.



   Photobucket





Finally
Thursday, February 2, 2012 @ 1:03 PM


Bismillahirrahmanirrahim,
Assalamualaikum.
 

Akhirnya aku ada juga chance nak update blog ni since laptop takde, hantar kedai.. and memang lah ada PC tapi sekolah petang kan takda masa nak main PC ni. Pagi? Jangan berharap sangat la aku nak bangun. Tidur lagi bagus.. 


Rasa nak sambung Playboy Tewas tapi otak belum nak bergerak plus tak berapa biasa la nak guna pc, so next time kita tunggu ep baru ok~ wakakakakaka. Buat malu je. Btw, Selamat Datang Februari. Hahaha.


Tadi, latihan merentas desa. Nak kata jauh gila tu takde lah, setakat 3km je boleh lagi tahan. Tahun lepas jauh lagi kot, 8 km. Apa pun 3km tu aku dah cukup semput gilerrrr dah. Memang time otw nak lari tu menahan je... rasa sakit tu. Tktahu lah, memang tak boleh lari kot. Plus, haku ni memang tak bercadang langsung nak lari. Start nak lari tu haku dah catat dalam minda otak "Tak payah lari." Tibatiba tengah berjalan lenggang lenggok dengan sopan santunnya tu, boleh pula cikgu bawak motor "Hey Omega! Lari lari lari!" Fine....kerna terpaksa aku melangkah berlari ehem.


Time nak exercise jap before start larian marathon yang memang buat haku semput sampai taknak pergi sekolah petang, dan dan tuh juga aku teringat benda benda yang memalukan. Wah, memang rasa nak pancung kepala je. Ya Allah, haku ni time sekolah rendah memang banyak betul buat benda memalukan. Now please dont laugh that hard.


1. Tengah sedap lena dalam kelas. Lepastu classmate "woi bangun woi ada cikgu". Memang cikgu tak cikgu sekarang aku mengantuk, langsung aku tak angkat muka. Hah tidur je lena. Lama skit aku rasa kelas diam je kan. Mula la pelik, time tuh aku bukan lah lena sangat pun tapi sedap la mata pejam kira take-a-nap jugak la tu. Bila kelas diam aku angkat la muka kejap. Hambek kau nak sangat, cikgu terpacak depan muka tengah berpeluk tubuh. Menyengih lah aku. Malu tahap asdfghjkl.


2. Bila kawan tarik tudung, memang tergelak sampai nak terkeluar segala isi perut. Tapi bila perasan crush kita (wow crushhh hakhak) ada dekat dekat situ. Terus je tarik muka masam. Peh, malunya crush kita tengok kita gelak mcm kambing. Cover, cover.


Time lagi satu, mathematic. As always kalau tak siap kerja math mesti kena lompat bintang depan kelas. Ah, ni lah saat yang menggerunkan. Cikgu dah set suruh semua tak siap berdiri, agaknya 3 4 orang je kot yang siap. Yang lain serbuuuu keluar kelas nak lompat bintang kau luar. Time tuh juga mak aku dan kakak sedara aku datang nak jumpa cikgu pasal ada la hal assignment kakak sedara aku. Im safe now..tak perlu lah aku lompat bintang kan, dah nak tunjuk tempat cikgu. Bila dah safe, balik je kelas.. "Kamu lompat bintang sorang sorang dekat luar. Yang lain dah lompat dah. 50 kali!" Fiuh lek lu lek lu. Aku pun... "Ala cikgu!" "Kelas, patut ke kita suruh dia buat?" Ha satu kelas jerit "PATUUUUT!" Memang aku menahan saba je dengan classmate ni~ Maka aku terpaksa la keluar kelas dan buat lompat bintang SORANG SORANG. Deym.



PAST
PRESENT