Afiqah Yusof, 18.
IG; afiqah.y
Twitter; afiqahyusof_

Here's where I membebel about things you're not interested in.



   Photobucket





cartoon logic.
Sunday, September 23, 2012 @ 5:15 PM


Bismillahirrahmanirrahim, Assalamualaikum.

theres a reason, why they created it as cartoons. kan? 

like lion king, where can we find a lion that can act? sejinak jinak lion tu, still.....where....to....find? nak nak pengarah tu kena makan hidup hidup, tak ke sia sia.

kalau nak tengok la mana cartoon yang actually boleh tahan logik dia, i think Upin & Ipin. I have no idea about Kampung Boy, cuz ive never watched it before (bukan la tak pernah tengok, tp whatever la). Mungkin kampung boy pun logik, tapi, lets get back to Upin & Ipin.

One thing about Upin & Ipin (that is actually not that logic) is, their shirt. Yes, everyday and every night they actually are wearing the same shirt over. and. over. again. Well, Mail, Ehsan, Mei mei, Ijat, and the others as well. Kak Ros & Opah pun!

Mungkin pelukis baju dorang malas nak reka design baju lebih lebih. (obviously, kot)

Mungkin setakat baju tu dah memadai.

Mungkin dorang tak buat Upin & Ipin jadi cerita betul sebab susah nak cari sepasang kembar umur lima tahun yang terror berlakon dan comel dan banyak lagi. See, there goes the reasons why they created it as cartoon(s)!

Told you.

Okay, so far itu je lah yang aku jumpa tak logik pasal upin & ipin.

well despite of the 'not-that-logic' thingy, this upin & ipin is the best cartoon so far. yang diperbuat daripada malaysia ;) banyak pengajaran.

baru sejam tadi aku tengok pasal sunat. upin & ipin nak sunat, and bila kena sunat dorang tak rasa pape, with an expression lagi 'eh, dah?'

dan aku tau bahawasanya tu mesti untuk hilangkan ketakutan bebudak yang nak sunat. nice. job.

aku suka ipin sebab aku dan dia sama. suka ayam goreng. om nom nom nom nom.

selain dari upin & ipin, adalah spongebob.

aku pasti pereka spongebob sangat tinggi imaginasi beliau, bapak ketam, anak paus. dan semua lah. 

cartoon lain pulak ada yang kena kurung dalam sangkar tapi sebenarnya dorang boleh keluar sebab dorang kecik tapi kononnya dalam cartoon tu tak boleh.






mungkin aku terlalu over kritik.

sebab kartun adalah kartun..

bye.



PAST
PRESENT