Afiqah Yusof, 18.
IG; afiqah.y
Twitter; afiqahyusof_

Here's where I membebel about things you're not interested in.



   Photobucket





banyak gila cerita :p
Monday, April 22, 2013 @ 2:36 AM


Bismillah. Hello!

kita start dari first. kejap. 

13/4;

Gua pergi monterez lagi dengan Lisa. Hahaha! Time ni, plan nak pergi Curve sekali lepas mandi. Ada Khairun, Ain & Kamilah jugak. Tapi Ain & Kamilah datang sendiri. Khairun & Lisa naik aku. Apparently dorang tak boleh pergi Curve, so aku dengan Lisa je lah. Khairun balik dengan dorang.











Mandi kolam lama sangat, tunggu Ain & Kamilah punya pasal. Last sekali tak nampak jugak batang hidung, uhm. Malas nak tunggu dah. Aha ha ha. Sebab ayah gua tunggu. Kesian pulak tunggu 4 jam kitorang mandi kolam e_e Lepas siap mandi, keluar toilet, Ain & Kamilah baru sampai.

 Pastu, pergi bowling kejap. Makan kat situ. Sebab cafe dekat Monterez mahal gila. Tapi memandangkan ayah ada, ayah boleh bayarkan, so maggie 3 ringgit pun rasa murah LOL. Yang lain semua main bowling. Aku dengan Alisa je........ plan nya nak main kat Curve.

Lepastu bila keluar bowling tu, ayah kata, tak boleh hantar Curve pulak. Sebab kereta rosak so kena hantar kedai. Alisa pun sleep over rumah aku. Ayah dah betulkan kereta, so dah takde hal nak pergi Curve besoknya. Ahad tu, kitorang pergi Curve.

14/4;

Abang Mir yang hantar pergi. Nak sambut bday Aisyah tapi macam lambat sangat so semua cancel. Tinggal aku dengan Alisa je. Jumpa jumpa gitu je dengan dorang. 

Sesampainya kitorang dekat Curve, terus cari tempat nak makan. Tengok semua tempat semua cam mahal. Ye la, kalau ada mak bapak, 60 ringgit pun petik jari mintak. Kalau sendiri bayar guna duit sendiri, eh kau. 20 ringgit pun rasa menangis nak keluarkan hokey.

End up makan kat Waroeng Penyet. Eh betul, memang eja dia Waroeng. Dan bukan ayam penyet ye. Tapi tempat dia sama je dengan ayam penyet. Aku pun tak faham kenapa nama dia lain.





& then pergi The Street, Lisa beli badge. Terserempak dengan K Myra dekat situ. Tapi tak sempat tegur sebab crowded & kmyra jalan laju sangat. Habis tu, kitorang pergi Popular. Motif pergi Curve sebenarnya memang nak gi Popular. Nak beli buku.

Lepas tu, pergi beli aiskrim. even baru makan tapi peduli apa, kan? lol. gua kalau datang Curve ke OU memang aiskrim ni tak lupa. orang kedai tu pun dah ingat muka gua. siap lelambai tangan. gua harap satu hari nanti dia akan kasi gua discount. satu cup ni 10 ringgit. kot kot boleh jatuh rm 5. wakakaka.




Pergi arcade. Time tu kan berdua je, & then rasa macam bosan sangat. Kalau ramai orang hyper sikit macam time dengan Lisa, Dina & Anna haritu. Mostly duit banyak melayang tang kat sini. Huh.






Gambar atas ni ish patutnya 3 - 7. Tak sempat nak amik gambar dia dah reset score dah. 7 tu lisa, aku 3 je. aku kalah lol pity me.

