Afiqah Yusof, 18.
IG; afiqah.y
Twitter; afiqahyusof_

Here's where I membebel about things you're not interested in.



   Photobucket





My life, is back.
Friday, July 27, 2012 @ 1:18 AM


Bismillahirrahmanirrahim, assalamualaikum!


Harini macam...macam...macam... (annoying nya) happy. Macam bermakna. Okay boleh catat 26 Julai 2012 tarikh bermakna. My life is back. Mungkin aku dah boleh cukup gembira. I miss her. Really. Bukan nak kata my life is back sangat la, macam hyperbola je, macam semalam, semalam punya semalam, dan semlam semalam semalam punya semalam tkde life. Okay, please.


Apa yang penting sekali sebelum aku memulakan speech kita pada hari ini, (Ya Allah, nampak tak keannoyingan kat situ setelah terlalu excited?) aku nak cakap, sekolah ini tidak adil! Tahu tak, pelajar form 1 sudah cukup bertungkus lumus belajar untuk PBS dimana ada selama HARI HARI, yang taktau tu PBS macam periksa setiap subjek, tiap hari, dalam keadaan senyap. Perbezaannya cuma,

  • Meja tak perlu dijarakkan.
  • Satu subjek satu helai kertas je... Atau dua. Atau tiga. Tapi takde sampai 10 muka surat.
  • Boleh tiru, tapi jangan sampai cikgu tau. Eh macam dalam exam.
  • Cikgu akan bagi soalan, study dekat rumah. Besok tu, pbs.
Cool kan? I mean, pbs ni memang senang, the thing is, kau kena belajar awal awal dekat rumah. Atau time pbs kau kena tengok kawan sebelah diam diam, tapi mata cikgu macam kelawar. Tu bahaya. Tambah kalau kawan kau kedekut, memang boleh tawakkal siap siap.

PBS math dengan sejarah tak boleh tahan. Paling susah. Dan, kawan sebelah pun taktau. So, boleh sama sama perah otak nak taram.

The worst part could be, kalau nak hentam pun taktau nak tulis apa.

Ni, the most dangerous part. Wakakakkakakaka.

So, pbs ni akan berlanjutan selama 3 taun berturut turut. Boleh nampak tak betapa stressnya kitorng? kena study tiap hari. (Padahal tak study pun) kitorang akan rujuk buku 10 minit sebelum pbs tu start. Erk. 

BILA DAH STRESS STUDY HARI HARI ADA PULAK UJIAN MINGGU DEPAN DIMANA MEJA AKAN DIJARAKKAN DAN SUASANA EXAM AKAN MULA DAN HELAIAN KERTA 10 MUKA SURAT AKAN ADA DEPAN MATA! THIS IS NOT FAIR! Meh, aku bagi kau buat pbs hari hari. Macam nak cekik je kerajaan.

Okay, moving on.

Apa yang aku excited sangat nya adalah aku dapat balik kawan aku. Kawan yang dlu selalu ada dengan aku. I mean, selalu tolong aku bila aku susah. Tolong angkat bag aku dengan seikhlas mungkin. Ya Allah, she is my best-est friend. Lepastu kami putus, atas beberapa sebab....yang tak brp nak munasabah. Sobsssssssss.

Setelah 2 3 4 5 6 7 8 9 bulan aku juga tk berapa pasti ktorang macam putus kawan, tadi kitorang macam get connected balik. Lepastu peluk. Lpastu macam, sebak je dalam hati. Lepastu macam, YA ALLAH I MISS HER SO MUCH! Bila lagi lah boleh peluk macam ni T_T

'Kirim salam dekat ibu' dia kata.

Persoalan yang ada dalam otak, boleh ke kitorang jadi macam dulu? Rapat, share masalah, share secret, memang tak serapat dia dengan kawan baik gila dia dulu, tapi at least macam dulu. Kitorang yang dulu. You dont know how much i miss her. Sebab dia selalu tolong aku. Lepastu putus terus macam tu je.

May Allah bless our friendship. Aku taknak, bila aku rpat, nanti ada yang dengki, tak puas hati, lepastu jadi macam dulu balik. Mula la perpisahan, pergaduhan, yang sepatutnya tak ada kena mengena dengan persahabatan aku dengan Marsha sekali pun akan terselit sama.

Kenapa aku rindu dia palingggg, adalah sebab dia selalu ikhlas gila bawak bag aku, time zaman BAG SEKOLAH BERAT MACAM BAWAK GAJAH. Lepastu teman aku, lepastu dia tau masalah. Biasa, dah kata dulu bestfriend.

Boleh ke kitorang jadi bestfriend balik? Eh soalan apa ni. Semuanya dalam tngan Allah. Aku cuma merancang, semoga persahabatan kitorang ok balik. Allah yang tentukan. Yang penting, walau serapat mana pun aku dgn sape sape la,

Aku takkan lupa ni semua,
  • Arisha
  • Addina
  • Kamilah
  • Aisyah
  • Balqis
  • Ain
Hebat tak? Cuma satu pelukan je, dah buat aku macam.... sobssssss...... T___T T___T lol, gila lembut hati aku ni. 

OH MY, KERJA SENI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!



PAST
PRESENT