Afiqah Yusof, 18.
IG; afiqah.y
Twitter; afiqahyusof_

Here's where I membebel about things you're not interested in.



   Photobucket





merdeka.
Friday, August 31, 2012 @ 10:10 PM


Bismillahirrahmanirrahim, assalamualaikum.

MERDEKA! MERDEKA! (type it without any expression...) me. Boringgggg~

So, merdeka is not malaysia's birthday anyhow, its malaysia independence day. kan. why would i ever talk about this. Malaysia, may we live here with peace. eh. aman makmur insyaAllah till the end.

no, i dont even celebrate this merdeka day. why? i have no idea! i just stay besides the window in my room and wait... watch.... FIREWORKS! tadaa..... i consider that as 'celebrating'. ah pun boleh kans... dah kata since i didnt celebrate it for some reasons who knows why =') malas mungkin. alah even pergi dataran merdeka pun tengok fireworks jugak kan! 

im cooler kot. tengok fireworks bertemankan penghawa dingin dalam bilik. takde riuh rendah suara orang lain menjerit jerit sampai bunga api meletus atas langit pun tak dgr mcm taun lepas ke tahun lepas punya tahun lepas i celebrated it dekat dataran shah alam (if im not mistaken). serious, but i still remembered la apa ibu kata, kalau takde bising bising maka sunyi dan bosan la tempat tu takde perasaan puns duduk situ kan! ah apa apa je lah.

kakak pergi.

tinggalkan aku.

sendiri.

tanpa apa apa nota.

tanpa benda berharga dia pergi tinggalkan aku tercongok di rumah tiada teman.

selama....

ah!

dia tinggalkan ibu juga.

rumah ini kosong.

dan aman.

selama...

2 hari.

wah, im just kidding. she left. to kwani's house. ingat nak ajak kak nani tidur sini dengan aku, she had also promised me last week. katanya nak tido rumah aku lah apa la, well, actually, she promised like every week kot! tapi tak dapat dapat. including today. time time ada chance kak nani taknak. i wont force her.

bak kata kakak, kak nani lebih pilih open house kawan dia, daripada janji dia nak duk dengan aku. ala, siapa la aku ni kan? agak la, sentap jugak. but who am i? to force her? to stay here? with me? KAN! *ayat pasrah*

actually tadi aku marah jugak la kan.

' Kakak tidur sana. Kak Nani tidur sini lah kan!? Boleh kan?! '

' Tak, ada open house kawan Kak Nani. '

' Oh... k k. '

Dengan kata tak dan bahawasanya alasan disebabkan openhouse seorang kawan pun dah menimbulkan perasaan marah berbaur sedih dalam hati kecil aku ni! Lagi lagi bila dipujuk sekali oleh ibuku pun dia tidak mahu malah masih memikirkan tentang openhouse itu.... so i decided not to pujuk her enimor even time dia dah naik kereta nak pergi balik balik rumah dia tadi.... aku dalam hati agak la nak pujuk gile gile, tp daripada dia duduk sini tanpa kerelaan hati dan hati dia nak lagi gi openhouse tuh, buatpe aku  nak halang. 

alah apadahal kazen je pun... daaaa~ lusa jumpa lagi kot haha. kalau kak nani ada bukan buat apa puns (ayat menahan kemarahan) lol der i was just kidding.

marah tu sikit la tapi sentap lagi memenuhi ruang hati kot tapi macam takpe la kan. aku juga tengah happy sebab tadi aku kemas bilik (again) and bilik nampak kemas semula! time tetamu ada taknak kemas, tetamu dah balik baru kemas. apada...

dan tau tak lepas je kakak berangkat pergi rumah mak teh tup tup abang mir demam. LOL, rindu kakak ke apa mir? Lek dulu belum sampai 24 jam kakak pergi takkan dah demam kot alamak ai takkan dah demam kot.

' Kak Nani pergi sebab kawan ada openhouse. Tp kakak tu lebih memilih kak wani dari adik sendiri! ' Hampeh punya kakak!

oh ya, 2 saat lepas abg mir tanya mana kakak ==' dia tak tahu rupanya kakak prgi ==' dui.

xxx

aku sebenarnya nak sarankan how to make malaysia lebih maju.

Malaysia akan lebih maju kalau...

kita tak tiru gaya barat. dan jadi unik. dari negara lain. tak perlu tiru. jadi copycat!

alright? =)



PAST
PRESENT