Afiqah Yusof, 18.
IG; afiqah.y
Twitter; afiqahyusof_

Here's where I membebel about things you're not interested in.



   Photobucket





hello!
Tuesday, June 19, 2012 @ 1:31 AM


Bismillah, salam.


Hello! Lamanya tak masuk ke alam mari kita post sejuta entri sehari. Wkwkwkwk =p Okay, maknanya guwa terlepas 5 hari untuk post entrayh. (cara eja entri gaya gedik) Well, 5 hari ni guwa memang busy. Tah aku ni jangkit dengan zack zuckhairi ke ape nak pakai guwa guwa ni. O pls.


Busy tu tak ada lah sangat. Tapi since batuk keep menyerang (keep menyerangggg gituew!) jadi diri pun macam gedik dan busy jugak. Taknak buang masa, meh nak citeeee pasal kenduri last 2 days ago. Hek.


Nak dijadikan cerita, tanpa apa apa plan tetap, dari rumah Ibu Nyah (mak saudara, mak si pngantin),   pastu gi dewan. (ni plan tetap), aku naik kereta kak sayang (sepupu). Driver malas betul nak tunggu orang kat atas, pastu refer map kat iphone 4s saja kami pergi carik dewan lepastu TADAAA! sesat. hikhikhik. Begitu yakin abang lan nak drive pergi dewan nak cari sendiri dan ikut map kat iphone jer, last last sesat. Nak kena u turn tah berapa ratus kali....


End up aku taktau macam mana boleh sampai dewan sebab aku tertidur. Wkwkwkwk. Gelak indon. Indon konfem sayang kat aku.


Time kat dewan tu memang jalan lelaju tapi control, sebab kain style duyung. Nak jalan laju boleh tempah terjatuh tergolek atas lantai tu. Jadi aku jalan laju sambil kontrol. Naik tangga terus jumpa ibu. Sambil tangan tengah pegang pinggan sebesar alam berisi kek buah. Wuwuwu. Im so ayuuuu. pdsgzhbebh.


Bila dah letak pinggan semua, tetamu pun berapa je ade, kira tak meriah lagi, aku sebagai keluarga si pengantin, kena lah makan dulu kan... sebelum busy buat kerja lain japgi. Kena iring pengantin etc. So, makan.


Duduk kat meja VVIP. Lemme tell you dissss, waiter kat situ memang kwangjaaa. Dengan rambut landak dan ketinggian yang rendah lu jangan nak kerek sangat ah dengan guwa en. Baru waiterr :p Kan.... wkwkwk.


Ada ke patut dia halau family kitorang dari meja vvip tu v_v padahal kitorang family... kutttt v_v. (sedih ada taik lalat) tapi takpe, kitorang pindah jugak atas certain reasons! Tah blablabla.... (betul ke meja vvip)? over jer letak VVIP macam important sangat ler.


Lepas makan dan apa semua, kitorang memang rush tunggu pengantin nak sampai. Dengan kain duyung yang cantik tapi menyusahkan kaki dan hidup, aku meneruskan perjalanan dengan semangat jua! Cehwah. Still happy. Kak Qilah (pengantin) very stunning i tell you :p Semua happy. Semua anak anak dara pakai kasut flat sama, color merah. Kecuali aku yan gedik sangat taknak sameeeee, tapi still kasut aku lawa okay!!


Menyesal tu ada la jugak kan. Since semua orang sama tapi aku je sesat. Macam anak tiri LOL.


Tapi tak apa, tudung style sama, baju sama, lain semua sama. Takpe. Takpe.


Bila pengantin dah sampai dan semua pengiring kat belakang dah ready. Aku pun tetibe aku plak nervous, gaya macam aku je nak kawin padahal aku duk jalan kat belakang pengantin je. Ahak hak. Tengah berdiri dengan keadaan nervous tetibe ada kompang bunyi PAM PAM belakang aku. Sampai jantung hati paru paru aku berdegup seakan sama dengan rentak kompang. Mata terkebil kebil je terkelip. Mak oi, ko nak kompang ke nak bunuh aku?!?!?!?!?! Pastu masuk bilik amende tah. Nak amik gambar jap :p


Habis sesi amik gambar antara sefamili...then bincang bincang, tetibe aku jadi si tukang pemegang kain berlebihan pengantin  yang berjela kat belakang tu. Tau tak? Bila pengantin lawa sakan, pastu ada benda kat belakang yang panjang gila sampai cecah lantai tu........ aku lah tukang pegang! Serious takut. Padahal aku yang volunteer nak pegangkan... n_n Aku cuma takut, terlepas ke, tertarik ke, kot kot pengantin terjatuh ke... tinggi betul imaginasi aku.


Tapi Alhamdulillah semua yang terbayang dalam kotak otak aku, tak menjadi kenyataan.


Sampai kat lantai yang berkarpet, terus aku lepaskan pegangan kain tersebut...


Pastu makan lagi.


Pastu makan aiskrim mementang free makan sampai 3 kon. Tipu. Padahal aku makan satu pastu tak habis. Aku tak suka pun aiskrim yang krim krim. Suka, tapi tak sangat la. Tak boleh makan berkon kon. Ber batang batang. Kalau makan aiskrim yang takde krim dalam, boleh habis 8 batang insyaAllah. Erk..


Pastu makan laksa.


Betul aku cakap, time kat dewan aku mencekik tak ingat dunia ;D Enak nya perut ini...


Bila kenduri dah habis dan tinggal beberapa tetamu tu, mula la sesi tangkap gambar pastu lawak jenaka kat pengantin etc. Tapi aku tak amik peduli la lawak lawak tu. Kerja aku amik gambar dengan orang. Gambar dngan budak 4 tahun pun aku nak jugak. Jakun macam tak pernah jumpa toddlers.


Bila dah nak balik, nak asingkan anak anak dara naik kereta sapa semua. Semua penuh kan. Aku pun naik kereta Kak Nani. Kitorang usung tembikai dengan tembikai susu. Berat nak mampus. Sambil tu makan dalam kereta. Nyum~


Konklusyen (conclusion); Memang kenduri sangat best. Sangat. Best. Walaupun ada la insiden tak puas hati. Wkwkwkkw. Pahal aku jadi indon duh.... ketatkan perkataan DUH. DOH.


perkataan doh tu lahir dari perkataan bodoh kah?


Gambar nanti nanti guwa kasi. Assalamualaikum!



PAST
PRESENT