Then, pergi satu kedai muzik ni, best. padahal tengok barang je. guitar, violin, piano semua ada. aku duduk kejap kat piano main 2 lagu, siap rakam lagi. bila cina tu perasan gua rakam terus dia larang. hok aloh mung nih. gua still tertanya sampai sekarang, apsal diorang larang ek? nanti gua discover. (eh? discover?)




masuk kedai haiwan. fuh. banyak sungguh binatang yang menakutkan esp insects kecik kecik & snakes. ada sorang tu dia nak beli cicak. tak tau la cicak biasa ke apa. lepastu kawan gua macam tengok cina kedai tu keluarkan cicak tu, & then Lisa cakap

"ada orang nak beli kot?"
"ye la kot." -aku.
"a'ah, memang nak beli pun." -pembeli dekat sebelah kitorang.

ingatkan dia pun orang kedai jugak.

"kenapa tak tangkap je kat rumah?" -lisa.

aku macam... eh kau. haha. lepastu dia cakap apa entah, kalau tak salah, "kalau boleh tangkap, dah tangkap dah." aku macam babbling sensorang, "bunuh je, dapat pahala."

jalan jalan tengok anjing kucing arnab, binatang yang tak dikenal pasti juga ada wakaka. ada satu anjing ni, mountain dog tak salah namanya. aku google takde pun keluar rupa macam aku tengok kat curve tu. tapi sirius besar gila. aku rasa tinggi dia ada la kat pinggang aku. tak pun lutut. entah? comel aje aku tengok anjing tu.





diorang larang tangkap gambar. tapi aku tengok ramai je amik gambar so aku amik je la sekali wakaka. dalam gambar nampak cam anjing biasa kecik comel tapi tidak ye jangan terpedaya. aha ha ha ha. memandangkan dah masuk kedai tu, aku beli je la terus makanan untuk anak anak aku kat rumah.

kemudian kitorang pergi kedai... kedai camera tv gitu? camera dia mak oi. dslr lawa gila gambar. ada dalam balang, lens dia kemain panjang u olls. aku tak tahu la apa motif lens pepanjang ni. mungkin nak amik gambar haiwan liar, so dia kena tangkap dari jauh, they need a 'longer' lens la kot?




berehat kat situ sambil tengok cerita Paranorman kat tv situ. Dia siarkan pulak cam best je. Ahaha.

ada jugak nak tengok wayang & main bowling tapi since wayang takde cerita best bulan ni, dan bowling pulak terlebih mahal, monterez lagi murah T_T so kitorang cancel. next week je la main kat monterez.

sesudah itu kami 'melawat' nokia lumia. lawa jugak handphone dia. besar. camera lawa. tapi kakak kat kedai tu sombong sangat, macam mintak penumbuk je. baru kerja gitu sombong sangat. kalau dah pangkat CEO taktau la nak cakap. cehwah pandai la aku judge orang. husnuzon jap. mungkin dia dirundung masalah. ahaks.

lepastu.. kami.. pulang.

dan itulah cerita aku.

sekianz.

menceritakan kepenatan.




eh belum habis.

semalam, 21/4, pergi rumah Dina. bantu meringankan beban dia untuk script time BI tapi tak berapa nak tolong pun sebenarnya -_- 

props dia yang masalah. mahal sangat harganya. gila gila semalam dengan dorang. Dina, Anna & Lisa.


patutnya nak sleepover rumah aku. tapi tak jadi ke pulak. katanya minggu depan. wallahualam. patutnya harini plan nak pergi rumah shahz. tapi tak jadi lagi, sebab aku malas sebab terbangun lambat. malas nak siap. & kesian kat si driver. lol. dia pun ke malas nak hantar.

semuanya plan.

next week aku plan...

nak duduk rumah. biar orang je datang rumah aku haha! every week nak keluar aku rasa aku macam gadis liar asyik keluar rumah. cuti je keluar. mementang ada driver. ceh drivernya abang sendiri. walaupun aku sekadar ke rumah kawan dan keluar ke the Curve dengan kawan dan tak buat pape macam benda yang tak sepatutnya seorang gadis buat la maksud aku, tapi ish ish ish.

apa nak jadi aku ni?

hahaha.

salam.



PAST
PRESENT