Afiqah Yusof, 18.
IG; afiqah.y
Twitter; afiqahyusof_

Here's where I membebel about things you're not interested in.



   Photobucket





Balasan Allah.
Saturday, November 10, 2012 @ 4:26 AM


Bismillahirrahmanirrahim, salam.

Mengikut teori aku sendiri, jikalau aku masih berperangai seperti dulu (yang tidak berapa baik) dan agak kasar, entri kali ini akan menjadi sedikit harsh (wah perlu ke bahasa inggeris). & barangkali entri ini tidak sedap dibaca oleh orang orang wakakakakkaka pengakuan okeyh.

So, yea.




Balasan Allah itu benar. Allahurabbi, AllahuAkbar, let me tell you this, balasanNya amat sangat berat lagi lagi yang buat dosa besar. Malu lah kita pada Dia. Rintih pohon rayu, sentiasa berdoa pada Dia, jika tidak kita lah yang bongkak. Sombong! Jangan berani sombong dengan Dia, neraka balasannya nanti.

Sedang siksaan paling ringan dalam api neraka pun, akan diletakkan telapak kaki ke atas bara api dan ia boleh membuatkan otak menggelegak.

Allahuakbar. & there goes, 22 words, DAN ADA BANYAK BENDA TERSELIT! (if you know what i mean) ya Allah, jauhkan aku dari azap api nerakaMu!

Mana terletaknya rasa malu kita pada Dia? and to be honest i actually am dedicating this post to someone that i hate, very. Aku cuba tiap malam maafkan dia, namun hampa. Sia sia. Aku bukan lah Nabi Muhammad, pemaaf, dan penyabar yang amat. ya Rabb aku tak mampu menjadi seperti baginda, idolaku. Dia terlalu istimewa. Tak ada yang dapat menyamai aku dengan baginda.

Aku tahu, untuk menjadi seorang pemaaf dan penyabar bukan perlu jadikan aku Nabi Muhammad, tapi aku tak kuat. Allahu.

Malulah kita pada Allah. Melakukan dosa dosa yang besar. Aku mohon, ini untuk semua kengkawan and all of those people who r reading this blog, tolong lah, kalau nak buat dosa, nak masuk neraka, pergi lah sorang sorang. Jangan ajak orang lain. Ko pehal? =') Malu lah aku tengok kau, aku mohon jangan sia siakan air mata Rasulullah untuk seorang umat macam kau!

Okay, mungkin tu terlalu melampau. 

Consider tu sebagai satu nasihat, ye. Nak pergi buat dosa, buat lah sorang sorang. Knp perlu ajak org lain masuk neraka sekali dengan kau? MANA TERLETAKNYA RASA MALU PADA ALLAH, PADA RASULULLAH, PADA DIRI SENDIRI, PADA MASYARAKAT?! Kalau orang tahu perbuatan yang kau buat.

Espicially yang buat dosa buang anak, buat anak haram, minum arak, dadah, and stuffs. Hilangkah Allah dari hati? Mana? Mana kau selitkan nama Allah dan Rasulmu dalam hati? Atau nama Dia dan Rasulmu tak pernah singgah dek akal? Allahurabbi.

Aku, tiap hari, tak akan terlepas, dari melakukan dosa. Aku, insyaAllahu Ta'ala, akan cuba sedaya upaya menjadi bidadari dalam Syurga. Sungguh, bidadari Syurga iri hati melihat wanita solehah. Aku, insyaAllah, tak akan putus asa meminta Dia ampunkan segala dosa aku. Dan berusaha bersungguh sungguh, untuk tak mengulangi dosa yang sama.

Sebab aku takut!

Tapi terkadang, aku lalai. Aku alpa. ya Rabb, ampunkan aku.

Dan dengan itu tiap malam aku berfikir, macam mana lah cara aku mati nanti? Siksaan aku dalam kubur? Macam mana kalau aku dicampak oleh Allah ke dalam nerakaNya? Siksaan dalam neraka? Sakitnya rasa mati. Dengan ingat mati dah buat aku sangat takut, lagi lagi bila dah sampai waktu nazak.


Tak salah kita sebut sebut nama Allah, kita nasihat orang 'Ingat lah Allah' blablabla. Tapi orang yang paling hina adalah orang yang tak gunakan nasihatnya sendiri! Kau cuba bayangkan satu situasi dimana ada orang cakap kat kau, "Kau jangan la kutuk aku mcm mcm, kau tak tahu pape. Kau ingat lah Allah..." padahal dia minum arak. Tiap hari. Even lepas dia cakap kat kau macam tu.

Tak relevan kan?

Apahal?

Masa dia minum arak, dia tak ingat kat Allah dia ke?

Peliknya. Nasihat orang pandai. Tapi yang penting kau kena lah nasihat dia balik. Jangan la maki hamun kat situ pulak. Kita ambil nasihat yang baik, bagus tu. Yang kat orang tu balik kau nasihat jugak, the rest, kau serah pada Dia. Jangan lupa doa kat orang tadi semoga dia dapat hidayah. Ye la, cakap orang lebih macam macam, tapi dia tu...

Entah lah. Aku cuma nak buat reminder buat semua kawan kawan seperjuangan, jangan sia siakan tangisan Rasulullah. Tangisan baginda berharga. Tapi kenapa perlu di sia siakan buat umat seperti kita? Malu lah. Aku pun selalu buat dosa, aku cuma sekadar mengingatkan. InsyaAllah aku pun akan berusaha takkan sia siakan tangisan Rasulullah. I love him!!

Lagi sekali aku ingatkan, ingat lah Allah dekat mana pun kita berada. Espicially waktu senang. Bila nak buat dosa, kau fikir balik. Allah murka kat kau. Batalkan niat. Jgn kau kutuk org tak ingat Allah padahal kau lagi teruk. Bodo tu namanya. Aku tak letak huruf H supaya tak kasar sangat LOLJK. Panjang dah entri. Maaf!


Dengar apa Ustaz Azhar Idrus cakap.

Nak cari yang buat dosa besar, nak cari yang tak solat, tak perlu cari jauh jauh.

Cari dalam keluarga sendiri, pun dah jumpa.

Maaf kalau lain mcm entri ni, & terkasar & tersalah bahasa. Yg buruk dtg dari diri sendiri.. Yg baik datang dari Maha Pencipta =)

Assalamualaikum. Tak jawab dosa, jawab kita sama sama dapat pahala ^^



PAST
PRESENT