Afiqah Yusof, 18.
IG; afiqah.y
Twitter; afiqahyusof_

Here's where I membebel about things you're not interested in.



   Photobucket





Events.
Friday, July 5, 2013 @ 8:41 AM


Bismillahirrahmanirrahim.

Assalamualaikum!

On 29th & 30th of June i went to Bangsar, there is a program called Teen Ace which means Teen Award, Convention & Exhibition, if im not mistaken. I was with Jiha, Kwani & Kakak. It was a superb experience. & it was one of the great day(s) of my life.







I met Fatih Seferagic, Anwar Hadi, Adibah Awang, Aisyah Shakirah, Hilal Asyraf, IM Asyraf, Ustaz Afdholul, Ameen Misran, Bro Hamzah, Azreen Hilmi, Qawiem Khairi & the list goes on. Jiha took a picture of me with Anwar, Diba & Aisyah (sebab diorang je buat sesi penggambaran) (fofular) (vangga) (no it's not typo)








^^,

Dekat TeenAce jadual makan memang teratur. Kalau nak kata every 2 to 3 hours mesti makan. Kenyang kenyang still makan jugak. Makanan pun not bad. Bravo.

First day start pukul 8 & habis pukul 12. Second day start pukul 8 jugak & habis pukul 5 petang. Penat sangat dua hari tu.

Bila diorang semua berhujah kat depan tu ada yang buat rasa diri ni kena tampar kuat. Sentap gile. Ada  yang lawak sampai kalau boleh nak gelak sampai bangunan sebelah dengar tapi tahan. Ada jugak yang mengantuk. Macam macam lagi lah.

At night tu tiba lah saat yang paling ditunggu (first day Teen Ace) Fatih Seferagic datang. Bila dia masuk tu habis la semua terpegun dengan ketinggian dan kehenseman beliau. Tak terkecuali, aku. Tu baru waktu masuk. Apatah lagi bila beliau baca surah Ar-Rahman dekat depan. Bergetar je jantung. Selagi boleh tahan je lah keinginan nak keluarkan ayat. Tapi orang belakang tak kaver langsung beb.

"Comel nya weh ya Allah"

"Omg comel nya dia. Tingginya!!"

Tapi takpe, kita faham. Akhwat katakan. Tak boleh kawal. Mungkin diorang fikir, takpe takde lelaki dekat sini. Aku pun rasa benda sama. Huhu. (Lelaki kat line sebelah, jauh)






Moving on, ada satu skrin besar dekat TeenAce tu. 4 skrin supaya orang orang belakang boleh la nampak. Besar sangat la tahu tahu la kan. So bila free time je dorang akan siarkan tweet tweet yang disertakan hashtag TEENACE kat belakang. Tweet tweet yang kelakar & menyakitkan hati tak terkecuali.

"Bila nak keluar skrin ni!!"

"Bila nak makan! Lapar lah sia, makanan macam haprak"

Aku pulak tweet

"Hai orang orang dibawah"

Kelakar sangat lah kan.




Pastuh ada la Rabbani dan semuanya.

xxx

Harini, 5 Julai. Nak cerita pasal semalam atau patut aku sebut, tadi.

Jap, satu satu.

1 Julai 2013, aku tak pergi sekolah. Duduk rumah doing nothing. Letih Teen ACE punya pasal.

2 Julai 2013, pergi sekolah ramai sangat cikgu tak masuk kelas. So satu kelas memang gelak je. Banyak jugak aku gelak time tu. Memang best betul. Lupa dunia hahaha.

3 Julai 2013, hari sukan. Kat Stadium ape tah aku pun dah lupa. Panas dia bukan main. Terik sampai warna kulit aku pun nak sama je dengan rambut. Sedih. Banyak jerit sorak untuk rumah sukan. Alhamdulillah menang nombor tiga. Aku pun tak percaya sebab rumah sukan aku selalu dapat last atau second last je muahaha. Miracle.

Time kengkawan aku lari ada la segelintir tu aku bet nak belanja kalau dorang menang. Tapi sorang pun tak menang.

Save duit.

Tapi kesian dorang huhuhu next time buat lagi baik tau. Tapi aku tak belanja la. Lol.










4 Julai 2013, aku pergi event Fatih Seferagic lagi. Nama dia In The Shade Of The Qur'an. Start pukul 8 pm. Kitorang keluar rumah dalam pukul 6 50. Sampai je terus letak bag kat tempat duduk pastuh solat.

Ingatkan kitorang orang first.

Rupanya ada la jugak ramai orang. Kedudukan agak belakang jugak.

Tiba tiba orang tu announce, siapa yang student muda muda lagi boleh kot bersila kat depan tu, biar oldies yang duduk atas kerusi. Dia speaking, so kurang dengar. Tapi aku agak la dengar sikit sikit. Terus semangat nak ke depan. Tiba tiba ada aunty kat belakang tanya,

"Apa dia kata, dik?"

