Afiqah Yusof, 18.
IG; afiqah.y
Twitter; afiqahyusof_

Here's where I membebel about things you're not interested in.



   Photobucket





;)
Sunday, July 8, 2012 @ 5:27 PM


Bismillahirrahmanirrahim, assalamualaikum.


*Canon in D.

Esok dah mula sekolah. Cuti dua hari entah kenapa rasa lama sangat. Rasa macam cuti satu minggu tapi masih belum puas. Mungkin hari 2 hari itu rasa lama, sebab tido pun lambat sampai nikmati cuti online sampai jam 3 pagi. How..insane.


xxx


Pernah rasa that moment (perlu gak ayat tumblr) bila seseorang tu akan dekat dengan kau, akan cari kau, akan mintak macam macam dekat kau, bila dia betul betul perlu? And when s/hes fine with another person la maksud aku dia macam dah tak perlu kita, dia takkan ingat kita, dia takkan mention pasal kita, takkan sebut nama kita and stuff? Mcam dia tak kenal kita?


Tapi bila dia nak bantuan, nak apa apa, cari kita. Igt aku tunggul ke? Bila cari aku bila betul betul perlu, maaf, time tu aku takkan ada dekat dengan kau. Aku juga akan lari dari kau, macam kau lari dari aku waktu kau tak perlukan bantuan. Semua manusia ada hati & perasaan eh.


Susah, nak cari org yang betul betul ikhlas rapat dengan kita. Some person rapat dengan kita bersebab. Mungkin sebab dia tau 'Oh dia tu pandai math, baik aku rpt dengan dia, nanti boleh aku tiru dia time exam. Kena la rapat.' 'Oh dia tu kaya, baik aku rapat dgn dia,' 'eh dia tu terror speaking, better rapat ngn dia nanti hot asyik speaking je, confirm orang suka.' 'oh dia tu bijak, rapat dgn dia la, nanti boleh aku umpan dia mintak macam macam tolong aku..' and many more. 


Note to self, (myselffff!) kena bijak pilih kawan, kawan yang tak ternilai. yang betul betul susah nak cari. yang ikhlas dengan kita. bukan mempergunakan kita semata mata. Jangan biar orang pijak kepala kita! Ni bukan entri kutuk kutuk, ni entri menasihati. Jadi baik pun, agak agak la. Nanti kita yang sakit hati bila kepala kita kena pijak.


Just saying, aku tak suka orang macam ni, mintak tolong kita macam macam, bila dia betul betul perlu, kita mintak tolong sikit, tak boleh. Kita cari dia, takde. Rasa tak adil. Bila suatu hari terkena diri sendiri, jangan la tanya kenapa. Better ask yourself. 


xxx


Anyway, alhamdulillah sekarang aku dah tak tersekat dalam masalah gaduh sesama kawan atau apa apa je lah. Everything had settle, walaupun bukan 100% tapi insyaAllah semua akan lupakan semua masalah kan. 


And yes, al-Fatihah tu arwah Arif Aiman -- kawan sekolah kakak -- passed away yesterday morning. Accident, aku pergi surau, tengok jenazah. Innalillah.


Assalamualaikum.



PAST
PRESENT