Afiqah Yusof, 18.
IG; afiqah.y
Twitter; afiqahyusof_

Here's where I membebel about things you're not interested in.



   Photobucket





Rainbow Al Quran.
Tuesday, November 6, 2012 @ 3:22 AM


Bismillahirrahmanirrahim, salam.

Haritu update post, teringin sangat nak rainbow Quran. & finally..... its mine already!!

Alhamdulillah. Ive got the chance. Dia makbulkan doa aku :) Dah lama teringin, sangat sangat. Pastu bila dah dapat mestilah rasa macam taknak lepas je ehe.



Alhamdulillah. Praise to Allah. He gave me lots of things i want and things i need. unexpected things happened pun sama. Alhamdulillah.

& because of that, ive promised to myself 'jangan simpan al Quran tu sebagai perhiasan je' every second i kept reminding myself the same thing over and over again. Xnak la beli sebab rupa je cantik tapi biar perhiasan je buat apa kan. bought it for me to read, ^^ 

dan alhamdulillah tak sampai seminggu pun dah reached juzu' 5. dalam masa 3 hari je, sebab dapat Quran ni hari Sabtu lepas. Start baca malam tu jugak, so yea 2 hari suku kot. harap harap semangat baca Quran ni akan berterusan. Bukan berterusan seminggu dua je, insyaAllah, kalau boleh nak khatam within 3 months. & next time kalau ada yang with translation lagi baik. its worth it tau beli rm 150 sebab rare kan.

fikir fikir jugak masa nak beli tu, wasnt it too expensive tp bila fikir balik, boleh je beli baju, bag, and other stuffs tu lebih dari rm 140 so why not i spend my money this time to buy something useful for me kat dunia and akhirat ;)

time nak beli rasa susah je sebab plan nak beli saiz kecik. boleh muat letak dalam bag. tapi bila tengok dalam gambar macam besar je, besar gedabak mesti tak muat letak dalam bag. kalau muat pun saiz besar, kan. dia ada bagi ukuran saiz but since i didnt know how to measure length semua mana la aku tau besar mana saiz al Quran tu walaupun dia dah kasi actual ukuran saiz T_T 

then bila dah dapat rasa macam nak jerit je sebab tertipu dari dalam gambar. rupanya kecik je macam yang aku harapkan. Allahurabbi rasa nak lompat tau masa tu. Best sangat sebab dia sama macam dalam gambar, sebijik && saiz pun sama macam yang aku nak hehe. What a good feeling i had till now. am not tryin to brag ke, tp nak introduce this Quran to u gaise, mana la tau korang pun interested jugak.

rm 150. its worth it lah, cmon.

ada byk page jual ni, tapi aku paling puas hati owner page ni, click sini. sebab owner page tu la yang paling aku tau tu paling peramah and baik dari owner page lain lain. kebanyakannya aku sangat tak puas hati kat page yg lain lain.

ada satu page ni aku tegur taknak reply, dah post dah kat timeline dia 'saya dah pm.' tapi still tak reply. lepas aku dah beli daripada yg baik tu a few days later dia reply dia cakap, "Salam, Namy. Kitorang dah ada stock..." bla bla bla. kot ye dari awal bagi lah tahu takde stock. Ni org kena tunggu lama. Nasib baik dah beli dah.

Yang lagi satu memula dia kata ada lagi still ada stock, so i asked her, "Oh saiz kecik ada tak, harga, and warna pink?" tapi dia tak reply padahal dia tengah post benda lain kat timeline dia. aku pun jadi la annoying jap kan, aku tanya lagi ada ke tak dia tak reply. disebabkan ketidak puasan hati aku guna facebook kawan lepastu tanya dia, dia jawab pulak, katanya "Sorry, stock dah habis."

Bukan nak bagitahu aku pulak tu. Aduuuh betapa bengangnya hati ni. Kat situ aku dah catat awal awal, kalau dia ni bagitau ada stock memang tak la nak beli kat dia.

Lepas dah order kat yang baik tu la yang tu reply "Namy, kitorang dah ada stock untuk saiz kecik warna pink, if you really interested to buy, you can pm us your address..." bla bla bla. Kalau tak order lagi pun aku takkan beli dah kat dia ni. 

& kebanyakan yang lain pun sama. Diorang tak bagi tau awal awal bahawasanya dorang habis stock, diorang tak layan, bila dah ada stock baru nak suruh beli. Apa salahnya inform awal awal takde stock? Kan.

Honestly aku pm lebih dari 10 page yg jual rainbow Quran ni dan aku sangat puas hati kat yang aku beli ni. U gaiseeee can contact her, boleh pergi click kat tempat aku suruh tadi. insyaAllah still ada stock.

& kalau korang order pls note this, tujuan beli untuk baca okay! jom kita buat pahala together. insyaAllah jadi salah satu para ahli Syurga. Assalamualaikum.



PAST
PRESENT