Maka aku explain. Tapi akibat nak memastikan lagi walaupun aku dah dengar, aku keluar jugak dari tempat tu dan pergi kat orang yang announce tu nak suruh dia ulang balik apa yang dia kata tadi. Elok punya BI tadi terus

"Laa, tak faham rupanya!"

Terus dia masuk dalam balik, terus cakap Melayu.

"Siapa yang muda muda tu boleh bersila kat depan. Jangan segan segan. Yang berumur boleh lah duduk atas kerusi. Ha ke depan."

Aku hape lagi, niat memang nak duduk depan beb. Nak rakam & amati bebaik Fatih Seferagic tu (LOL) & sheikh Walid. Terus ke depan. Lepastu ada aunty kat belakang lagi kata, "Dik, kedepan lagi kedepan lagi." Peramah sungguh. Aku dengan tak tau malunya kedepan lah lagi sampai memang betul betul depan punye. Tinggal 5 tapak aku boleh naik stage dah. Ada jugak 7 8 orang yang ikut.




So aku menggunakan peluang itu untuk rakam semuanya.

Beliau baca surah Yusuf kat depan. Of course la gua terpegun. Camera steady je rakam. Siap henfon kat sebelah takut memory full. Tapi tak pun la. Disebabkan Fatih ni jenis yang cakap BI memang laju gile, aku pun rakam la setiap masa dia bercakap. So bila balik rumah aku dengar balik. Boleh la tangkap apa dia cakap.

Ada jugak orang aku kenal, muka muka dari Teen Ace jugak hahaha.

Bila dah nak balik tu, aku berhasrat nak amik gambar dengan Fatih Seferagic tu. Bila dia keluar pintu ramai lah berkerumun nak amik gambar dengan dia. Aku bila depan dia memang terketar terketar. Tah hamende masalah aku. Baru nak amik gambar dengan dia ada je yang potong (mengeluh)

Lepastu ada aunty yang tanya aku "apa dia kata dik?" tu mintak tolong aku snap gambar dia & kengkawan dia dengan Fatih. Aku amik la henpon dia nak amikkan. Memang ketara gila semua tegur aku kenapa aku terketar sangat. Nak snap pun amik masa agak lama. Asyik tersasar dari butang nak tekan untuk snap tu. Last sekali gambar blur, aku terpaksa pass phone aunty tu kat Alisa suruh Alisa je snap kan. Wakaka.

Bila dah dapat peluang depan mata aku suruh la aunty tu amikkan gambar aku ngan Fatih pulak. Aunty tu pun semangat " eh boleh boleh "

Aku pun senyum. Baru satu saat aku pass kan kamera tu, terus makin ramai berkerumun kat Fatih.

Aunty tu pun tegur, "Kenapa tak pergi depan tadi?" Aku pun macam, tak sempat, segan hehehe.

Tetibe aku dah kat belakang dia.

Dia tengah amik gambar dengan orang lain. Tengah dia amik gambar tu dia kata "This is the last picture, I promise. I need to go" lepastu dia gelak. Aku pun dah nak berundur sebab harapan tipis je nak amik kan. Tapi aunty yang nak amikkan gambar aku tu dia tahan Fatih.

"Please Fatih, those girls were waiting for you."

Terus Fatih ke belakang dan snap gambar dengan aku. Kemudian slow slow beliau beredar.

Aunty tu terus approach aku and say sorry sebab gambar agak blur. Aku pun ucap thank you gila kat dia sebab tetibe pujukkan Fatih tuk aku. Gambar pun takde blur mana. Cuma lighting tak betul. Asal ada. Hahaha.




So, tu lah cerita dia. Permulaan Julai yang baik, kan. Lumos tidur rumah harini. 

To those who do not know Lumos ni apa, Lumos ni sebenarnya, aku, Alisa, Arianna & Dina. Selalu stick togeder je ktorang no matter where we go hahaha. Moga kekal persahabatan ni ^^

Salam.


Praises are not good for our heart.


When you appreciate someone and love them, like your parents, you will listen to them and obey them when they ask you to do something without them forcing you. Because you think, they have done so many things to you, right? When you understood what is it in the Quran, you will know Allah have done so many things to us. Love Him and appreciate Him.


After you have memorize the Quran, make sure you learn and know what it means. I have completed memorizing the Quran at the age of 13 but when I was 14, 15 i just, 'i have memorize it so that's it. I have nothing else to do. ' Until alhamdulillah one day I learned it.

-Fatih Seferagic. Banyak lagi dia cakap. Semua aku post kan dekat Twitter. Baca lah, @qlxw_ ;)

Eh.




Saje.

LOL.



PAST
PRESENT