Afiqah Yusof, 18.
IG; afiqah.y
Twitter; afiqahyusof_

Here's where I membebel about things you're not interested in.



   Photobucket





shouldnt i be happy?
Tuesday, July 17, 2012 @ 1:52 AM


Bismillahirrahmanirrahim, assalamualaikum!


"Asal dia tak datang?"


"Tah, mati kot pasal tulang belakang dia!"


An old conversation between my friend and....my....enemy? Conversation yang dah lama. Dah berkurun. Tapi still melekat je dalam otak dalam hati jiwa raga organ semua melekat ayat ni. And some other words. Tapi tak kisah la. Bukan tu aku nak bahaskan.


So, the one who said "tah mati kot.." was actually a prefect. Pengawas yang cantik baik super cool perfect, ahahahaha. Im good at lying. No, it was just a silly joke. Shes not good. At anything. Not even one thing. Ceh, lupa satu benda. Dia pandai, dalam satu benda. Satu je.


Penipuan.

Shes good at it. Kalau ada course - whos the best dalam bab bab penipuan, dia boleh menang gold medal kot! Cool kan? ;)


Tau tak, dia la yang fitnah orang tak sudah sampai sekarang tak berubah. Aku pun jadi mangsa atas kejahatan serta kelicikan dia. Dan tahukah anda manusia yang pernah kata macam ni kt aku,


"Dia fikir aku takut er kalau dia bagitau abang dia? Dah la cacat, entah entah abang dia pun cacat jugak."


adalah satu satunya kawan musuh aku tu. Dan tahukah anda, ye, memang dia satu satunya kawan musuh aku tu, tapi dia juga telah menjadi mangsa kejahatan musuh aku tu! Dia juga dah minta maaf pada kami semua. Tu, bila dah kena baru sedar. Wallahualam!


Hailaaaa, i also dunno why. Kenapa... okay lets make it clear. Kita gelar musuh aku sebagai X. Aku taktau apa masalah X ni, sudah la aku dah kena, kawan kawan aku dah kena, budak kelas lain dah benci dia, sampai satu satu nya kawan dia pun dia nak betray. Pelik kan? Cikgu pun pelik juga dengan perangai dia.


Sebab tu aku kata tadi, "she was a prefect". sebab apa? dia dah dilucutkan jawatan. baru tadi. lepas cikgu dah buat siasatan atas apa yang dia buat, sampai cikgu jumpa aku, masuk dalam bilik disiplin, untuk face dan cerita semua, sampai tertinggi suara sikit kat X depan cikgu. tu la namanya kemarahan yang dilepaskan.


Yang sadisnya dalam pada depan cikgu pun dia boleh lagi tipu. TT_____TT sad story, bro.


"I tanya dia semalam, dia dah gelabah dah dalam kelas."


Ni cikgu bi ckap kat cikgu disiplin. Dia maksudkan X. Sebab time dalam kelas cikgu bi tu siasat la kan, lepastu marah X, X gelabah giler tahap bleghhhhh. Yes, cikgu masuk belah aku dengan addina. Sebab cikgu dah lama siasat benda ni. Takkan la org innocent macam aku kena tuduh kot!? hahaha.


dia baling buku, basahkan bag, fitnah, laga lagakan cerita, dan banyak lagi dia buat. kitorang sikit pun tak pernah balas. in fact, kitorang diam. and still buat baik dgn dia. sebab? dia mintak maaf dekat kitorang. sekali. tapi lepas dia mintak maaf, dia buat benda lagi extreme. sebab tu aku dah tanam siap siap, jangan pernah maafkan dia lagi. er. thats mean.


even aku dah kata taknak balas kat dia, tapi aku still doa la, semoga dia dapat pembalasan dari Allah sendiri. sebab kalau balas sendiri, kang masalah lagi besar. tapi aku still tolong dia. bila dia rushing soalan pbs math, aku faham la, dia mesti gelabah, tu penentu masa depan k! result for pmr akan bergantung dari pbs tu, dia duk panggil panggil aku tanpa riak bersalah.


kau taktahu ke kau tu dah jahat gila tahap asdfghjkl kat aku? tapi kau still panggil aku mintak jawapan tanpa rasa bersalah? disebabkan aku mempunyai hati yang nurani, aku kasi gak jawapan sampai kena marah dgn kawan kawan sebab bagi dia jawapan! Hahahaha XD


aku tktau apa motif dia cerita kat cikgu kaunseling benda tahpape fitnah kitorang buat jahat kat dia padahal dia yg buat jahat kat kitorang, last last cikgu kaunseling masuk belah kitorang jugak sampai la cikgu disiplin pulak masuk belah kitorang. in fact, parents X pun datang sekolah tau! naikkan nama aku dengan addina lagi.


jangan tanya betapa marahnya aku, addina and cikgu kat X. habis ditengkingnya X. kesian.


akibat kejahatan dia sendiri, dia dilucutkan jawatan. ye, aku memang patut pun happy sampai melompat kegirangan patutnya. tapi kenapa aku rasa tak sedap hati? kenapa aku rasa macam aku ni jahat padahal aku tak buat apa pun? mungkin sebab dia jahat dengan aku (babitkan aku) jadi dia kena lucut jawatan disebabkan tu. blame yourself la, X. kenapa la kau buat aku susah tido. tak tenang tau. 


apa pun, takpe lah. aku happy. happy sehappy mungkin. Ya Allah, thankyou :D yang aku harapkan semoga dia insaf dan sedar. aku taknak la dia dah kena lucut jawatan, dia bengang, nanti dia jadi lagi jahat. kan. dia tak ada kawan sekarang.


hilang semua kepercayaan kawan kawan dia kat dia. kalau nak tahu, dia pernah jadi kawan baik aku, addina and arisha. pernah! tapi tiba tiba dia cari pasal. still taktau kenapa dia selalu betray kawan baik sendiri. its strange, kan?


xxx


that awkward moment, when my mother, read-ed my blog. ah, malu. hahaha! mohon la jangan tanya siapa X, jangan tnya cerita apa apa selanjutnya kat aku pasal ni, you just read what i choose to tell! thankyou sebab paham hahaha. okay bai.


next entry, perhaps will be about this case, too. aku tak rasa case ni dah selesai. ceh gaya macam case bunuh membunuh.


aku taktau apa kau cerita kat mak kau, tapi apa yang penting, aku taknak ada masalah antara kita lagi. i want everything to end. lagi lagi dah masuk bulan puasa kan? ;)



PAST
PRESENT