Afiqah Yusof, 18.
IG; afiqah.y
Twitter; afiqahyusof_

Here's where I membebel about things you're not interested in.



   Photobucket





Kes apakah ini?
Friday, May 11, 2012 @ 2:25 AM


Bismillah, salam.

Betapa terkejut nya aku. Berderau darah menonton video itu. Sungguh, tak pernah aku sangka perkara macam tu ada jugak orang buat. Ada orang yang boleh digelar seekor manusia. Bukan seorang lagi. Otak, akal fikiran, hati, perasaan, rasa belas kasihan, langsung tak ada. Ini ke yang dipanggil manusia?

Dera anak sendiri. Pukul dengan bantal, tampar, cubit, lempang, tendang, dan sebagainya lagi. Are you........out of your mind?! THIS IS NO JOKE.

Serious entry. No joke, seriously, no joke.

Melayu. Dimana terletaknya hati awak sebagai seorang ibu? Takde rasa sayang ke dekat budak sebesar tu, yang kau kandungkan sendiri selama 9 bulan lepastu kau dera dia macam binatang kau nak sembelih je! Ya Allah Ya Tuhanku........... sakit hati macam mana pun, stress macam mana pun, tak perlu buat macam tu! Gila. Sawan. Mental.

Bodoh.

Pertama sekali aku nampak dalam Facebook. Video. Siap dengan status "Baby pun ada perasaan." aku ingat la dia pukul kawan dia ke, dia dera binatang ke, rupa rupanya dera baby. SERIOUSLY?!?! Aku dah pergh........ tahan tahan. Kalau lah aku dapat perempuan tu, aku rasa penjara 8 bulan sangat tak cukup.

Dera baby sampai macam tu, penjara 8 bulan je? JE?!

Boleh kira sebenarnya berapa tanda soal+tanda seru aku harini. Bengang. Itu adalah bayi. Yang daripada gaya nangisnya dan gaya tengok besar mana pun belum capai 6 tahun! Dah didera gitu..

Kau yang belum tengok baik pergi search sekarang. Berderau darah, tau tak. Terus aku tunjuk dekat kakak & ibu. Reaksi diorang memang seperti yang dijangka lah kan. 

*Tut tut tut* makian.

Okay, biarlah selama mana pun dia dipenjarakan. Aku harap, selepas 8 bulan dia keluar dari penjara ni, ada jugak la perubahan dan kekejaman dalam diri tu dah tak ada. Itu yang aku harapkan. Baby tu sekarang dalam hospital. Ya, penderaannya sangat teruk sampai bayi tu dalam hospital. Kau bayangkan... aku pun kalau kena ketuk dengan bantal dah boleh pening. Inikan lag bayi sebesar ini? Fuh... Ya Allah, sembuhkan bayi ini.

Aku nak doakan semoga baby ni sihat balik, okay balik, dan dapat seorang ibu/penjaga yang penyayang dan tak kejam perangai serupa binatang yang takde hati takde akal takde otak takde organ badan. EH.


Exactly. The poor baby.



PAST
PRESENT