Afiqah Yusof, 18.
IG; afiqah.y
Twitter; afiqahyusof_

Here's where I membebel about things you're not interested in.



   Photobucket





Semuanya dalam satu entri.
Thursday, April 12, 2012 @ 12:25 PM


Bismillah, salam.


Pagi, jam menjerit minta di dismiss. Tuan punya telinga yang dengar lagi rimas. Bising punya handphone. Bangun, didapati jam menunjukkan pukul 6 pagi. Terfikir sejenak, buat apa aku kunci jam seawal ni. Aku sekolah petang. Baru nak lemparkan punggung ke katil dan sambung mimpi, tapi baru teringat. Subuh lempar mana, kak?


Jam 9, handphone bunyi lagi. Kali ni dibiarkan. Lantak lah jam, kau bunyi lah sampai petang. Aku malas betul nak layan. Dalam 16 kali bunyi bunyi. Ya Allah, beratnya kaki nak turunkan ke bawah. Lantas ibu masuk, tujuan nak kejut aku dari tidur. Hello, sekolah nak campak mana, kak?


Baru tersedar, tadi tu lagu lain. Bukan alarm clock, tapi dihubungi orang. Warghhh, buat kali ke 16 dia call baru diangkat. Itu pun sebab ibu masuk bilik and ibu tengok phone. Maaf, kawan. Mana lah aku tahu. Tengah lena dibuai mimpi, boleh pulak kau call waktu waktu macam tu.


Memandangkan ada satu hal yang penting, aku tak boleh pergi ke sekolah. Warghh, tension nya jangan kata. Walaupun aku memang takde mood nak pergi sekolah, tapi......Arisha paksa. Tapi....tak pergi jugak. Takde mood betul. Ceh pergi sekolah pun kena ada mood. Gedik.


Petang, jam 1 nanti, makan luar. Ibu kata. 


Semalam bbm kakak, bbm senior, cerita masalah. Tadi, cerita dekat ibu, masalah yang sama. Habis selesai semua. Aku puas. Puas melepaskan apa yang aku pendam. Cerita pada kakak. Kakak, shh. Dun tell eniwan. Stress jangan kata. Sedih? Sikit. Rugi? Tak langsung. Takda perkataan yang boleh aku guna untuk describe keadaan aku sekarang. Perlukan kawan? Tak. 


Aku cuma perlukan satu hari untuk aku guna, untuk rehat secukupnya. Buang segala kenangan, segala benda dari dalam otak. Lupakan semua perkara buruk, perkara jahat, masukkan nilai nilai positif dalam diri. Banyak kekurangan aku, tapi semua manusia ada kekurangan kan. Takda siapa sempurna. Mungkin sesetengah ni bila dia cantik, baik, alim, pandai, sopan, orang akan fikir. Dia dah cukup sempurna.


Tapi, tak. Dia ada kekurangan. Mungkin kita tak nampak. Allah tahu.


Dulu aku fikir sorang ni perfect. Bukan lah ape sangat tapi macam dia ni sempurna di mata aku. Semua all in 1. Tapi bila lama lama kenal, tersedar, macam ni rupanya dia ni. Masa tak kenal, aku fikir dia sopan. Ternyata kuat mencarut. Out.


Aku pun kuat menghamburkan kata kata kesat. Cuma jarang kata sial, cibai, barai. No. Jarang. Mungkin dua kali je selama aku hidup. Tapi sebut nama binatang, pasti. Selalu. Konon tunjuk betapa sakitnya hati aku. Babi, bodoh, setan, kuajaq, bangang, sewel. Etc. Kalau aku tak sebut tu, maknanya aku masih boleh bersabar .


Tapi kalau aku tersebut atas sebab dihasut syaitan, suruh keluarkan kata kata kesat, dan tahap  kesabaran aku dah naik gila reach the over limit habissss, confirm la semua binatang keluar dari mulut. Ular kambing lembu babi babi hutan siput kucing semua. Wahahaha.


Jadi maaf. Aku cuba taknak sebut lagi perkataan perkataan tu. Dekat kawan sendiri. Atau dekat siapa siapa. Family? Org tak dikenali? Aku cuba ubah diri. Bila gaduh, aku lebih kepada sindiran. Bukan 


"Baktang ah kau jumpa aku. Kau tk payah nak dalam ni je lebih jumpa depan depan bawak boyfriend semak sekali. Ko pikir ko hot er? Gi mampos lancau ko gi mati hidup balik aku tanam ko hidup hidup walau sebenarnya aku tipu jer ko gi mampos er ko gi ah gi gi gi ko aku cabut kepala ko kang. Ko pk aku takot er dgn boipreng ko tu ko pk ye ke ye ke aku takot gak la tp takde ah goyang sgt en baktang face to face skit ah en kite satu lawan satu en en."


Takde takde.


"Oh yeke? Ok, oh macam tu? Ada batas nya eh? Alright. Sorry, tak tahu pulak benda mcm tu pun dikira. Uu, ada pantang larang ye. Baik, saya tak jadi buat benda tu. Baik, saya lupakan semua. Baik baik baik!" Ini aku.


Tapi terkadang kalau aku over limit hamek kau "Ko tu babi setan ko apahal cari pasal dgn aku? Aku senyap kau bsing asal? Aku cari gaduh dengan kau ke? Tak en? Macam babi kau kau pergi mengadu kat mak kau la." Ha, jarang. Tapi pernah itu pasti.


Karna itu, aku nak ubah diri aku. Takde lgi mencarut. Mungkin lepas ni orang kata, ek eleh dia ni ko bajet baik je padahal dalam hati ada api kejahatan. Bajet alim bajet baik. Korang sume nak pk apa lantak lah kan. Kate aku bajet ke pe ke en en. Takpe takpe. Aku macam takpe la kan~~ Suka hati lah =")


Sebenarnya saya takde topik huhuhuhuhuuh, saya suka campur semua bajet banyak isi padahal merepek macam nak kena dush.


Anyway,


As i promised.




Gambar tak banyak. Sebab asyik jalan makan jalan makan je. Takde time nak amik gambar. Daripada masukkan semua 8 gambar asing2 baik gabung terus je. Hm =) So thats it. Salam.


Maaf entri ni sikit emo, merepek meraban, pasal apa saya kata mungkin tersinggung sesiapa la kann, saya tak tuju pada sesiapa. Saya cakap pasal diri saya. Itu je. Ok =)



PAST
PRESENT