Afiqah Yusof, 18.
IG; afiqah.y
Twitter; afiqahyusof_

Here's where I membebel about things you're not interested in.



   Photobucket





Tuesday, May 29, 2012 @ 1:49 PM


Bismillahirrahmanirrahim. Assalamualaikum! (perlu letak tanda seru) -___-


Kita meluat pada orang, tak perlu lah tunjuk dan heboh pada semua orang 'aku benci betul lah budak tu terhegeh hegeh macam lembu nak kena sembelih' dan sebagainya. Serta kalau tak suka pada seseorang itu, kau harus lah berdiam diri dan tak perlu lah kecoh satu dunia. Paling tak pun kalau nak cerita sangat kau cerita sajalah dekat kawan rapat. Kalau kawan rapat ada 100, kau pilih 1 sudah la. Takde gunanya kau cerita sampai dekat semua orang. Adakah dengan bercerita seperti itu akan membuatkan orang yang kau meluat menjadi baik? Tak juga.


Tak payah lah burukkan orang dengan secara tiba tiba. Malah, orang itu tak kenal kau dan taknak kenal kau pun. Tak payah lah meluat tengok orang yang kau tak pernah kenal secara tiba tiba. Tanpa kau sedar orang di sekeliling kau juga meluat tengok kau pula. Biar satu hari, peluru peluru akan menuju ke arah kau setelah puas kau tembak orang lain. (ayat apa ni)


---------------


abang aku panggil pulak. assalamualaikum.




PAST
PRESENT