Afiqah Yusof, 18.
IG; afiqah.y
Twitter; afiqahyusof_

Here's where I membebel about things you're not interested in.



   Photobucket





ibu is back.
Sunday, June 24, 2012 @ 4:24 AM


Bismillahirrahmanirrahim, Assalamualaikum.

Tunggu ibu balik memang makan masa yang lama. Pukul 12;04 minit telefon ibu, "Kat mana? Lambat lagi ke nak sampai?" ibu malas malas je jawab, confirm rimas aku telefon tiap 2 jam. "Dekat dah. Kat Sungai Buloh. Tapi takde lah dekat sangat."

"Setengah jam sampai tak?"

"Tak, kot."

xxx

"Kata tak sampai setengah jam tapi sekarang dah 12 300000 kenapa takde kereta berenti depan rumah pun!!!" aku mengomel sendiri. Aku membuang pandangan keluar tingkap. Seketika kemudian ada dua benda bulat bercahaya dari jauh. Itu kereta. Lampu kereta. Masuk taman perumahan aku. Pasti, itu ibu.

Laju je aku turun bawah nak sergah. Tudung aku rembat kasar. Keluar lepastu dapat payung. Payung pink stwaeberry yang comel gile. Tengok sampai typo eja strawberry tah pape. Essaited lebih dan malas nak backspace.

Lepastu dalam benda telinga yang macam headphone tapi bukan headphone yang untuk bila kita sejuk kat cameron. Aku pun taktau apa motip mak aku belikan tuk aku benda ni, padahal kat Malaysia, Selangor ni bukan main panas. Nak sejuk pakai dalam bilik waktu pasang aircond.

Tapi takpe, aku suka. Comel. Boleh perasan kita berlakon kat Cameron. Lagipun ni kan souvenir/ole ole.

Buah strawberry kemain banyak ibu bawak balik. Dengan buah jagung dan lelain lagi. Bukan main seronok lagi aku sebagai budak yang memang kuat makan. Aku rasa besar nanti mesti aku gemok gedempol. Ya Allah, Nauzubillah min zalik! Aku taknak gemuk..
Kena jaga badan ni.

Kwang kwang kwang,

*pasang benda bajet headphone atas kepala* sejuk nyerwwww maaaakkk.



PAST
PRESENT