Afiqah Yusof, 18.
IG; afiqah.y
Twitter; afiqahyusof_

Here's where I membebel about things you're not interested in.



   Photobucket





Kemahiran hidup.
Wednesday, March 28, 2012 @ 10:42 AM


Bismillah, assalamualaikum.


Fuh fuh, mula sekali lafaz Alhamdulillah dulu masih diberi nyawa harini. Tadi bangun jam 8 pagi. Ok tak sebenarnya. Memang set alarm pukul 8 lepastu bila keluar lagu, aku snooze (1 min) hek eleh, seminit je. Selang seminit kemudian berbunyi lagi. Dan aku lakukan benda yang sama. Seminit kemudian berbunyi lagi, aku lakukan lagi benda yang sama. Tettt, seminit kemudian berbunyi lagi. Eh aku fedup betul ah!! Aku pun bangun dari dibuai tidur yang lena.... lepastu teringat "kenapa perlu aku bangun awal awal ni?"


*mata dikerling ke arah meja belajar* oh, baru ingat. hw KH tak siap lagi. Baik siapkan atau lengan kena jadi korban cubit dan mulut terpaksa di kunci dari hamburkan perkataan sjdbgjsg depan cikgu yang suka tau tanya soalan menduga keimanan tu. Nasib baik beliau merangkap seorang guru. Kalau tak.......hancus kau!! Lol, jk.


Jam 8:04 minit pagi aku bangun, duduk atas birai katil. Kena lah menggeliat dan berangan sebentar. Bila ingat hw terus je bangun cepat cepat. Jam 8:05 minit pagi aku mula buat kerja. Tekun. Fokus! Dalam hati terbayang........ "ah, nak on twitter" tangan hampir capai phone. Tapi otak geligat ni berfikir, "nak kena makan dengan mr bean ke?" niat dibatalkan. kerja diteruskan. Banyak gila. Kalau hari hari mcm ni agaknya nauzubillah minzalik dah gila. Hahaha.


Akibat ketekunan dan otak aku yang tetibe baik ni tak memikirkan twitter, aku berjaya menyiapkan kerja tersebut dalam masa satu jam 15 minit something. Bila di campur dengan masa semalam, hmmm ade lah 2 jam lebih. Banyak jugak kerja KH ni. Ish, bukan banyak jugak oke. Banyak gila. Now pls dari tadi cakap pasal ni je, bosan tau.




2 april is just around the corner. the day i can ponteng and relax myself. stay calm. and throw all the books and homeworks offffffffffffffff my HEAD! 26 april, 27 and so on... as well. i know i can also ponteng bila bila i want since my mother didnt bother to care about it, mak aku pun mmg kalau boleh dalam sminggu tu takpayah lah aku pergi sekolah. malas nak hantar punya pasal. hahaha, aku pun malas la nak pergi. tapi, takde alasan munasabah nak bagi dekat ayah. ayah bab bab ponteng ni ayah sedih. huk.


yes, diz iz manglish.


nampaknya, jam dah tertera pukul 1030. saya tak mandi tak tak tak semua tak. al maklumlah bangun tidur terus buat homework. habis homework hati macam..... "oh my, twiiter! twitter! i miss twitter! i miss twitter!" oke please tipu je. pc kosong, SERANG!!!!!


lagipun nak mandi jam 1030 ni terlalu awal. nak tidur pun sempat tau. mandi pukul 12 pun sempat sebenarnya. cuma lambat lah nak sampai sekolah =p


apa pun, ustaz mahadir sekarang mengajar kelas aku. first punya pandangan, alamak kenapa ustaz ni ganti ustazah? whyyy? ustaz ni dah lah garang gile. selalu pegang rotan. perghhhh, habis lah aku ceni!! kerja agama lah paling selalu tak siap. huh.


lepastu rasanya dah 3 4 kali dia ajar kelas aku. sepanjang masa dia ajar memang kelas 1 litium bising dengan gelak tawa kitorang. sampai terkadang, sakit jugak perut aku menahan gelak. tak sangka ustaz yang aku anggap garang. gile. ni. rupanya baik and lawak dia boleh tahan. haa, terkezut mak. sayang ustaz. lawak ustaz terbaik la. huahuahua.


oh ya, ekceli tengah guna pc ni kan, yes dah bagitau pun kat atas tu. maknanya kena edit blog aisyah. ah aisyah, ini last!! mintak lagi sekali sila bersiap ah aku nak masukkan cabai dalam mulut kau. hahaha =p



Me. And Aisyah =)


Balqish, i miss you.



PAST
PRESENT