Afiqah Yusof, 18.
IG; afiqah.y
Twitter; afiqahyusof_

Here's where I membebel about things you're not interested in.



   Photobucket





random.
Thursday, May 24, 2012 @ 2:38 AM


Bismillahirrahmanirrahim, assalamualaikum wbt.




I laughed, i cried. In my heart. You know when suddenly you read your previous entry on your blog which that time you was so very happy and now everything had changed. I read my previous post, my entry rahsia post and i was so sad and angry at the same time... How i wish i could turn back the time. I problaly still be happy now. Pls doraemon, pls shazlan's orang tua help me to turn back the time! Oh my... why am i being so emo? ha ha ha ha.


Im not sure whyyyy. Bloody why, i keep questioning myself the same question over & over again, you know. "Why am i being so stupid?" Yes, why. Can you please gimme any answer for that? Terlalu lurus untuk semua ni. Mungkin waktu tu i was still young dan tak berapa nak terror dengan keadaan dunia. Pergh, ayat.


'People changed. Memories dont', remember?


Anyway, i am skype-ing with Kamilah right now. Well actually we were only voice calling sebab dia guna handphone jadi tak boleh nak berwebcam.


Apa kata kita stop berbahasa omputih cuz im not used to it. PADAHAL STILL CAKAP BAHASA OMPUTIH. APA KENA DENGAN AKU NI!



Aku meraup muka berkali kali. Entah kenapa tekak rasa ringan nak melontarkan suara yang kuat. Menjerit, senang kata. (tadi omputih mcm pro jer, sampai melayu terus baku). Stress babe. Aku tak tahu apa keputusan sebenar aku. Nak cakap benda sebenar, aku takut. Takut nak meluahkan isi hati yang lama aku pendam dekat semua orang. Aku takut semua marah, tak faham aku, dan semua terus layan aku lain. Aku betul betul taknak. Tapi aku, nak sangat buat satu benda yang memang kira kira dalam wishlist aku yang aku rasa nak tertunai memang lama lagi.


Ye, memang aku boleh. I have rights to tell the truth. Tapi aku takut. Entah otak kata jangan, fikir lah orang lain, tapi hati berkeras, bagi lah tahu, jangan terlalu fikirkan orang sampai diri sendiri tak terfikir. But i decided to let brain win this time. Aku perlu orang untuk ceritakan masalah aku. Tapi aku tak ada siapa. Kamilah dah tahu hal ni, tapi bagi aku tak cukup. I need somebody older than me.


Kakak? No waaaaaaaaaaaaayyyyyyy, ibu? lagi lah.. abang amir? sampai mati pun satu masalah aku, dia takkan tahu. ayah? no. way.


Kalau aku masih dalam sekolah rendah, i problaly can share all of my 1001 stories to my teacher, cikgu Ropidah & ckgu Sapiah. Tapi the saddest part is aku sekarang dah pun menjangkau 13 tahun. Mana ada sekolah rendah lagi. Itu cuma tinggal kenangan. Memori! Ah sudah.... (ton ikut tok dalang dalam upin ipin)




This is only a 'friendly' advice untuk semua gadis gadis cantik yang baca ni. Dan pasti nota untuk diri sendiri atau dalam bahasa inggerisnya note to self. Eh perlu kah translate kan bahasa melayu dan orang putih sebelah menyebelah? tak perlu pun.


Dulu kalau aku pakai selendang atau lebih acap kali disebut shawl, memang bahagian belakang takkan tutup. I mean, macam orang lain la, kalau malas nak susah payah, lilit je and belakang akan jadi sangat singkat. Aku pernah gitu. Tapi lepas lepas kakak balik ni takde dah kot. Hati macam dah cair dekat tudung bawal. Yang lagi selesa and paling penting sekali,


telinga tak pekak!


Sangat comfort after all of this time i kept wearing shawl tanpa ikut syarat syarat yang wajib, and then alhamdulillah kakak dah merubah aku ke jalan yang LURUS kahkahkah. Aku pun tak tahu macam mana aku boleh terminat dekat shawl. Tapi memang la sekarang aku pun pakai shawl lagi, tapi tapi tapi insyaAllah lepas ni tutup dada and belakang sekali.




gambar pertama di xray pada 16 august (if im not mistaken la) dan gambar kedua di xray pada tanggal 28 februari. Turun dua degree ke meningkat degree ke im not sure. Tp kalau tengok betul betul macam degree meningkat (which is not cool) dan kalau tengok bentuk badan aku sekarang la aku sangat yakin bahawasanya degree aku ni menaik lagi kot (which is very not cool hakhak) tapi aku rilek jer sebab dah biasa kot. Aku tahu lama lama konfem sedih meraung amat menyesal sekali sebab tak jaga badan tapi biar la... aku penat betol. 


Aku tak sabar tunggu June sebab buat xray lagi sekali. Aku sangat tak sabar sebab nak tau perkembangan degree aku sekarang. Hurey. Hmmm (betul ke aku duk hurey haha sekarang?) ekceli i am keeping my straight face hahahahahharrrrr. Muka takde perasaan, really.



***




(tibatiba terselit gambar gambar ni)

assalamualaikum.



PAST
PRESENT