Afiqah Yusof, 18.
IG; afiqah.y
Twitter; afiqahyusof_

Here's where I membebel about things you're not interested in.



   Photobucket





nostalgia =p
Wednesday, July 4, 2012 @ 2:49 AM


Bismillahirrahmanirrahim, salamualaik.


**The Entertainer - Joplin.


Things are getting harder day by day. Ujian demi ujian. & lots of problems keep crawling at me. Tapi aku tetap berdiri kat situ, satu tempat, tanpa berganjak. Thats it, aku terima ujian aku. Berhenti mengeluh. And trying to find the solution. For every each of my problems. Dapat satu ujian, satu berita baik lain aku dapat. Nampak? Ada hikmah ;) Alhamdulillah Ya Allah. Aku happy, walaupun ada rasa sakit hati, teringatkan masalah, and stuff, but i am still happy.


Anyway, ibu ada save banyak sangat gambar kenangan kenangan lama time dekat penang and when i was still a cute toddler! Aku rasa macam...why am i so cute can melt meh ;') ahaks!









Kan aku dah kataaaa aku sangat comels! Plus gambar dengan abang mir dan tersepit dekat dinding tu =p And gambar dengan ayah, ok senang cite semua. How pendek am i masa amik gambar dgn ayah tu? Tengok kuasa Allah! I am getting taller! Dah sampai bahu ayah pun ;D


xxx


"Dia fikir kalau dia bagitahu abang dia dia ingat aku takut ke? Dah lah cacat, entah entah abang dia pun cacat."


Aku dah tak kisah lagi, orang panggil aku cacat ke bengkok ke tulang dah nazak ke tulang S ke OKU ke pendidikan khas ke babi senget ke apa kejadah apa semua sumpah aku dah tak kisah lagi. Semuanya aku dah lali. Ive been through all this for a year, remember? Dipanggil dengan panggilan kurang ajar macam tu rupa adalah kebiasaan setiap hari. I am okay with it. I problaly live with my spine like this forever. Jadi aku dah ambil keputusan untuk letak semuanya ke tepi. Termasuk panggilan kurang ajar macam tu.


Tapi sampai bab lain, sampai masuk abang, and the thing which "Setiap kata kata adalah doa" dan bila dia kata macam tu adalah satu doa (abg cacat), i can't never accept it. Kau tahu? Aku dah lama sabar dengan someone yang selalu panggil aku cacat without any reasons. Sekali dah cukup rasanya, kalau dah banyak kali aku memang tak boleh tahan. Kesabaran kian gugur. Aku bukan Nabi Muhammad, untuk terus bersabar dan takde timbul rasa marah walau sikit!


Aku tak pernah, mengadu dekat Amir pasal masalah masalah aku. Sebab Amir tu kan perasan tough and stuff dan aku taknak masalah jadi besar bila dia tau, confirm meletup sekolah kahkahkah! Sebab tu, aku taknak cerita apa apa dekat  dia. Dkt family, aku tak pernah. Pun. Usually parents akan masuk belah lawan. Kenapa? Untuk taknak tunjuk kemanjaan supaya aku tak jadi macam pondan besar nanti. Tak manje.


& whatever it is, abang aku tak cacat. Tak akan pernah cacat. He is okay. Dia cukup sempurna. Fizikal, mental. Aku bukan pondan untuk mengadu sikit sikit kat mak, sikit sikit kat abang, kat bapak, nope. Aku perempuan, yang bukan jenis manja macam kau sebagai seorang lelaki tapi perangai mak oi macam perempuan tulen.


Please boys, dunia dah sampai frasa ke empat, akhir frasa ke lima, dunia dah nak berakhir pun, jumlah perempuan dah bertambah banyak, tak payah la ko lelaki nak tambahkan lagi dengan menjadi pondan. Eh lelaki boleh kan jalan straight elok elok? Since tulang belakang kau dah cukup straight dan perfect dalaman kesihatan! Tak payah la buang masa engko nak lembutkan cara berjalan kau, nak keluarkan rambut superman dan jadi pondan! Dasar pondan.


Sungguh, aku berani bersumpah, aku takkan jadi kurang ajar, kalau takde orang, panggil aku, atau babitkan masalah tulang, masalah cacat and stuff bila datang masalah sikit. Be matured. Engkau 13 tahun. Bukan 3 tahun. Kau boleh fikir. Ada perasaan. Dan hati. Gunakan sebaik mungkin.


Dah lama aku bersabar. Sungguhla, dah lama. Tapi tahap kebencian aku dah meluak, kesabaran aku kian gugur. I cant stand it forever. Aku ada perasaan. Aku bukan minah bodoh belenge, takde perasaan etc.


Wassalam.






PAST
PRESENT