Afiqah Yusof, 18.
IG; afiqah.y
Twitter; afiqahyusof_

Here's where I membebel about things you're not interested in.



   Photobucket





random post.
Tuesday, December 18, 2012 @ 12:22 PM


Bismillahirrahmanirrahim, assalamualaikum.

baru seminggu aku kat rumah kak min, exchange dengan ___ yang duduk kat rumah aku since the past 9 days.... aku dapat berita yang memang aku rasa macam mimpi. habis semua benda aku rasa macam nak baling. bila dapat text message dari ibu pasal hal tu aku rasa macam nak pukul semua orang. tapi since balqish je yang ada sebelah aku waktu aku baca msg dari ibu tu maka peha balqish lah yang jadi mangsa. balqish yg waktu tu lena tidur aku pergi tampar peha dia sampai terbangun macam kena electric shock.

now you just can't ple ple with me. im in a very seriously deeply not in a so-good-mood. mad. mad woman. ok bruno mars ok.

beritanya dimana laptop aku rosak, siap pecah skrin. how can you not gettin mad?!?!?!?!?! its a bloody laptop, man! im not rich. its not easy for me to get even A laptop. and now its broken. into pieces (the screen) aha? this is unbelieveable bro.

lagi pathetic bila benda tu bukan aku yang rosakkan. 

ya Allah, apa kau rasa bila orang dtg rumah kau lepastu rosakkan barang kau. dah 2 kali dia duduk rumah aku, dua kali tu jugak ada je barang yang SUSAH nak dapat dia ROSAKKAN. nak je aku rosakkan barang kat rumah dia pulak. kau ingat aku boleh terima?

aku tak kisah sikit pun kalau benda tu petik jari je untuk aku dapat. tp benda ni susah. ni laptop. beribu ringgit. bukan seringgit dua.

aku rasa benda ni dah terjadi 3/4/5 hari lepas kot. aku tak pasti. tapi yang aku pasti sampai sekarang aku tak puas hati. betul. aku rasa macam nak tikam semua orang. lagi lagi si pelaku. kesian laptop aku. siap mak aku sendiri yang kena marah.

"takde, sama ada ibu nak beli baru atau ibu repair. tak pun suruh dia ganti. tak kisah. dah datang rumah orang kerja nak rosakkan harta benda orang je. menyakitkan hati. menyusahkan hidup. afiqah tak kisah, afiqah nak baru. atau repair."

ha kau, marah sampai mak sendiri kena. 

dah tahu badan tu besar, tak payah tidur dengan laptop. sampai penyek, SAMPAI PECAH! paling aku kisah aku ada tulis hivewbvnoveliabqibg dalam tu tahu. dah beratus page lagi! gambar aku banyak sangat dalam tu. gambar kenangan dengan kawan kawan. aku nak kutip mana lagi gambar gambar tu nanti? dalam blog aku dah delete sebab freehair punya pasal.

Allah.

panas hati ni. makin membara bila ingat balik. nak tengok muka si pelaku pun tak nak. rasa hati ni mcm kena siat siat. banyak kali aku doa, semoga Allah redakan sikit kemarahan dalam hati ni. tup 10 minit hilang kemarahan, japgi ingat balik, habislah. api drum drum dalam hati.

paling bengang takde sape nak ganti.

main lepas macam tu je. 

mana tak sakit hati?

dah buat, tanggungjawab. hadirkan sikit rasa malu tu dalam diri! jangan tak malu sangat. sendiri buat sendiri tanggung. susah la kalau kerja menyakitkan hati orang je. setiap masa pulak tu.


jgn besar nanti jadi pencuri ok. kesian mak bapak dah besarkan susah susah jadi besar macam gajah, tp menghampakan. ceh kenapa aku lebih lebih ni.

aku memang kuat melenting. wkwkwkwk tu je yang kekal sampai sekarang susah betuls nak ubah..



PAST
PRESENT