Afiqah Yusof, 18.
IG; afiqah.y
Twitter; afiqahyusof_

Here's where I membebel about things you're not interested in.



   Photobucket





LAST DAY OF RAMADHAAAAAAAAN!
Saturday, August 18, 2012 @ 12:45 AM


Bismillahirrahmanirrahim, assalamualaikum!

Harini hari Jumaat. Dan esok sabtu! Bersamaaaaaaan? The last day of puasa, last day of ramadhan! Allahuakbar, time flies so fastttttttt. Syaitan will be back! Ala.

xx

Tak sabar rasanya nak sarungkan baju baju raya, tak sabar nak jumpa relatives, tak sabar nak main pop pop (since bukan pemain mercun yang bahaya) dengan cousins! Tak sabar nak jerit jerit, nak makan ketupat nasi impit rendang dan beraya rumah orang. Salam cium kiri kanan mintak maaf (eh mintak ke?) dan beratur mintak duit raya! Wuhu, nampak tak ke-excited-an nak mintak duit raya? Ha. Ha. Ha.

Tiap taun bila raya salam ibu cium kiri kanan peluk rasa macam..... nak pergi sekolah. Sebab sama je peluk cium macam pergi sekolah LOL. Tahun lepas pun salam siap cakap "Macam nak pergi sekolah je."

A question; Sedih tak puasa nak tinggalkan kita? Syaitan datang balik? Erm.

Tapi, trust me, lots of people must be excited. To celebrate hari raya with relatives, kan kan kan? Siapa tak seronok, kan!?

Boleh bayangkan.... boleh fikir.... eh aku nak raya rumah orang kaya lah nanti. Duit raya lagi banyak lol lol lol!

Tapi aku kekadang tak faham duit raya yang ikut carta umur ni. Sesetengah kata, dah besar, duit raya jarang dapat. Dapat sikit je. Budak kecik boleh la dapat banyak. Kecik lagi. Tp tiap kali raya kenapa kakak kakak dara dapat sorang RM10 budak bawahan dpt RM5, 3?! Ini bermakna anak dara dapat duit rya lagi banyak!

Hello, korang dah besar, bagi duit raya dekat kitorang lah ok ^_^ 

Lepas sahur nanti balik kampung, I just can't waitttttttt! Berbuka dekat kampung adalah suasana paling best, yknow? Kira tak bosan, time nak tunggu berbuka boleh berborak ramai ramai bising satu kampung. Well, kampung kan? Ramai ramai semua... raya paling best raya tahun 2005. Hampir semua family sepupu datang. Tapi makin angka tahun menaik, makin decrease bilangan keluarga saudara yang datang.

SAD.

Apa yang excited nanti duit raya semua dapat duit monopoli tu. Duit baruuu. Ah, aku memang sentiasa teringin nak pegang duit baru. Asyik semua parents je ada. Ibu ada ayah ada, aku ada rm 1 duit baru satu je ._. I bet ramai yang ada dah. Aku memang jenis ketinggalan zaman punsss.

Who caressssssss.

(perasan kan aku tukar header? konon header raya! bila mouse over dekat situ perempuan tu senyum. ha, inspired by unknown. tengok dekat google stickgirl lepastu buat sendiri dekat paint. dan dan buat jadi header. yea yea yea...)

Anyways, jaga diri baik baik! Yang nak main mercun pasaipi la korang main tapi jaga tangan kaki sert anggota badan yang lain tu supaya tak kena mercun (ni baru nasihat yang betul selain 'jangan main mercun' yang sering aku dengar la) tp ok la, jangan main mercun ok. 

Kekadang aku pelik gak, dorang ni larang sangat main mercun tp pergi jual jugak PUI.

And, okay, take care! Drive leklok (msg untuk pemandu). 

Aku tidur je nanti. biasa, aku balik raya duduk bonet boleh baring tidur dengan nyaman sekali. sambil nyanyi. sambil dengar lagu. sambil...tidur.



PAST
PRESENT